Bab 18

23.3K 1K 78
                                    

"Adriana!"

Aku berlari mengejar dia.

"Dengar dulu penjelasan I!"aku menarik tangannya.

"Apa lagi?!"Adriana menepis tanganku kasar.

Aku terpempan.

Kali pertama dia tepis tangan aku.

"Okey,listen...sebenarnya bonda I yang suruh I jaga dia lepas habis sekolah dan pasal you nampak I peluk dia tadi tu,cuma salah faham."jelasku.

"Salah faham?!apa maksud you salah faham?!terang-terang lagi I nampak dengan mata kepala I sendiri yang you...."

"Please...adriana.I minta maaf."aku memeluknya dengan erat.ya.aku tau...'ini' SALAH.tapi aku taknak KEHILANGAN dia.

"Hakimi..."

"Please..."

"Masa tu dia hampir jatuh dan I just nak tolong dia tapi tak I tak sengaja terpeluk dia."jelasku lagi,dan kali ni mataku tidak lepas memandang anak matanya.berharap agar dia percaya dengan kata-kataku.

"Tapi..."

"Come on,Adriana...takkan I nak tipu you?"pujukku lagi.

"Okey,I percaya you."kata Adriana.

"Betul ni?!"soalku teruja.

"Tapi...satu syarat."

"Apa dia?"aku memandang wajahnya.

"Say that you love me."

.....

"Hahaha!"aku ketawa.

"Kenapa you ketawa pulak?!"marah Adriana.

"Seriously?itu je syarat you bagi kat I?"tanyaku dengan tawaku yang masih lagi berbaki akibat syarat yang telah diberi oleh Adriana tu.yelahhh,setiap hari kot aku boleh buat...

"Habis,I nak bagi syarat apa?!pergi suruh you peluk BUDAK tu balik?!macam tu?"rajuk Adriana.

"Okey,baby...sorry okey?sebenarnya syarat yang you bagi tu,hari-haripun I boleh buat."kataku sambil cuba membetulkan tudung sekolahnya yang agak serabut tu lalu aku cubit pipi dia.

Comel.

"Sakitlah!"jeritnya manja.

Aku mendekatkan bibirku di telinga kanannya.

"I love you,Adriana."bisikku perlahan.

"Buktikan."

"You nak I buktikan?"soalku.

Dia menganguk

"Okey."

-----

Selesai saja doktor memeriksa keadaan Najwa,aku terus berjalan mendekati doktor itu untuk menanyakan keadaan Najwa.

"Doktor,macam mama keadaan dia?"tanyaku,sebaik saja doktor itu keluar
dari bilik.

"Sekarang ni,dia masih dalam keadaan tidak sedarkan diri mungkin kerana pendarahan pada otak kanannya dan kemungkinan dia akan sedarkan diri dalam tempoh beberapa jam kemudian."jelas doktor itu.

Aku mengangukkan kepalaku.

"-dan pada masa sekarang,hanya keluarga pesakit sahaja dibenarkan masuk melawat kerana kondisi pesakit yang kurang stabil."sambungnya lagi.

Aku terkedu.

Kemudian doktor itu pun berlalu pergi.

Aku sedikit kecewa sebab tak dapat lawat Najwa tapi...

Aku hairan.

'Di mana Hakimi?bukan dia ke sepatutnya jaga Najwa?'bisik hatiku.

Aku mengeluarkan i-phone dari kocek seluarku untuk menghubungi Hakimi dan tiba-tiba aku ternampak kelibat dia dengan SESEORANG sedang berjalan ke sini dan wait?!siapa tu?

Aku mengamati wajah itu dan....

Suamiku Tinggi 189cm?!! Where stories live. Discover now