-143-

714 11 0
                                    

12 mei, 09:02

Ik word zingend wakker gemaakt door Anouk. Lievie springt bij me op bed en likt me helemaal vol in me gezicht. Ik zeg half slapend:" Mhh dankjewel." Anouk neemt plaats op mijn bed en wrijft over mijn boven arm. Langzaam word ik meer wakker. Ze heeft een ontbijtje op mijn kastje neergezet. Ik zeg dan:" awhh dat is lief!" Ze glimlacht en zegt:" Alles voor de jarige jop." Ik lach zachtjes en krijg dan een cadeautje in mijn handen.

Voordat ik hem open maak, zegt ze:" Dit is een klein deel, meer krijg je op het échte feest." Ik knik lachend en maak het dan open. Het is een boek met allemaal foto's van ons samen, een hele tijdlijn van groep 1 tot nu. Ze ploft naast me op bed en kijkt met me mee. Ik ben helemaal enthousiast. Ik heb een glimlach op mijn smoel en kijk met Anouk door het boek.

Daarna eten we samen op bed het ontbijtje op. Als ik even mijn telefoon pak, zie ik allemaal felicitaties al van familie, zoals mijn opa en oma, ect. Dadelijk komt er alleen familie en Matthy. Vrienden vieren Matthy en ik samen bij hem thuis. Matthy wil ik vandaag wel gewoon lekker zien. Als Anouk en ik klaar, loopt ze mijn kamer uit met Lievie naar beneden.

Ik sta op en loop naar mijn kledingkast. Hieruit pak ik een kort jurkje, die blauwe. Nou goed, die doe ik aan met schone ondergoed. Zo, loop ik dan naar de badkamer. Hier pak ik dan mijn borstel, waarmee ik door mijn haar heen ga. Ik kam door mijn haar, tot dat het goed zit. Dan doe ik heel lichtjes make-up op mijn gezicht, waarna ook sieraden, die ik heb gekregen van Matthy.

Hierna loop ik dan naar beneden. Anouk is Lievie uitlaten. Ik loop door naar de keuken, voor een mok koffie. Dit zijn de laatste dagen van de Meivakantie. Hierna weer naar school, maar dan hoeven we geen anderhalve meter afstand meer te houden. Daar ben ik zo blij mee, dat is niet te beschrijven. Niet dat je dichtbij wil komen bij je leerlingen, maar toch. Het is veel makkelijker.

Nou goed, dan loop ik naar de bank en ik erop zitten. Ik word dan gebeld door mijn vriendd. Ik neem natuurlijk gelijk op. Alle vier de mannen zingen langs zal ze leven. Ik ga helemaal stuk, ze gaan ook gewoon door. Echt ze zingen niet eens met zen alle tegelijkertijd. Als ze klaar zijn bedank ik ze. Raoul roept er dan doorheen:" Gefeliciteerdd!" Zo feliciteert iedereen mij. Koen zegt er een mop achterna, die echt écht heel flauw is. Ik kan er wel om lachen haha.

Hierna loopt Matthy met zijn telefoon naar de gang.

Matthy: Gefeliciteerd schat!

Ik: Dankjeweell, dankjewel liefie!

Matthy: Én Anouk, heeft ze je al verwend?

Ik: Jaja een hele fotoboek van toen ik en zij klein waren en een heerlijk ontbijtje!

Matthy: Ik wil zien straks! Maar leuk, leuk! Ik ga me even omkleden en stap dan in de auto rond een uur of één, yes?

Ik: Ja is goed! En tuurlijk laat ik ze jou zien!

We kletsen nog even, hierna hang ik op. Ik reageer nog op de aankomende berichtjes die ik krijg. Zelfs in de mentor app. Dat komt omdat Sam het erin stuurde dat ik jarig ben. Nou ja wel aardig. Na een minuut of tien krijg ik een appje van Robbie. Een tiktok filmpje? Waarna nog 4? Ik klik er gelijk op. Zie dan een felicitatie tiktok van mij, van Matthy fans.

Ik begin te lachen en stuur gelijk iets naar Rob. Wat is dit, jeetje! Hoe weten ze überhaupt dat ik jarig ben? Matthy ooit gezegd misschien op YouTube. Nou goed, boeie, wel heel schattig eigenlijk. Eerst haat iedereen je en nu is de helft bijgedraaid. Ook vreemd, maar ey.

Rond elf uur gaat de bel. Ik zie door het raam dat het mijn opa en oma zijn, van mijn moederskant. Met een glimlach, loop ik naar de gang en maak ik de voordeur open. Mijn oma zegt gelijk:" Er is er een jarig, hiep hiep hoera! Hallo liefje!" Ik zeg zachtjes lachend:" Nahh dankjewel, kom binnen!" Mijn opa geeft me een hand en zegt:" Gefeliciteerd hè." Ik knik lachend en hang hun jassen dan op.

Anouk zorgt dat Lievie niet springt, dus ik open voorzichtig de tussendeur. Mijn oma reageert gelijk naar Anouk:" Dat is lang geleden, dat ik jou heb gezien." Anouk knikt lachend en zegt:" Ja dat klopt! Groep 8 musical, of nee wacht diploma-uitreiking!" Mijn opa reageert daarop:" O ja dat weet ik nog wel, toen stonden jullie naast elkaar."

Ik knik en zeg:" Dat klopt ja, wow dat je dat nog weet!" Anouk zegt lachend tegen mij:" Dat wist ik zelfs niet meer!" Iedereen moet zachtjes lachen. Lieve krijgt van mijn oma allemaal zachte aaien over haar bol. Anouk pakt voor hun koffie en een stuk gebak. Ik heb drie taarten gehaald, Red Velvet, Appeltaart en chocolade mousse. Je kan te minste kiezen.

Met zen viertjes raken we in gesprek over de bassischool. Hun paste vaak op me, waardoor ze Anouk ook hebben leren kennen. We waren toen al vriendinnen. Dus ja, en toen waren we ondeugend. Zo gingen we altijd drankjes maken met kruiden en andere zooi en die elkaar laten drinken. We waren echt gek. Ik heb volgens mij ooit Anouk, wasabi poeder met knoflook snippers, paprikapoeder en kerrie kruiden laten drinken. Vond ze echt heerlijk... not.

Dan na tien minuten gaat de bel. Ik sta op en loop naar de gang. Ik doe weer de tussendeur dicht, zodat ja Lievie niet mee kan. Ik open de voordeur en zie mijn vader met Josefien staan. Ik krijg van mijn vader gelijk een knuffel. Hij zegt dan:" Gefeliciteerd, gefeliciteerd. Heb je er al een rimpel bij?" Ik moet lachen en zeg:" Bedankt, dat moet je van je vader hebben hè." Hij moet lachen en geeft me dan nog een knuffel. Josefien feliciteert me hierna.

Ik hang hun jas op, waarna we dan naar de woonkamer gaan. Mijn vader knuffelt Lievie helemaal. Zij springt nu wel gewoon. Dat kan je ook niet laten, als mijn vader er zo op reageert. Oma zegt gelijk tegen mijn vader:" Gefeliciteerd hè! Met je prachtige dochter." Mijn vader bedankt haar gelijk en gaat naast ze zitten. Josefien helemaal aan de andere kant.

Ik regel voor hun wat te drinken en gebak. Als dat is gedaan, kom ik weer bij ze zitten. Pap vraagt dan:" En wat heb je gekregen van Anouk?" Ik begin gelijk uitgebreid te vertellen over het fotoboek. Je ziet Anouk ook gelijk helemaal stralen, over hoe blij ik het vertel. Mijn oma vraagt dan:" En hoe is het nou met je liefdesleven, heb er al lang niet over gevraagd." Ik zeg daarop:" Echt heel goed, hij komt straks ook!"

Mijn opa vraagt dan:" Nog steeds die Bj-." Pap zegt gelijk:" Volgens mij hebben jullie heel wat gemist haha. Maar nee hij niet. Heb je dat nooit verteld Cél?" Ik zeg gelijk verbaasd:" Ik heb werkelijk waar geen idee, maar ik ben terug met Matthyas." Mijn opa zegt gelijk:" Oh echt! Dat is lang geleden, dat wij zijn naam hebben gehoord." Ik lach zachtjes en zeg:" Jaja klopt, nee maar ik en hij zijn weer bij elkaar, al weer 4 jaar." Anouk zegt daarop:" Ja en ze zijn de schattigste." Ik moet van die zin blozen.

Na een half uur gaat weer de bel. 

" Hij Was Het Al Die Tijd "Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu