-86-

843 11 0
                                    

Doorrr

Dan lopen we weer naar de woonkamer. Ik en Matthy ploffen bij de andere op de bank. Ik zit naast Lieke en Matthy. Na vijf minuten gaat de bel, Milo en Charlotte zijn er. Koen staat op en loopt naar de gang om open te maken. Terwijl Koen weg is, pakt Robbie wat te drinken voor ons alle. Ik krijg net zoals de andere een biertje. Als die op tafel word gezet komen Milo en Charlotte de woonkamer ingelopen.

We begroeten elkaar en dan komen ze bij ons zitten. We moeten iets schuiven, zo zit ik echt tegen Matthy aan. Ik neem een slok van mijn biertje en klets met ze mee. Het is kei gezellig, nu al. Ik en Lieke hebben het echt hele gesprekken over mijn baan. Zij studeert voor docente, dus ja ik ben gewoon haar voorbeeld. Nee grapje haha.

Ze vindt de studie helemaal geweldig, echt leuk. Jamie kletst ook met ons mee. Ze wilde of wat ze nu doet of docente worden. Anders waren we drie docenten haha. De drie musketiers wat flauw ben ik ook weer. Na dan even zetten ze Hou van Holland op. Tijdens het programma kletsen we gewoon. Bedoel hallo, we hadden anders thuis echt allemaal zelf nieuwjaar kunnen vieren.

Matthy en ik hebben ook hele gesprekken ahaha. Over gewoon de domme dingen die tussen ons zijn gebeurt. Charlotte luistert helemaal naar ons gesprek, niet dat het me iets uitmaakt. Alleen het valt me gewoon echt heel erg op. Eventjes later hebben we zelfs de slappe lach. Robbie filmt ons al. Het boeit ons dus echt helemaal niet en hebben helemaal lol.

Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en zo pas gaat de slappe lach over. Het lukte me echt gewoon helemaal niet. Koen zegt dan:" Jullie zijn wel schattig samen hoor." Matthy zegt lachend:" Weet ik." Ik rol mijn ogen weer lachend en zo kletsen we met zen alle weer verder. Ik heb ondertussen mijn vierde biertje, andere hebben al hun vijfde of zesde.

We spelen tijdjes het programma van Linda het Mol een spelletje. Het gemakkelijke spel Uno. Een van de bekendste spellen denk ik wel. We doen echt heel wat potjes, het is geweldig. Iedereen pest elkaar er een beetje mee. Een pestkaart opgooien als iemand net Uno heeft of iemand 25 kaarten laten pakken. Het is gewoon grappig.

Rond elven, zit ik met Lieke in een heel gesprek. Het is te leuk voor woorden. Ik kom natuurlijk uit de biblebelt, maar ik ben niet gelovig. Lieke heeft hier allemaal vragen over. Andere praten met ons mee, maar het is vooral tussen mij en Lieke.

Ik krijg dan de vraag van Milo:" Maar ben jij ook gelovig opgevoed? Want bedoel jullie twee ( Matthy en ik ) hebben wel gewoon wilde nachten zonder huwelijk." Ik zeg:" Ik ben niet gelovig en zo ook niet opgevoed thuis, wel heb ik er veel dingen in mee gekregen in mijn jeugd. En over na het huwelijk pas, daar doe ik niet aan, heb het alleen gedaan met mensen waarmee ik een echte relatie had." Matthy zegt:" Bij ons thuis bidden we wel zo aan tafel, maar goed dat na het huwelijk doe ik niet."

Ik zeg dan:" Maar goed vriendinnen en vrienden van me die daar vandaan komen doen het echt niet voor het huwelijk." Hier gaan hun nog helemaal tegen in waarom ze dat doen. Kijk ik snap ze wel, hun zijn zo opgevoed en krijgen dat mee. En ze gaan wel gewoon mee uit, en ondernemen dingen, doen gewoon gezellig mee met feestjes, drinken gewoon alcohol, praten ook niet helemaal netjes ect.

Dus ja ik doe er helemaal niet moeilijk over. Matthy ook niet, maar goed wij zijn degene die zo zijn opgevoed en alles hebben meegekregen in onze jeugd. Hier praten we echt nog lang over door. Al vrij snel is het half twaalf. Ik zit aan mijn vijfde biertje en begin dat ook wel te merken in mijn lichaam. Ik begin steeds meer lalala te worden als je snapt wat ik bedoel. Milo en Charlotte zijn al dronken, Raoul is dat ook bijna. Hij zit nog op het randje.

Jamie, ik, Lieke en Charlotte maken nog wat grappige foto's met elkaar. Maar als we dat doen kijkt Matthy me heel schattig aan. Ik kijk hem dan ook een lief aan en daarna focus ik me weer op de foto's. Dat mannetje van mij is de beste die ik kan wensen, dat meen ik. Even later is het al kwart voor twaalf. Raoul en Koen pakken de oliebollen en de champagne. Koen heeft met de champagne zichzelf uitgesloofd.

Dit word de eerste keer dat ik zo'n dure champagne ga drinken. Ben dus héél benieuwd. Wel maak ik eerst nog even mijn blaas leeg, bedoel zou maar net om twaalf uur moeten. Als ik terug kom, zegt Milo met een dubbele tong:" We-we gaan zo bui-ten voor twaalven." Ik lach en geef een duimpje. Ik loop naar Matthy die is gaan staan. Ik geef hem dan een korte knuffel. Hij knuffelt me terug en plant een kus op mijn voorhoofd.

Hierna stap ik weer van hem af en doe ik weer mee met de andere. Volgens mij hadden we dit beide even nodig. Op de eettafel staan allemaal glazen met champagne. En daarbij staat een grote schaal oliebollen. Veel te veel, ze hebben niet erg goed geschat zal ik zeggen. Ze hebben het niet aan kampioen wiskunde gevraagd, bedoel ik Matthy mee.

Iedereen loopt naar de gang om hun jas aan te doen. Ik doe die van mij aan en helpt dan Matthy, want die is aan het stuntelen. Ik moet ervan lachen, waarna hij ook. Hierna lopen we met ze mee weer naar de woonkamer. We pakken de glazen champagne en lopen hiermee naar buiten. Buiten hoor je het vuurwerk al beginnen. Ik sta bij Matthy, echt dichtbij. Met mijn rug tegen hem aan.

Milo en Raoul zijn met elkaar aan het klote. Je kan hiermee definiëren, ze zijn dronken. Charlotte staat een beetje tegen één boom aan. En de andere staan bij ons. We kletsen nog een beetje, terwijl Koen de klok opzoekt, waarmee we kunnen aftellen. Wanneer de laatste minuut start gaan ze weer bij ons staan. De champagne glazen heeft iedereen in de handen en zo tellen we af.

De laatste tien seconden gaan we zo:" Tien.... Negen..... Acht..... Zeven..... Zes...... Vijf...... Vier...... Drie..... Twee..... Een..... Nul..... GELUKKIG NIEUWJAAR!" We proosten met elkaar, ik ga iedereen langs met mijn champagne glas. Hierna nemen we alle een slok. Op naar weer een goed jaar. Dan geef ik Matthy een kusje op zijn mond, hij natuurlijk op de mijne. Als we loslaten kijken we kort verliefd na elkaar. Hierna haalt dronken Milo ons uit elkaar die Matthy een hele knuffel geeft.

Ik ga langs de meiden en geef iedereen van hen een knuffel. Het vuurwerk gaat te keer. Het is overal waar je kijkt. Wel weer mooi dit jaar. Veel illegaal vuurwerk dat hoor je gewoon, maar weet je het is mooi. Ik voel dan dat er een arm om me heen geslagen word. Het is Matthy, ik ga iets meer tegen hem aanhangen en zo is het weer 2020, op naar een goed jaar zonder zorgen!

Na een halfuur gaan we naar binnen met zen alle. Iedereen pakt een oliebol. Ik proost ermee met Matthy, waardoor ik en hij weer moet lachen. Ach boeie, we zijn beide gewoon idioot. Dan pak ik mijn telefoon en bel ik mijn vader. Zo ga ik iedereen weer langs samen met Matthy. Dit doe ik dus echt ieder jaar met nieuwjaar. In de docentenapp stuur ik een appje, hierna leg ik mijn telefoon weer weg.

Ik pak nog een glas champagne en zo gaan we nog gezellig door. Ik klets wat met de meiden, terwijl de mannen echt idioot beginnen te doen door de alcohol. Zelfs Matthy begint een beetje. Begrijp ik ook wel na zijn achtste biertje ofzo, twee liter al weer... Hoe krijgt hij het weg haha. Ach ja, het is gezellig en daar gaat het om toch! Ik zit met de meiden op de bank en klets. We hebben over hoe idioot de jongens zijn en nog wat andere simpele dingen.

~ tijdje later

Het is drie uur en ik ben doodop. Zo besluiten we al naar bed te gaan, ik en Matthy ieder geval. Die zit er ook compleet doorheen. We wensen de andere welterusten en lopen dan naar zijn kamer. Hier open ik de deur en help ik Matthy de kamer in. Hij is dronken, niet normaal. Ik help hem met liggen op bed en kleed hem dan uit. Matthy ligt dan al te slapen, ahha hij is echt niet gewend om te drinken.

Het lukt me om hem helemaal uit te kleden. Ik leg dan de dekens om hem heen en kus hem zachtjes op zijn voorhoofd. Hierna kleed ik mezelf uit. Dit lukt me gemakkelijk, ook al ben ik ook tipsy. Ik doe boven mijn ondergoed een lange pyjama het is gewoon koud. Met mijn toilettas loop ik naar de badkamer, hier doe ik dan vluchtjes mijn routine.

Bedoel de pil vergeten is niet al te slim om dat te doen. Als ik mijn tanden en al die shit heb gedaan, loop ik weer naar zijn kamer. Ik leg allebei de telefoons aan het stroom en ga hierna in bed liggen. Ik leg het deken om me heen en doe de lamp via het bed uit. Ik ga op mijn zij liggen, richting het raam en sluit mijn ogen. Na een tijdje val ik heerlijk langs snurkende Matthy in slaap~

" Hij Was Het Al Die Tijd "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu