54. BÖLÜM

8.4K 892 245
                                    



Kapı odasının duvarına çarpacak kadar hızlı bir şekilde açıldığında Cynan dolabının önünde doğruldu.

"Ne oluyor?!"

Gelen babasıydı. Gözlerinde hem heyecanlı hem de endişeli bir bakış vardı.

"Oğlum-"

"Bir şey mi oldu baba?"

Cynan aceleyle içine kıyafet koymaya çalıştığı bez çantayı dolabın önüne bıraktı ve babasına doğru yürüdü. Birazdan Phandor'a doğru yola çıkacaklardı ve Cynan bir aksilik daha çıkarsa çantasını alıp tek başına yola çıkacağına dair yemin etmişti.

Kısa zamanda yola çıkabilmek için o kadar çok şeyle uğraşmıştı ki.. Artık dayanma sınırını geçmişti.

"Bir mektup daha geldi.." dedi babası neredeyse fısıltıyla. Gözlerinin büyümüş olması gerçekten şaşırdığını gösteriyordu ama bunun iyi yönde mi yoksa kötü yönde mi olduğunu Cynan tahmin edemiyordu. Hem iyi hem de kötü gibi görünüyordu. "..Remah'tan."

"Dhazra geri mi dönmüş?" diye sordu Cynan, Remah dediğinde aklına gelen ilk düşünceyle. "Kötü bir şey söyleme lütfen baba."

"Şu anki durumda kötü mü yoksa iyi mi bilemiyorum ama.." dedi babası kararsızca. "..evet Dhazra geri dönmüş ve yalnız değilmiş-"

"Sakın bana bir amcası daha vardı deme!" diye bağırdı Cynan şokla. Daha bir tanesinin canlısını görememişken iki tane ejderhayla mı uğraşacaklardı? Bu delilikti! Ayakta durmak istemeyerek kendisini en yakınındaki sandalyeye atarken babası gerginlikle güldü.

"Hayır başka amcası yok ama.. gelen Dhakear'mış, o.. o uyanmış.."

"Gerçekten mi? Uzun sürebilir dememiş miydin? İnanamıyorum.."

Cynan duyduklarının şaşkınlığıyla kendisini serbest bıraktı ve sandalyesinde biraz geriye kaydı.

"Öyle olması gerekiyordu" dedi babası kaşlarını çatarak. "Bence hayati tehlikeyi atlattığına karar verdi ve dayanamayıp uyandı. Tam gücüne kavuşana kadar kendi başına uyanamıyor olması gerekiyordu ama bilemiyorum .. ejderhalar gizemli varlıklar. Neler yapabildiklerini kendilerinden başka kimse bilemez. Remah da pek bir şey yazmamış. Sadece hemen onlarla birlikte yola çıkacaklarını yazmış. Remah onlara Rein ile ilgili bir şey söylememiş ama ben yine de Dhakear'ın at sırtında gelecek kadar sabırlı davranacağını düşünmüyorum. Uçarak geleceğinden eminim. Yani birkaç güne kadar Saleran'da olurlar. En yakın boş alanın biraz uzakta olması bize zaman kazandırır ama yine de Phandor'a gidip de geri dönecek kadar zamanımız olmaz."

"Ah.. neden bahsettiğini şimdi anladım baba" dedi Cynan kaşlarını çatarak. "Babası Rein'in kaybolduğunu öğrenince çok kızacak öyle değil mi? Sanırım başımız belada."

"Hem de nasıl.." diye mırıldandı babası başını iki yana sallayarak. "Bu yüzden ben gelmesem daha iyi olacak. Burada olup onları karşılarım ve durumu açıklarım. Dhakear insanlara zarar vermeyi sevmez ama ikinci kez Rein'i kaybetmiş olma düşüncesi onu mutlaka öfkelendirecektir. Sinirlerini biraz olsun bastırabilsem yeter.. Phandor'a gitmeyi çok istiyordum ama bu durumda burada kalmam en doğrusu olacak gibi."

"Bence de burada kalmalısın baba, böylesi daha iyi olur."

Babası başını salladığında Cynan elini başına götürdü ve saçlarını dağıttı.

Yani Dhakear.. Rein'in babası.. uyanmıştı.

Cynan buna inanamıyordu. Ona asırlarmış gibi gelen üç ay hiçbir şey olmadan öylece geçip gitmişti. Şimdi ise Rein'i bulmuşlar ardından da Dhakear'ın uyandığı haberini almışlardı.

KIZIL EJDERİN UYANIŞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin