Bab 17

24.8K 1.1K 114
                                    

Aku menoleh.

-----

Aku terus memeluk Najwa apabila dia hilang imbangan sebab tersadung wayar mesin dan tiba-tiba pintu bilik dibuka.

Aku menoleh dan jantungku terasa terhenti apabila melihat....

Adriana.

Tapi,aku hairan.kenapa Adriana tak pandang aku?matanya...

Matanya sedang memandang Najwa.

Najwa!

Barulah aku tersedar akan posisiku sekarang ini.aku sedang memeluknya.dia sedang berada di dalam pelukanku.

"H-hakimi...apa semua ni?"soal Adriana.

"Baby,please...bagi I jelaskan...?"ujarku.

Aku menolak tubuh Najwa kuat lalu cuba mendekati Adriana.

"No!I tak nak dengar lagi!"

Adriana berlari meninggalkan aku.

"Adriana!"

Aku mengejar dia.

Aku takkan kehilangan dia!
Aku sayang dia!
Aku cintakan dia!

sebab dia bagaikan jantungku,tanpa dia aku akan MATI.

-----

Aku ditolak kuat oleh Hakimi sehingga dahiku terhantuk pada bucu meja yang terdapat dalam bilik itu.

"Aduhhh!"rintihku.

Aku memegang dahiku.

Berdarah.

Kepalaku terasa pening dan mataku mula menjadi kabur dan tiba-tiba seorang lelaki yang memakai seragam sekolah mendekatiku.mataku yang kabur menyebabkan aku sukar untuk melihat wajahnya dengan jelas.namun,aku tahu lelaki itu memakai baju seragam pengawas sekolah seperti Hakimi pakai.

"Hakimi..."gumamku perlahan.

-----

"Tumpang tanya,mana wad pesakit yang bernama Nur Najwa?"tanyaku kepada seorang jururawat yang sedang duduk di kaunter pertanyaan.

"Encik ni siapa?"soal jururawat itu pula.

"Saya Muhammad Asyraf,kawan dia."jawabku ringkas.

-----

Tiba di depan wad A-001,seperti yang telah diberitahu oleh jururawat tadi,aku terkejut apabila melihat keadaan Najwa yang terlantar di lantai dengan dahinya yang mengeluarkan banyak darah.

Aku segera berlari mendapatkan dia.

"Hakimi... "gumamnya perlahan.
Aku tersentap.

'Hakimi?kenapa dengan Hakimi? tapi mana Hakimi?bukan dia kata tadi nak jaga Najwa ke tadi?'banyak persoalan yang berada di mindaku.

Aku cuba membantu Najwa berdiri untuk duduk di atas katil semula dan jujur aku cakap,aku dah mula SUKA kat dia sejak kali pertama aku cakap dengan dia waktu aku selamatkan dia dari Adriana,haritu.

Suamiku Tinggi 189cm?!! Where stories live. Discover now