-120-

793 6 0
                                    

13 oktober, 15:03

Ik sta les te geven met Sam, het is contactuur. In andere woorden mentoruur. Sam is een preek aan het houden tegen de klas. We kregen een melding van hun docent dat ze niet goed hun huiswerk doen. Daarop wilde Sam fel acteren. Ik zit er maar een beetje bij voor spek en bonen. Dan als dat is geweest mag ik de activiteiten week tonen.

Ik doe dus het leuke gedeelte. Ik sluit mijn laptop aan, aan het bord en open het Excel document. Het moet even laden, daarna staat het dan eindelijk groot op het bord. Als de kinderen het programma zien, zijn ze helemaal blij. Ik vertel alles wat op het bord staat en wat ik nog had binnen gekregen aan overige informatie.

De sfeer is helemaal omgeslagen, nu zijn ze weer vrolijk. Dag een gaan we graffiti spuiten in het schoolgebouw bij een hele grote muur buiten, dag twee gaan we een of andere escaperoom doen die je binnen krijgt weet je wel, dag drie hebben we een les drama, dag vier is het sportdag en dag vijf gaan we naar de bioscoop. Alles hebben ze moeten regelen met corona. Dus dit is wat eruit is gekomen. En dan vind ik dat ze het nog goed hebben gedaan.

~ tijd later

Ik zit in de auto onderweg naar huis. De muziek staat lekker aan. Zo neurie ik zachtjes mee. Straks ga ik hard lopen en mijn oefening doen. In andere woorden sporten. Heb er wel zin in, dus dat is mooi. Na een half uurtje ongeveer ben ik thuis, moest omrijden. Ik stap de auto uit en loop de voortuin in. Ik pak de sleutel uit mijn jaszak en open de deur. Zo loop ik dan naar binnen.

Binnen kom ik gelijk Lievie tegen. Ik ga door mijn knieën en knuffel haar. Ze is helemaal aan het kwispelen en haar tong hangt naar buiten. Ik geef haar een kusje op haar kop en sta dan weer op. Ik loop naar de woonkamer en zet daar mijn tas neer. Ik doe mijn jasje uit en hang die dan weer op in de gang.

Hierna loop ik door naar boven met mijn tas op mijn rug. In mijn kamer zet ik de tas neer. Dan open ik de kledingkast en zoek ik een sport outfitje uit. Dit doe ik dan aan. Gewoon een jogginsbroek met T-shirt. Lievie is gaan liggen op de grond in mijn kamer, ik geef haar hier een aai over zijn kop. Dan pak ik mijn oortjes, hiermee loop ik naar beneden. Ik pak mijn sportvestje en loop hiermee naar buiten.

Op mijn telefoon zet ik mijn sport muziek Play list op. Doe mijn telefoon in mijn zak en begin dan rustig met rennen. Ik bouw langzaam op. Anders kan ik dadelijk al niet meer. Heb echt nog geen conditie hoor. Ik ren richting het pas bij de Lek. Hier kom je weinig mensen tegen. Dit, hardlopen doe ik steeds vaker. Ik ben wel goed bezig. Die thuisoefeningen gaan nog niet echt goed, maar dit wel.

Hardlopen vind ik fysiek nog wel lastig, maar ook mentaal. Je bent dan helemaal alleen. En vaak denk ik dan na over dingen. Je zit eigenlijk vast met je hoofd. Mentaal vind ik het lastiger dan fysiek. Je moet kunnen doorzetten, terwijl je lichaam wil stoppen. Nou goed zo ren ik dan al zeven minuten. Mijn ademhaling zit al op de 160, maar ik kan nog wel gewoon door.

De zon schijnt, wel is het al weer kouder. Het is wat bewolkt, maar echt nog wel relaxt weer. Bedoel beter dan regen en harde winden. Het is echt nog wel fijn. Na eventjes ren ik dan weer richting huis. Daar trillen mijn benen en ben ik helemaal kapot, ik doe de deur open en zie daar Lievie staan. Ik geef haar een korte aai, dan plof ik hijgend op de bank.

Ik doe mijn schoenen uit en ga liggen. Mijn stem is twee octaven hoger dan normaal. Ik ben helemaal kapot, niet normaal. Drie minuten lig ik dood op de bank. Dan gaat het al wel weer beter. Het zweet loopt alleen nog wel op mijn voorhoofd. Dan ga ik naar boven. Moet nog die oefeningen doen, mijn spieren zijn nu wel goed opgewarmd.

