65. fejezet

1.8K 78 17
                                    

A kedvenc sminkmárkám új, nyári kollekciójának legfrissebben megjelent termékein agyaltam épp, mikor a kedves kis étteremben lerakták elénk az étlapokat.
Egészen addig csendben élveztük egymás társaságát, éppen csak sokatmondó szemkontaktusokat létesítettünk, és annyira csodáltam, hogy mennyi féle üzenetet lehet közvetíteni pusztán a szemeinkkel...
Előfordult, hogy Marci csak lecsekkolta a hogylétem, de sokkal izgalmasabb volt, mikor sejtelmesen mosolygó szemei társultak a huncut vigyorához, és szinte hallottam, ahogyan megüzeni nekem, hogy tudja, min töröm a fejem!
Tudta, hogy mindennél jobban vártam már ezt az alkalmat, tudta, hogy mennyire különleges nekem ez a hely, és tudtam, hogy neki is az! Varázslatos volt az egész.
Miközben igyekeztem a legjobb formámat hozni, próbáltam nem túlizgulni a dolgot, de ezzel csak azt értem el, hogy még sokkal jobban ráfeszültem az egészre, és kínomban már muszáj volt a kozmetikumokra gondolnom...

A hely semmit sem változott a legutóbbi látogatásunk óta, ellenben velünk, ugyanis nem kellett többé kínos helyzetbe kerülnünk, amikor párként kezeltek minket.
Amikor ugyan arra a helyre vezetett minket Marci, ahol először ültünk, akkor bukfencezett először a gyomrom, de ezt még rengeteg másik követte az együtt töltött idő alatt.
- Innivalót hozhatok amíg választanak? - kérdezte a pincérünk, ami megakasztotta a szupergyors gondolatmenetem.
- Narancslé jó lesz? - tekintett felém a velem szemben, lazán tenyerére támasztott állal ücsörgő férfi. Bólintottam válaszul, majd egyből el is pirultam, ahogy rá emeltem a tekintetem az újonnan kapott étlapról. Fiatal mosolya bármelyik pillanatban le tudott venni a lábamról, és nehezen tudtam kezelni azt a lezser eleganciát ami áradt belőle egyszerre sármossá és eszméletlen vonzóvá téve őt.
Ő volt a mesebeli rosszfiú, aki minden szivet meghódított...
A pincér lefirkantotta a kulcsszót, majd alig észrevehetően bólintott, és aztán elment.
- Van valami fétised a narancslével vagy mi? - nevettem, de ő csak a szemöldökeit ráncolta. Nem értette. Összezavartam. Könnyen le tudtam olvasni az arcáról, mert olyan hirtelen változott meg az összes vonása.
Annyira szerettem figyelni őt!
- Azt hittem, szereted - egyik szemöldökét ezúttal felvonta kérdő pillantást vetve rám.
- Nincs vele problémám - én is megtámasztottam az állam tükrözve az ő mozdulatait, így már kicsit közelebbről bámultuk látványosan egymást.
- Akkor jó - mondta kihívóan, és továbbra is a szemeimbe meredt, de egy fikarcnyit sem hozott zavarba. Éreztem a mondatban a dominancia és a játékosság részegítő elegyét, de nem hagytam, hogy a gyomrom újabb tornászgyakorlatai eltántorítsanak a további hasonló élményektől.
Pár másodperc telt el, míg mindketten küzdöttünk az odaképzelt hatalomért, mert egyikünk sem akarta megszakítani a pillanatot.

- Ebben a fénykombinációban aranylik a hajad - csodálattal teli hangja minden megtört csendet megért volna, mert ott akkor azt hittem, a gyomrom teljesen kiválik a testemből és külön életet kezd a szívemmel együtt. Reflexszerűen nyúltam a fülemhez, hogy egy tincset leválasztva az ujjam köré tekerjem azt, majd az ablakokon beáramló fény felé tartva vizsgáltam a hajszálaim.
Nem teljesen értettem, miért világítanak nappal is a lámpák, de eszembe jutott, mikor legutóbb megjegyezte, hogy jól áll nekem ez a fajta fény...

"Marci kézen fogott, és a galériára vezetett, ahol egy ablak mellett foglaltunk helyet.
Valami tejszínes öntetes spagettit kért mindkettőnknek, mondván, hogy ha szeretem a tésztákat, ezt meg kell kóstolnom. A nevét nem tudtam meg, de nagyon ízletes volt. (...)
- Jól áll neked ez a fény - állapította meg, mire kicsit elpirultam, és megköszöntem. Sárgás fényű lámpák lógtak a plafonról, meleg hangulatot kölcsönözve a fa berakásos galériának."

- Tetszik neked?
- Mindened tetszik - próbált zavarba hozni, ami szokás szerint sikerült is neki, de legszívesebben én is ugyan ezt mondtam volna róla.
De azért az mégis csak furcsán venné ki magát nem?
- Ennek örülök - mire végre megszólaltam, már lényegtelen volt, hogy mit mondok. Csak az számított, hogy bókolt nekem, én pedig tálcán kínáltam neki a lehetőséget.
- Dögös lennél rövid hajjal - kissé oldalra döntött fejjel mérlegelt, de a kijelentése meglepett.
A rövid hajat szereti?? Jajj, ne!
- Tessék? Az jobban tetszene? - kezdtem kétségbe esni, és a fülem mögé tűrtem minden zavaró szálat.
- Nem mondtam ilyet, nyugi Emma - mosolya megnyugtatott, és megkönnyebülten sóhajtva adtam hangot annak, hogy eszem ágában sincs levágatni a frizurám. - Semmi gond a hosszú hajjal, abba alkalomadtán lehet kapaszkodni is - mosolygott simlis félmosolyát előhúzva, de tudtam, direkt csinálja ezt velem, úgyhogy próbáltam beleilleszkedni a játékba, és nem megrökönyödni rajta.
- Ó, igazán? - nevettem kicsit bénán leplezve a még jelen lévő meglepettségem, ő pedig bólogatott válaszul.
- Bizony... Majd megmutatom - mondta a kis pimasz, és már nem bírta visszatartani a nevetését.
***
Az ételrendelés közepette, az asztal alatt egymáséba gabalyodott lábainkkal próbáltunk normális felnőttek módjára viselkedni, de Marci nem eresztett el, úgyhogy valamivel el kellett terelnem a figyelmét.
- Emlékszel, mit ettünk a múltkor? - kérdeztem leplezve a számonkérés minden lehetséges megnyilvánulását.
- Hogyan felejthetnék el bármit is aznapról - kacsintott felém, és azon nyomban elvörösödtem, hiszen tudtam, mire gondol... Aznap ért hozzám odalent és okozott örömet nekem.
- Akkor én olyat szeretnék megint - tértem vissza a jelenbe egy kis visszaemlékezés után. Szinte leesett állal vette tudomásul a mondandómat, és a figyelme megcsappanása miatt a lábaim is kiszabadultak a gubancból, magam alá tudtam húzni őket.
- Meghiszem azt - bólogatott elismerően, én pedig akkor jöttem rá, mit is mondtam... Alig észrevehetően kinyújtottam rá a nyelvem, aztán karba tett kezekkel dőltem hátra a székemben.
A pincér kezdett zavarba jönni, ahogyan én is, de ezt minden erőmmel igyekeztem eltussolni. Marci sikeresen lerendezte az egészet egy szokásosan tárgyilagos és teljesen a helyzethez illő számpár megnevezésével, ami jelen esetben az ebédünket szimbolizálta. A hely specialitásának nevét ezúttal sem tudtam meg...
Ámulatba ejtő, mennyi mindenre emlékszik, és hogy milyen profin űzi a kiszemelt áldozat őrületbe kergetését!

- Köszönjük, ennyi lesz - mire feleszméltem, már lerendezett minden továbbit, de sajnos nem figyeltem.
Megbíztam benne, de azért furdalt a kíváncsiság, hogy mit mondott a dolgozónak.
- Mit is kértél még? Elkalandoztam - vallottam be, karjaimat leengedve és közelebb hajolva hozzá az asztal fölött.
- Hová kalandoztál, hercegnő? - mondta olyan hangsúllyal, hogy az előbbi nyerészkedésem után szinte visszavágásnak éreztem.
Valamit villámgyorsan ki kellett eszelnem, és nem jutott eszembe más, csak a kicsivel korábbi témánk.
- Hogy Valéria miért olyan rejtélyes... Néhány dolgot nem értek - úgy tűnt, sikerült átvernem, ugyanis hátradőlt a székében, majd mutató ujját a szája elé támasztotta.
- Mesélj - utasított gondolkodva, de annyira vonzó volt és izgalmas, hogy nem tudtam megállni mosolygás nélkül.
- Mi volt az a dolog, amit a házasságáról mondtál?
- Hát dióhéjban annyi, hogy hozzáment egy milliárdoshoz, aki nem sokkal azután meghalt, ekkoriban kezdtünk üzletről is beszélgetni. Mindent ráhagyott az öreg, nem sok választása volt, hiszen így volt a legtisztább - mesélt kimért hangon, de valahogy teljesen távolinak tűnt, mintha a gondolatai földjén járt volna.
- Egészen fiatal korom óta ismertem, és mindig is ilyen nagyasszonyként viselkedett, de csak a vagyon és a befolyás tudta hozzásegíteni mindahoz, amit elért.
- De szerelmes volt? - kezdtem elhinni, hogy tényleg túl naiv vagyok, és csak én álmodozom manapság szerelemről.
- Amennyire én tudom, azok voltak, de nem szoktam beleásni magam mások szerelmi életébe - érkezett a válasz, és ez nagyban megnyugtatott.
Elgondolkodtam volna Valéria esetén, de sajnos megakasztott egy éles hang a gondolkodásban. Marci telefonja...
Úgy tűnik, mindig akad valaki, aki zavarja, amikor ez az étterem része a napunknak!

Sziasztok!
Bocsánat, hogy csak most érkezem!!
Kitettem egy ilyet, még mikor megtörtént a dolog, és mindenkinek köszönöm, aki írt! De mostmár úgy éreztem, muszáj hoznom egy részt... Remélem tetszik, és nagyon jó olvasást kívánok!

 Remélem tetszik, és nagyon jó olvasást kívánok!

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.
EllentétekDonde viven las historias. Descúbrelo ahora