9. BÖLÜM

15.5K 1.2K 370
                                    

"Perdeleri ne renk yapalım sence?"

Cynan elindeki kağıdı yuvarladı ve kemerine sıkıştırdı. Kağıtta babasının onun için verdiği talimatlar yazıyordu. Onlardan biri de Saleran ziyaretçilerinin odalarının hazırlanmasıydı. Ve Cynan bu konuda Rein'den yardım almaya karar vermişti.

Rein Kral Melioth'u hepsinden daha iyi tanıyordu. Onun için hazırlanan odayı çok rahat bir şekilde kralın zevkine uydurabilirdi.

"Bilemiyorum" dedi Rein eliyle çenesini okşayarak. "Seçeneklerimiz neler?"

"Sen sadece ne istediğini söyle" dedi Cynan. "Kaynaklarımız çok."

"O zaman koyu kırmızı" dedi Rein. "Mel amcanın odasındaki perdeler koyu kırmızıydı. Belki buradakileri de öyle yaparsak yabancılık hissetmez."

"Pekala" dedi Cynan, onun önerisini mantıklı bularak. "Terzi ile görüşüp örnekleri hazırlamasını söylerim. Sonra aralarından hangi kırmızıyı istiyorsan onu seçeriz. Şimdi aşağıya inip halı seçeceğiz."

"Tamam" dedi Rein gülümseyerek. Cynan odadan çıkmak için hareketlenince Rein de peşinden gitti.

Mel amcası geleceği için çok mutluydu. Hazırlıklara yardım edebildiği içinse çok daha mutluydu. Oyalanmak ona da iyi geliyordu.

Yoraell için oluşan gerginliğini ve Mel amcasının ziyareti için olan heyecanını biraz unutmasını sağlıyordu.

"İlk defa bir kral için oda hazırlıyorum" dedi Cynan. "Hatta ilk defa bir başkası için oda hazırlıyorum."

"Gerçekten mi?" diye sordu Rein şaşırarak. "Ama her şeyi biliyorsun?"

"Biliyorum tabi" diyerek güldü Cynan. " Ama daha önce hiç uygulamamıştım. İyi ki sen varsın. Şu renk olayını pek sevmiyorum."

Rein güldü.

"Sana kalsa her şeyi siyah yapacaktın değil mi?" diye sordu onun siyah giysilerini süzerek. Her zamanki gibi simsiyah giyinmişti.

"Siyah gayet güzel bir renk" dedi Cynan. "Ben beğeniyorum."

"Evet, bunu zaten çok belli ediyorsun" dedi Rein. "Ama ben yine de siyah yatak örtüleri düşünemiyorum. Çok korkunç!"

"Tamam yatak örtülerine yakışmıyor" diyerek güldü Cynan. Merdivendeki son iki basamağı tek adımda indiğinde ikizlerin koridoruna çıkmıştı. İkizleri ve Elias'ı koridorda dikilirken görmeyi beklemiyordu.

"Ah Rein!" dedi Alin.

"Ah Cynan!" dedi Alon.

İkisi de ayna anda konuşmuştu.

"Neden burada bekliyorsunuz?" diye sordu Cynan Elias'a. İkizler Rein'i hazırlıklar konusunda sorguya çekerken. Şaşırtıcı bir şekilde dünden beri onlar da işe yarar hale gelmişlerdi.

Cynan bunun Rein'in ona yardım etmesinden kaynaklandığını düşünüyordu. Çünkü dün Rein onunla birlikte sarayda koşturmaya başladıktan hemen sonra yan gelip yatan ikizler de Elias ile birlikte koşturmaya başlamışlardı.

Cynan da bu durumdan herkes kadar memnundu. Üzerindeki iş yükü azalıyordu.

"İkizlerin odasından bir şey almaya gelmiştik" dedi Elias. "Şimdi danışmanlarla toplantıya gireceğiz. Senin de orada olman gerekmiyor muydu?"

"Ben katılmayacağım" dedi Cynan. "Babam benim yerime gelecek."

"Ah! Hem üzüldüm hem sevindim" dedi Elias. "Neyse ki baban da en az senin kadar danışmanları korkutabiliyor. Akşama kadar onlarla uğraşmayı hiç istemiyorum."

KIZIL EJDERİN UYANIŞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin