31 december, 10:03
Ik lig in bed een beetje op mijn telefoon te kijken. Scrol zelf door Instagram en reageer onder mijn vrienden berichten. Eergisteren zijn we met de Ameidse vriendengroep wezen chillen, ieder was er behalve Matt. Die kon niet, maar vandaag ga ik hem weer zien whoee. Vandaag is het oudjaarsavond en dat ga ik vieren met zijn vrienden en daar de vriendinnen van.
Zo stap ik dan uit bed. Ik loop naar mijn kledingkast en kies kleding uit die ik voor vanavond meeneem en morgen. Ik ga met Matt mee naar Robbie en daar blijf ik dan met ze logeren. Ben ik zenuwachtig er voor, ja eigenlijk wel. Bedoel 7 jongens en Lieke, ene Jamie en Isabel. Met een grote groep jongens die dronken zijn, is een beetje mijn angst. Alleen ja daarover moet ik me heen zetten. Dat is alleen knap lastig voor mij.
Als mijn tas is ingepakt, zoek ik kleding om nu aan te doen. Ga uit eindelijk voor een lange blauwe spijkerbroek met een groene top met lange mouwen. Zo loop ik dan naar de badkamer waar ik mijn haar en make-up doe. Mijn haar doe ik in een hoge staart, mijn make-up doe ik iets meer dan normaal. Het is een feestdag, dus ik vind dat het mag. Ook doe ik dan sieraden in, een setje van My Jewellery.
Zo loop ik dan naar beneden met mijn tas. Hier ligt Lievie dan nog op de grond te luieren. Ze kwispelt wel, maar is te moe om op te staan. Ik ga door mijn knieën en geef haar dan op deze manier een knuffel. De tas zet ik onder de kapstok. Hierna loop ik de woonkamer in, Anouk ligt nog op bed. Wat ik ook wel had verwacht.
Ik zet in de keuken het koffiezetapparaat aan en maak dan voor mezelf een kop koffie. Lievie komt dan strompelend de keuken ingelopen. Ik moet zachtjes lachen, want ze ploft gelijk weer neer in de hoek. Anouk heeft van de week één one night stand gehad. Ze heeft me er van alles over verteld, alleen de naam heeft hij niet verteld. Dus eigenlijk gewoon een player althans dat vind ik dan meteen haha.
Ze heeft ook niks meer van hem gehoord, Anouk zoekt nu ook echt nog geen vaste relatie. Eerst even ontspannen daarna pas weer hard op zoek. Nu gewoon een beetje flikflooien hoe zij het noemt. Vanavond gaat zij met de hond naar Veerle om daar nieuwjaar te vieren. Hartstikke leuk voor der, ik had al met Matt afgesproken. Niet dat ik dat erg vind haha.
Nieuwjaar vieren met je vriendje is ook wel echt leuk hoorr. Na een half uurtje komt Anouk naar beneden gelopen. Ik geef haar een knuffel, ze ziet er echt uit als een wrak. We kletsen een beetje op de bank. Ze heeft er wel heel veel zin in, daar ben ik wel blij mee voor der. Na wat kletsen loop ik weer naar boven om te checken of dat ik echt alles heb. Als ik het zeker weet, loop ik weer naar beneden.
Twijfel echt altijd veel te veel over dingen ahah. Ben niet eens ongesteld, moet je voorstellen. Dan ben ik nog minder zeker over mezelf. Beneden plof ik bij der op de bank en kijken we samen Riverdale verder waar we waren gebleven. Matt zou hier zijn om 2 uur, duss dat duurt nog wel even. Tijdens de serie ontbijten we ook, wat wel moet haha. Ik heb een bakje yoghurt met granen. Ik ben dus echt helemaal verliefd op de serie, maar ook vooral de acteurs hoorr. Maar de serie is ook gewoon echt leuk, zelfs mijn leerlingen kijken het.
~ tijd later
De bel gaat, ik loop naar de gang en doe de tussendeur weer dicht. Hierna open ik de voordeur en daar staat Matt. Hij komt naar binnen gelopen en ik geef hem dan een knuffel. Ik sta een minuut met hem in een hele aangename knuffel. Hij fluistert dan in mijn oor:" Je ziet er mooi uit." Ik kijk hem blij aan en zeg:" Dankjewel Matt.." Hij laat me dan los en begroet Anouk en luie Lievie.
Ik doe ondertussen mijn schoenen en jas aan. Als ik klaar ben, komt Matthy weer naar de gang en lopen we samen naar buiten. Ik zet mijn tas achterin de kofferbak en ga dan naast hem zitten voorin. Hij zet de auto aan en rijdt dan aan naar Eindhoven. Onderweg kletsen we, zo vertel ik over Anouks one night stand met een onbekend iemand, over de tweede kerstdag met Veerle en Anouk en over ik en Evelien die zijn gaan shoppen.
In die korte tijd, heb ik toch nog wel wat gedaan haha. Hij vertelt over wat hij heeft gedaan met zijn klasgenoten in Delft, over de activiteit die hij met Mees had gedaan. Ze waren samen naarr een voetbalwedstrijd gegaan en voor de rest aan zijn studie gewerkt. Niet niks dus haha. We hebben dus echt heel gezellig onderweg met onze verhalen.
Dan als we nog 15 minuten van de locatie verwijdert zijn, vraagt Matt:" Ben je zenuwachtig omdat we met zoveel jongens zijn?" Ik zeg:" Vanochtend wel echt, maar het komt denk ik vooral door het met alcohol enz." Matthy knikt en zegt:" Het komt echt goed, ze doen je echt niks aan. Plus ik ga dus echt niet te veel drinken." Ik lach en bedank hem dan. Ik ga mezelf ook dus echt niet dronken voeren.
Na dan die vijftien minuten zijn we er, Matthy parkeert de auto tegenover en zo stappen we dan uit. Ik wil de tassen pakken, maar Matthy zegt dan lachend:" Laat mij even het goede vriendje zijn." Hij pakt alle tassen, zodat ik alleen de doos met het luchtbed hoef te dragen. Ik zeg dan:" Is goed, vooruit." Hij moet lachen en zo lopen we dan richting het huis.
Ik druk op de bel, want Matthy heeft uiteraard zijn handen helemaal vol. Vrij snel word er opengemaakt door, ik denk de vader van Robbie?" Hij zegt:" Hallo Matthyas! En?" Ik moet zachtjes lachen en zeg:" Céline, zijn vriendin." Hij moet lachen en zegt:" Kom binnen, aangenaam Céline." We stappen naar binnen en zo doen we onze jassen uit en hangen we die op aan de kapstok, daarna lopen we naar de woonkamer.
Hier hebben ze ook hun eerste video opgenomen. Aan de eettafel zitten, Mark, Robbie en Milo. Robbie zegt met een blije kop:" Hey Matt en Céline!" Ik zeg heyy terug, als Matthy iedereen zo'n broeder boks geeft. Ik begroet me dan even aan de moeder van Robbie. Ze schut mijn hand en zegt:" Welkom! Vriendin van Matthyas?" Ik knik en kijk heel kort naar hem die bezig is met Milo.
Ze zegt dan:" Jullie zien er wel heel schattig uit!" Ik lach zachtjes en bedank haar. Dan zegt ze nog:" ja ik en mijn man gaan zo. Benieuwd wat voor bende jullie ervan gaan maken, althans ik denk eerder de mannen." Ik moet lachen en zeg:" Komt goed haha." Dan ga ik naast Matt zitten. Mark zegt dan gelijk:" Zo je meisje ook mee?" Matthy zegt in verdediging:" Jullie vonden dat goed?!" Mark moet lachen en zegt:" Ik maak ook een grap, rustig maatje."
Dan gaat weer de bel, Robbie staat op en loopt naar de gang. Ik zeg dan aan Milo als ze het over de nieuwste bankzitters video hebben:" Wel mooi gedicht was het hoor wat Matthy had geschreven." Milo zegt gelijk:" Ja man en hoe dann?" Matthy moet lachen:" Een klein beetje hulp gehad." Mark vraagt gelijk:" VAN WIE?" Matthy kijkt dan naar mij en ik moet lachen. Milo zegt dan:" Gotver, ik ben vernedert om een gedicht die is geschreven door een vrouw en Matthy." Matthy geeft mij een high five. Ik zeg:" Ben niet voor niks een Nederlands docente." Ze moeten lachen en dan komt en een meisje en Matthijs binnen gelopen.
De ouders van Robbie nemen dan afscheid van ons en wensen ons veel plezier. Matthijs komt naast mij zitten en Isabel staat er naast. Er is geen stoel meer over.. Ik zeg dan:" Wil jij hier anders zitten, ik kan wel even staan hoor." Ze zegt met een blij gezicht:" Oh ja dankjewel!" Ik ga staan en hang dan aan de stoel waar Matthy zit. Het meisje vraagt dan aan me:" Hoe heet je?" Ik zeg:" Céline, jij?" Ze zegt:" Isabel." Wist ik al van Matthy, maar ey.
Robbie zegt dan:" Kom op de bank zitten, dat past veel makkelijker en er komen dadelijk nog meer mensen." Iedereen stemt er mee in en gaat op de bank zitten. Ik zit naast Matthy in de hoek van de bank, vind ik wel fijn. Zo kletsen we dan een beetje. Langzaam druppelt iedereen dan een beetje binnen. Als Lieke binnen komt, geven we elkaar een knuffel. Raoul zegt lachend:" Zo die meiden hebben elkaar gemist." Beide lachen we en gaan we dan op de bank zitten. Als iedereen er is, pakt Rob voor iedereen wat te drinken.
Ik stel me dan ook voor aan Jamie, zijn vriendin. Ik kende haar nog niet. Ze is wel echt superaardig. Doordat niet iedereen op de bank past, moeten er een paar mensen op stoelen gaan zitten. Diegene die zichzelf opofferen zijn Matthijs en Raoul. Ik krijg van Robbie een colaatje, vind dat wel lekker. Ik meng me na het bedanken weer in het gesprek.
JE LEEST
" Hij Was Het Al Die Tijd "
RomantiekVerhaal die met veel gevoel is geschreven~ Lezen op eigen risico's x