Semua pelajar yang baru datang ke sekolah pada pagi itu terkejut akan kehadiranku.nak tau kenapa?cer teka.hehehe... sebenarnya aku pergi sekolah tumpang bonda.bonda?ya,Puan Aminah suruh aku panggil dia bonda dan harini aku nak pergi sekolah,lagipun dah lama aku cuti.mesti banyak pelajaran yang aku dah ketinggalan.
Ketika aku ingin memasuki pagar sekolah itu,ramai pelajar yang berbisik.ada yang cakap macam ni....
'Weyhhh,cuba kau tengok tu...dia naik kereta ngan Hakimi!'kata pelajar perempuan itu sambil menyiku lengan rakan sebelahnya.
'Eeiii...menyampahnya aku tengok budak pompuan tu!'
'Menyampah?aku lagi menyampah lah tengok sikap kau yang TERover gediktu.Haihhh...tu pun nak menyampah ke?aku naik sama kereta dengan budak zirafah ni je pon!'bisik hatiku dengan geram lalu melangkah menuju ke kelasku tanpa menghiraukan mereka.
Tiba sahaja di kelas,perasaan rindu mula menguasai diriku.langsung tiada perubahan walaupun sudah seminggu tidak menjejakkan kaki di tempat ini.tapi kini hanya satu 'nama' yang bermain-main dalam fikiranku yang sentiasa membuat hariku sentiasa cerah ketika di sekolah.Amni.ya.nama orang itulah yang aku cari ketika ini.
Mataku cuba mencari sosok tubuh orang itu dan tiba-tiba seseorang menegur sambil menepuk bahuku.
"Woi!apa yang kau cari tu? sampai nak juling mata aku tengok."
Suara itu...itu suara Amni!suara yang amat aku kenali.aku menoleh.
-----
Aku berjalan memasuki pagar sekolah tanpa menghiraukan pelajar-pelajar yang memandang ke arahku.Aku tahu mesti pelajar akan cakap pasal aku dengan budak pendek tu.
Kemudian aku ternampak Asyraf dan adik perempuannya,Aisyah.
Aku berjalan mendekati Asyraf.
-----
Setelah menceritakan apa yang telah berlaku,aku mula berasa sedikit lega bagaikan keperitan itu sudah mula beransur hilang.
"Dah la,semua yang terjadi kat kita ni...semuanya takdir.jadi kau kena selalu sabar dan tempuhi dugaan ini tanpa berputus asa.aku pasti kau orang yang kuat...walaupun badan kau 'kecik'."kata Amni berbaur lawaknya untuk cuba memujuk.
"Ishhh,kau ni kan!suka menyakitkan hati orang!tumbok kaang!"marahku sambil menunjukkan buku lima.
"Yelah,yelah...sorry.aku minta maaf."kata Amni sambil membuat muka cutenya yang tak berapa cute tu.
"Eeiii...muka macam mangkuk jamban tak basuh!aku rasa muka aku lagi cute dari muka kau."balasku cuba mengusik.saja cuba nak ikut cara budak pompuan yang menyampah kat aku pagi tadi.Eeiii!
"Tak nak kawan!"rajuk Amni sambil memalingkan mukanya kearah tingkap kelas.
Belum sempat aku memujuk, tanganku ditarik seseorang.
YOU ARE READING
Suamiku Tinggi 189cm?!!
RomancePANGGG!! Satu tamparan yang kuat telah hinggap di pipi kanan Najwa. Terasa amat sakit namun kesakitan itu tidak setanding luka di dalam hati yang sedang dialami olehnya ketika ini kerana suami yang selama ini dia cintai sanggup menampar dirinya di...