Mijn benen trillen nog helemaal als ik naar boven loop. In mijn kamer pak ik mijn yogamatje. Ik leg die op de grond en ga er dan op liggen. Zo lig ik dan weer vijf minuten. Heb nog steeds mijn oortjes in. Dan als ik weer een beetje oké ben, begin ik. Eerst doe ik de brugoefening. Die is simpel om te doen, maar wel zwaar hoor. Dit doe ik drie keer met tien seconden rust ertussen. Dit is zo gedaan.

Dan ga ik door naar de volgende oefening. De Crunches, deze is al een stuk zwaarder. Dit doe ik ook tien keer en dan weer rust. Nu wel een halve minuut. Anders komt het echt niet goed hoor. Dit doe ik ook weer drie keer. Na dit houd ik drie minuten rust. Ben zo moe, niet normaal. Ik slaap vannacht te minste wel.

Want ja moe. Dan doe ik de volgende oefeningen. Planken.. Dit is wel echt zwaar. Nou goed met motivatie door muziek houd ik 33 seconden vol. Dan ben ik dood. Hierna doe ik het opnieuw, nu lukt het 46 seconden. Dan haal ik de 24 seconden. Niet zo heel best dus. Houd er elke keer wel pauze tussen, maar je kan dus wel zeggen dat ik kapot ben.

Dit was ook de laatste oefening. Heb er nog vier maar dat kan ik echt niet aan. Ik doe mijn oortjes uit en sta op. Met mijn telefoon, loop ik naar de badkamer. Ik zet de muziek aan en kleed me dan uit. Mijn sportkleding en ondergoed gooi ik gelijk in de was. Dan zet ik de kraan water aan. Ik loop dan als het water warm is, de douche in.

Zachtjes neurie ik mee met de muziek mee. Dat, maar ik was mijn eigen lichaam ook tegelijk. Er staat een liedje op van P!nk. Vind ik absoluut niet erg. Nou goed zo laat ik mijn spieren zich helemaal ontspannen. Dit is wel even lekker na het sporten. Warm water helpt daar echt wel bij. Als ik klaar ben, draai ik de kraan uit en stap ik eruit. Dan pak ik twee handdoeken. Eentje voor mijn haar en mijn lijf.

Ik doe die ene om mijn haar en begin dan met afdrogen van mijn huid. Als ik droog ben, loop ik naar mijn slaapkamer en pak ik wat chill kleding uit de kast. Dit doe ik dan aan. Gewoon een jogginspak en warme trui. Ook schone ondergoed natuurlijk.

Mijn haar kam ik door en doe ik in een knot. Hierna ruim ik dan mijn yogamatje op. Zo is dat ook weer gedaan. Dan loop ik weer naar beneden. Anouk is ondertussen thuis gekomen en staat te koken. We gaan pita broodjes met shoarma eten. Heerlijk! Ik geef haar van achter een knuffel. Anouk zegt dan:" Heyy liefie hoe is het?" Ik zeg:" Wel goed! Ben alleen echt moe na het trainen, maar het is me wel gelukt!"

Anouk zegt blij:" Mooizo!" Dan help ik haar met snijden van de groentes. Samen kletsen we gezellig. We hebben het over de werkdagen en mijn hele goede conditie... Not. Nou goed we staan echt weer samen gezellig te lachen. Wanneer het klaar is, gaan we samen aan de eettafel zitten. De pita broodjes hebben we afgebakken en nu kunnen we ze zelf vullen.

We zitten weer te kletsen, terwijl we eten. Natuurlijk wel als we onze monden leeg hebben. Je mag niet praten met volle mond. Nou goed je kent het wel.

~ tijdje later

Ik lig in bed te lezen met mijn boek. Ik ben kapot. Lig er al zo bij, ik denk een uur. Het is net half elf geweest. Heb al wel mijn avondroutine gedaan, zo kan ik dadelijk al gelijk gaan slapen. Vind dat wel zo fijn weetje. Na nog vijf bladzijdes gelezen te hebben, ben ik gestopt met lezen. Ben echt moe. Ik leg mijn boek aan de kant en zet mijn nachtlampje uit. Ik ga weer goed liggen en zet de wekker op mijn telefoon.

Dan lig ik na eventjes al lekker in dromenland~

" Hij Was Het Al Die Tijd "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu