Bab 19

22.5K 1K 40
                                    

Aku mengamati wajah itu dan....

'Adriana...'bisik hatiku.

Aku hanya sekadar memerhati mereka.

Berbual mesra.
Berpegangan tangan.

dengan berpakaian sekolah?

Aku mengeluh.

Tak tau lah nak cakap apa.tapi dalam otak aku sekarang ni mempunyai seribu satu soalan...macam mana dia boleh lagi bergelak ketawa dengan minah a.k.a girlfriend dia tu?sedangkan sekarang ni Najwa tengah....

Shit.

Aku tak sanggup nak cakap...

Entahlah...bila aku tengok je keadaan dia tadi,rasa jantung aku ni terhenti...

dari berdegup.

Seriously,aku tak tau kenapa.tiba-tiba 'perasaan' tu datang...padahal dah tiga tahun kot dia sekolah sama ngan aku cuma aku tak pernah nak tegur dia tapi aku memang dah lama kenal dia...sejak dia masuk sekolah lagi...sebab masa tu banyak pelajar cakap pasal dia.yelahhh...waktu tu aku form 3,dia form 1...banyak lah pelajar cakap pasal....

ketinggian

dia tu.

Aku tergelak perlahan bila fikirkan kejadian tu.

Comel.

Adik aku,Aisyah tu pun lagi tinggi dari dia.yelahhh...keluarga kami memang dilahirkan tinggi,samalah macam Hakimi tu.kebetulanlah katakan dan yang aku tau Hakimi lah yang selalu denda budak ni sebab setiap pagi mesti aku dengar Hakimi membebel pasal Najwa tu.

dan...

Aku rasa,aku dah jatuh cinta...

dengan...

Najwa.

Tapi...sejak bila?

Kalau difikirkan balik,mungkin waktu first time aku cakap dengan dia kot.yup.masa aku selamatkan dia dari Adriana haritu.

Dan pada waktu tu jugak aku nampak Hakimi dan Adriana berjalan ke arah sini.

Aku menegur Hakimi.

"Hakimi."panggilku.

Hakimi menoleh kearah ku diikuti dengan Adriana.

"A-aku nak cakap something dengan kau."kataku,lalu memandang Hakimi seakan ingin memberi isyarat agar menyuruh Adriana tidak mencampuri perbualan aku dan dia.

"Adriana...I rasa you baliklah dulu,I ada something nak cakap dengan Asyraf.Nanti I call you,okey?"kata Hakimi lembut sambil mengusap kepala Adriana.

"Okey.I'll wait."ujar Adriana lalu berjalan untuk beredar.

Keadaan tiba-tiba menjadi sunyi seketika.

"So,apa yang kau nak cakap?"soal Hakimi sebaik saja Adriana hilang dari pandangan.

"Najwa..."kata-kataku terus terhenti apabila tiba-tiba sahaja dipotong oleh Hakimi.

-----

Aku terkedu.

Aku tersentap.

Aku terpempan.

Apabila Asyraf menyebut nama Najwa.

Baru aku sedar yang aku....

"Doktor cakap dia akan sedarkan diri dalam beberapa jam lagi."kata Asyraf.

Wait.apa?

Sedarkan diri?

Apa ni?takkanlah...

Otakku masih lagi ligat mengingati hal yang berlaku tadi.

dan...

Tak...

Takkanlah...

Luruh jantungku apabila mengingati kejadian tadi.tak sangka aku buat macam tu kat dia.

Tergamaknya aku.

Suamiku Tinggi 189cm?!! Where stories live. Discover now