Cynan okuduğu kitabı kapattı ve masanın köşesindeki kitap yığınının üstüne koydu. Mum ışığında kitap okumayı sevmiyordu. Rein uyumuyor olsaydı Lysbet'ten odayı aydınlatması için yardım alabilirdi. Sandalyesini yavaşça geriye itti ve ayağa kalktı. Üzerini değiştirmeden yatmayı düşünüyordu. Çok yorgun hissediyordu ve güneşin doğmasına da az kalmıştı.
Bu düşüncelerle örtüsünü kaldırdığı gibi yatağına attı kendisini. Bir süre sabah yapacağı işleri düşündükten sonra uykuya dalmak üzereyken hissettiği şeyle irkildi.
Yataktan hızla doğrulduğunda Rein'in huzursuz bir şekilde kıpırdandığını gördü. Ama Cynan'ı irkilten bu değildi.
Rein'in başucundaki mum alevi odanın tavanına kadar yanıyordu. Cynan bir kere daha bu manzara ile karşılaşmış olduğundan fazla şaşırmadı.
Mum alevi Rein'in uyurken irkilmesiyle bir anda şiddetlenip Cynan'ın üstüne doğru parladığında Cynan kendisini geriye attı. Alevler Rein'in üstünden atlayıp Cynan'a doğru gelmişti. Rein'e hiçbir şekilde zarar vermiyordu. Odadaki eşyaları da yakmıyordu.
Cynan derin bir nefes aldığında mum alevinin şiddeti mum sönene kadar azalmaya devam etmişti.
Babasının ve kendisinin odaya hazırladıkları büyü bir kez daha işe yaramıştı. Cynan Saleran'daki büyülü hücreyi temel alarak bir araştırma yapmıştı. Büyü gücünü emebilen bir büyü bulduğunda babasıyla birlikte üzerinde çalışmışlar ve onu geliştirmişlerdi.
Rein uyurken kontrolsüz bir şekilde büyü yaptığında odadaki büyü onu bastıracaktı. Rein'in büyüsünün dağılmasını sağlayacaktı. Belki bilinçli bir şekilde büyü yapsaydı Rein odadaki büyüye karşı koyabilirdi. Ama uyurken büyü yaptığında sadece biraz enerji sızdırıyordu. Birkaç gece daha böyle olmuştu.
Mum alevi çoğalmıştı, birkaç tane eşya havada uçuşmuştu, odanın camı patlamıştı..
Cynan kendi tarafındaki mumu aldı ve Rein'in yatağına doğru yürüdü. Onu hafifçe dürttü. Onu uyandırıp rüyasında onu rahatsız eden şeyden uzaklaştıracaktı.
"Rein? Rein?"
Rein bir şeyler mırıldanıp gözlerini açmaya çalıştığında Cynan onun kendine geldiğini anlamıştı.
"Tamam, yok bir şey. Uyumaya devam et."
Rein yarı uykulu gözlerle ona arkasını dönüp uyumaya devam ettiğinde Cynan kendi yatağına döndü. Rein'in aynı gece içinde iki kez büyü yaptığı olmamıştı. Cynan yanındaki mumu söndürdü ve gözlerini kapattı. Yarı gergin yarı rahat uykuya dalmıştı.
****
"Rein ya!" dedi Alin Rein'i kolunun altına alarak. "Seni ne zamandır görmüyor gibiyim!"
Rein onun kolunun kıskacından kurtulmaya çalışırken Alon Alin'in sırtına bir tane geçirdi.
"Boğmaya mı çalışıyorsun aptal!?"
Alon Rein'i onun elinden kurtardığında kardeşine bir kere daha vurdu.
"Vurmasana!"
"Kaşınma sen de!"
"İyi sen başlattın!"
Alin de ona vurduğunda ikisi arasında bir vurma yarışı başlamıştı.
"Yeter durun!"
Rein onlara bağırdığında Alon'un eli havada kalmıştı. Alin fırsattan yararlanıp onun karnına bir yumruk geçirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KIZIL EJDERİN UYANIŞI
FantasyKIZIL EJDERİN KANI hikayesinin 2. kitabıdır. "Baba?" "Ben babamız değilim" diyerek Rein'e doğru bir adım attı Dha. Rein kaşlarını çattı. Babamız sözü kafasını karıştırmıştı. "O zaman.. sen kimsin?" "Ben senim."