-62-

970 13 0
                                    

1 januari, 00:00

Matthy's lippen staan op de mijne. Hij zegt dan:" gelukkig nieuwjaar." Ik zeg ook:" Jij ook!" We proosten dan alle met onze glazen champagne. Ik neem hierna een slok, net zoals de andere. Buiten horen we het vuurwerk al knallen. Na de slok, zet ik mijn glas op de tafel en wens ik iedereen gelukkig nieuwjaar. De meiden geef ik gewoon een knuffel.

Ik pak dan mijn telefoon en bel pap. Dit doe ik ieder jaar. Hij neemt vrij snel op en zegt precies hetzelfde als mij:" Gelukkig nieuwjaar!" Matthy komt dan ook in beeld en zegt ook:" Gelukkig nieuwjaar!" Mijn vader zegt:" Jij ook gelukkig nieuwjaar! Veel plezier samen, ziet er gezellig uit." Matthy en ik moeten lachen. Ik wens Evelien en Josefien ook een gelukkig nieuwjaar. Hierna hang ik weer op.

Matthy zegt dan:" Ook mijn ouder haha." Ik moet lachen en ga naast hem staan. Hij belt Maan, en die neemt ook al snel op. Matthy en ik zeggen tegelijkertijd:" Gelukkig nieuwjaar daarr!" Maan zegt:" Jullie ook!! Daar ook veel vuurwerk?" Matthy zegt:" Ja dat zeker, daar ook?" Maan knikt en dan komen zijn broertjes en Manon in beeld. We wensen hun ook een gelukkig nieuwjaar dan hangen we weer op.

Iedereen hier was ook aan het bellen. Matthy slaat dan zijn arm om me heen:" Op naar een beter jaar." Ik knik en geef hem dan een kusje op zijn wang. Hij lacht zachtjes en zegt:" Met jou samen gaat dat voor mij zeker wel lukken." Ik zeg:" Met jou ook bij mij." Hij kijkt blij en Robbie zegt dan:" Kom buiten vuurwerk kijken. Ik, Matt, Lieke, Jamie en Raoul lopen mee naar buiten. We hebben wel snel onze jassen aangedaan.

Als we buiten staan kijken we naar boven. Matthy pakt op dat moment mijn hand vast, ik de zijne. Samen kijken we dan naar het prachtige vuurwerk. Het duurste vuurwerk is altijd het mooiste. Die zijn het grootst en vaak met de meeste kleuren. Het ziet er hier wel echt prachtig uit. Zonder dat we het door hebben, maakt Raoul een foto van ons.

Na tien minuten buiten staan, lopen de andere alvast nar binnen, Matthy wilde nog buiten blijven. Als de voordeur dicht is, leg ik eigenlijk gelijk mijn hoofd tegen zijn jas aan. Hij slaat een arm om me heen en zegt dan:" Ik ben zo gelukkig met jou." Ik zeg tegen hem:" Ik ook met jou.. Dit zou ik niet willen missen.." Hij kijkt blij en voel dan een kus op mijn haar.

Samen staan we nog een beetje te genieten van alles hier. We lopen dan weer samen naar binnen, Matthy had voor even de sleutel gekregen. Binnen doen we onze jassen weer uit en lopen we naar de woonkamer. Hier ga ik dan naast Lieke zitten. Ze zegt dan:" Je telefoon ging een aantal keer af, maar je stond zo schattig met Matthy dus daarom had ik je niet gehaald." Ik kijk haar dankbaar aan en pak dan mijn telefoon. De groepsapp van mij, Anouk, Noor enz. Ik bel ze opnieuw en er word gelijk opgenomen.

Ik bel maar heel kort met ze, wens ze nieuw jaar en zo ga ik dan weer door naar hier. De meiden zijn ook al tappie hoor. Ik heb mijn champagne glas weer vast en drink een aantal slokken. Ik maak dan een Instagram story met mij en Matthy een kusje geven op de wang. Heb een privé account dus hier zitten alleen mensen die ik goed ken.

Met iedereen kletsen we nog gezellig met elkaar. Sommige hebben een wens gemaakt en een voornemen. Ik eigenlijk alleen dat ik een beter jaar wil hebben en mezelf weer goed voelen zoals ik me altijd voel bij Matt. Ook gewoon weer naar de club kunnen gaan zonder angst of jongens een knuffel kunnen geven zonder gelijk weer terug te denken aan het moment.

Het is wel weer gezellig, zoals het al heel de avond is. De mannelijke standaard gesprekken zijn er nu wel weer veel. Waar denken mannen vaak aan, seks... Nou goed ik zit in een heel gesprek met Jamie over vandaag. Lieke en Isabel zitten er maar een beetje bij en te lachen om hun gesprekken. Iedereen heeft weer iets te drinken, ik nu wel gewoon cola.

Na een uur zegt Robbie met een dubbele tong:" De slaap- splaap plekuh moeten gergeleld worden." Milo reageert met:" Ma da iss velele werkuh." Matthy zegt:" Dat lukt ons echt wel!" Raoul zegt:" Ja omda jjij nie dornken bent." Matthy lacht en vraagt aan Robbie:" Hoeveel luchtbedden konden hier nou precies?" Robbie zegt:" Vieruh." Lieke en ik moeten lachen van de uitspraken. Matthy zegt:" Dan slapen de singel mensen hier en één koppel en de andere op zolder bij jou, nou wie wil hier beneden." Matthijs steekt zen hand op, dus dat is geregeld.

Diegene die beneden slapen, doen hun eigen luchtbed, ik en de andere lopen naar boven. Ik volg Jamie met het luchtbed en Matthy heeft de tassen. Boven op zolder zetten we de spullen neer. Ik en Matt beginnen dan gelijk, terwijl de andere die dronken zijn tijd aan het rekken zijn. Bij ons staat het luchtbed echt binnen no-time op.

Ik doe het laken er overheen en dan ook nog het deken en de kussens. Ik heb mijn dubbele luchtbed meegenomen voor twee personen. Als wij al klaar zijn, zijn de andere net begonnen. Ik lig op het luchtbed helemaal in het midden. Matthy zit op zijn knieën er langs en zegt dan:" Je ligt er wel lekker bij." Ik lach en zeg:" Klopt haha." Hij trekt me er dan vanaf en zegt:" Dadelijk is het luchtbed al leeg voordat we gaan slapen."

Ik zeg lachend:" Hier heb ik op geslapen met kamp drie dagen lang, geen problemen mee gehad. Als die morgen lek is, komt het door jouw bolle lichaam." Hij zegt met een grappige blik:" Ohh bolle lichaam? Je bent serieus-." Raoul laat hem zijn zin niet afmaken en zegt:" Ze heeft wle wel gelijkeh." Ik lach en zeg:" Vrouwen hebben altijd gelijk." Jamie en Lieke knikken beide. Ik moet ervan lachen en fluister dan in Matthy's oor:" Grapje, je hebt een goddelijk lichaam."

Dan loop ik grijnzend naar beneden. Hij loopt echt vliegensvlug achter me aan. Beneden zijn ze allemaal aan het struggelen, voordat Matthy iets tegen me kan zeggen help ik Milo en Koen met de pomp erin doen. Ik zeg als ik bezig ben:" Je moet het wel in het juiste gat doen." Hier maakt Milo weer een seksuele grap over. Ik zucht en ga langs Matthy zitten.

Hij legt een arm om me heen. Ik reageer dan op al mijn appjes, van mijn familie, andere vrienden en zelf in de docenten app. Matthy kijkt over mijn schouder mee. Hij zegt dan:" Jezus wat heb jij veel vrienden." Ik moet lachen en zeg:" Kom op, jij ook." Hij schut zijn hoofd en zegt:" Nee, in Delft zijn het gewoon maatjes, in Ameide zitten een aantal vrienden en voor de rest hier." Ik knik en zeg:" Dat zijn er al wel een aantal hè.

Dan als iedereen klaar is, zitten we nog een beetje bij te kletsen. Lieke ligt op Raouls schoot te slapen en Isabel is chagrijnig aan het worden. In andere woorden, iedereen begint moe te worden. We besluiten na tien minuten om ook te gaan slapen. We laten de mensen die beneden slapen, achter wij lopen naar boven met zen zessen. Op zolder pakken we onze tandenborstels en andere spullen.

Zo lopen we dan weer naar beneden en poetsen daar onze tanden en doen we daar de andere dingen. Zoals ik de pil slikken. Hierna lopen we weer naar boven. Jamie en Lieke kleden zich gewoon om waar iedereen bij is. Ik kijk Matthy een beetje met paniek aan. Hij pakt uit mijn tas, mijn pyjama en geeft een aanwijzing dat ik het gewoon onder de dekens kan aandoen.

Dit doe ik ook maar gewoon. Niemand kijkt er raar naar om. Matt en de andere jongens kleden zich ook gewoon hier om. Matthy doet zijn lange pyjama aan. Ik doe als ik mijn kleren aan heb, mijn haar in een knot. Dan ga ik goed liggen. Matthy komt er snel bij en trekt me naar hem zelf toe. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en zo geeft hij me dan een kusje.

De lampen worden uitgedaan en met zen zessen kletsen we nog een beetje. Dit doen we een minuut of zeven. Hierna gaan we wel echt slapen. Ik wens iedereen welterusten en doe dan mijn ogen dicht. Na twintig minuten val ik diep in slaap~ 

" Hij Was Het Al Die Tijd "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu