A környék már ismerősebb volt, de nem hozzánk érkeztünk, amit furcsálltam.
- Mit keresünk itt? - néztem körbe.
- Hazahoztalak, gondoltam vacsorázhatnál, ha már meglógtál miattam - vont vállat tök lazán és betessékelt a házába. Kétségbeesett fejem láttán egyből kapcsolt. - Még van időnk, szüleid még biztosan esznek. Ennyi neked is jár.
- Rendben, és mi a vacsi? - indultam a konyhába, kezdtem otthonosan érezni magam.
- Nézz körül nyugodtan - közben felült a konyhapultra. Amíg nézelődtem a hűtőben, éreztem magamon a pillantását, szinte lyukat égetett a bőrömbe. - Esetleg itt is maradhatnánk, majd azt hiszik, elaludtál - tűnődött.
- Már megbeszéltük, haza kell mennem, mert ha benyitnak a szobába egyértelmű lesz, hogy nem vagyok ott - másztam ki a hideg fridzsiderből két nagy tállal.
- Tényleg... És mit találtál?
- Ez rakott krumpli, a másik pedig valami süti - mosolyogtam boldogan. - Ezeket megehetjük? Vagy a tesódéknak van? - eszembe jutott, hogy a múltkor is felhívott Dávid, mert nem tudták, hány személyre készítsenek kaját... Mi van, ha ez is ki van számolva?
- Jahj, folyamatosan főznek, nyugodtan ehetünk - leugrott a pultról, és elém rakott két tányért. - Sokat kérek - mondta határozottan. Ha szerinte ehetünk, együnk...
Olyan volt mint egy kisgyerek, ahogy ott állt mellettem türelmetlenül a konyhában, csillogó szemekkel a megváltást ígérő krumplira várva.
- Én szedjek? Azt hittem nekem csak keresnem kell, de rendben - vontam vállat. - Hol van valami kiszedő lapát?
Válasz helyett a kezembe adott egyet, és addig evőeszközöket vitt az asztalhoz.
Szedtem neki egy jó nagy adagot, majd beraktam a mikróba.
***
- Tetszik ez a háziasszony szerep - jegyezte meg Marci, mikor mosogattam az edényeinket.
- Nagyon vicces, de inkább azt mondd, hazaviszel-e, mert kezd szorítani az idő.
- Nem viszlek haza, még nem élveztem ki a társaságod - mosolygott, mire lefröcsköltem vízzel.
- Te szemtelen!
- Én?! Csurom vizes vagyok miattad - puffogott, vagyis próbált de nem tudta visszatartani a nevetést.
- Akkor indulunk? - kérdeztem diadalittas mosollyal.
- Ezt még törlesztem, és utána mehetünk - nem értettem hova akar kilyukadni, de csípőre tett kezekkel vártam a következő mozzanatot.
- Befejezhetem a mosogatást vagy most szeretnél "törleszteni"? - kérdeztem gúnyosan.
- Nyugodtan, addig kieszelem a tervet - kiment a konyhából, én pedig folytattam amit elkezdtem.
- Hiányozna a ruhád, ha tönkremenne? - hirtelen tért vissza a légtérbe, de nem néztem rá, csak válaszoltam.
- Persze, hogy hiányozna! Örülnék, ha nem tennéd tönkre - sóhajtottam, rövidesen pedig elkészültem a mosogatással. - Kész vagyok, indulhatuunk - kiabáltam, nem tudtam épp merre kószál Marci, de indulnom kellett volna.
- Meglepetés - kiabált a lépcső tetejéről, és egy nagy adag langyos vizet öntött rám. Sikítottam egy hatalmasat, és eléggé felhúzott a dolog. Nem bírtam megszólalni, teljesen sokkot kaptam.
Csak tátogtam mint valami hal, és nem tudtam, mit csináljak.
Az egész felsőm szétázott, rámtapadt, fáztam, Marci pedig közelebb jött.
- Nem volt a legszerencsésebb fehér pólót választanod, így látom a melltartód - mondta negédesen, de nem vigasztalt. Nem voltunk egálban!
- Ez nem póló, hanem egy szép blúz, és egyébként is! Én csak egy kis vízzel fröcsköltelek le, te pedig egy egész pohárral - mondtam mérgesen. Elmentem a konyhába, megtöltöttem vízzel, és rá akartam volna borítani, de kiszaladt az udvarra. A szobában állt a tócsa, amit én csináltam pluszban a Marci által okozott mellé, de újabb töltettel mentem az udvarra, hátha megtalálom a célszemélyt.
Már körbejártam a házat, azt sem tudtam, miért kutatom, lehet hogy már rég visszament a házba, de aztán előbukkant, és egy slaggot tartott felém.
- Ha támadsz, én is - mondta fenyegetve. Nevetnem kellett, ez jó ötlet volt tőle. De akkor sem ért, hogy én sokkal többet kaptam, mint amennyit adtam.
- Ez nem ér - nevettem, és egyre közelebb mentem hozzá.
- Miért nem? Te is vizes vagy, én is. Hol a hiba?
- Én sokkal több locsolást kaptam - duzzogtam.
- De langyos vízzel! Örülj neki, és add fel szépen a harcot - javasolta, és ledobta a fegyverét.
- Arról szó sem lehet - szaladtam oda hozzá, ráöntöttem a vizet és elkezdtem befelé menekülni. Sajnos túl gyorsan kapcsolt, és még le tudott locsolni, de mikor beértem a házba, megnyugodtam.
Csurom vizesen lépett be Marci, mindketten nevettünk.
- Rendben, akkor most már kvittek vagyunk? - nézett végig rajtam, majd magán.
- Igen, azt hiszem - léptem közelebb hozzá, és kifelé húztam az udvarra. - Hazaviszel?
- Ilyen vizesen biztos, hogy nem ülünk be a kocsimba! - jelentette ki az egyértelműt, amire nem is gondoltam előtte. Igaza van... Már megint.
- Akkor sétálok, semmi gáz - vontam vállat. - De egy pólót kérhetnék, hogy ne így kelljen az utcán végigmennem?
- Mindjárt jövök, hozok egyet - azzal felrohant az emeletre.- Átöltözhetsz, akkor kimosom majd a szennyesed - nyújtotta felém a ruháját. Megfontoltam az ajánlatot, és semmi kifogásolni valót nem találtam az egészben. Végülis, miért ne lehetne itt egy váltás pólóm?
- Ha időben hazaérek, nem látnak meg, és nem lesz gáz a ruhából. Majd visszajuttatom - mosolyogtam, és elvonultam átöltözni.
Nem gondoltam át teljesen, a melltartóm is csurom vizes volt, és átáztatta a Marcitól kapott darabot. Mégsem vehetem le...
- Kész vagy már? Kicsúszol az időből - pont abban a pillanatban fejezte be a kiabálást, mikor kinyitottam az ajtót. - Akkor indulhatunk - lépkedett kifelé, de nem értettem, miért beszélt többesszámban.
- Te is mész valahova? - miután kiértünk az utcára, rákérdeztem.
- Ilyen későn nem szeretném, ha egyedül sétálnál!
- Micsoda úriember - mosolyogtam, azután pedig nem igazán beszélgettünk.
Pár házzal a miénk előtt mégis megszólaltam. Nem azért, mert kínos volt a csend, hanem mert támadt egy ötletem.
- Meg szeretnék tanulni vezetni. Komolyan! Autósiskolában - néztem fel boldogan, a mondandóm hallatán pedig Marci is felvidult.
- Igazán? És mikor akarod kezdeni?
- Nem is tudom, talán még a nyáron, de az is előfordulhat, hogy majd csak ősszel vágok bele. Mit gondolsz? - közben elértünk a kapunkhoz, ahol megálltunk.
- Támogatom az ötleted, ha tudok segíteni, szívesen teszem - mosolygott magabiztosan.
- Köszi - közben kinyitottam a kaput, de hirtelen nem tudtam, behívjam-e.
Egy pillanat alatt kellett döntenem, ami sosem jelent jót számomra, szóval hirtelenjében csak simán megkérdeztem, akar-e befáradni,
remélve, hogy udvariasan nemet mond. De természetesen nem így történt.
A szüleim még nem voltak otthon, mázlink volt.
- Nem hiszem, hogy sok idő, mire hazaérnek, de bezárom az ajtót a biztonság kedvéért - beszéltem hozzá, miután bevonultunk a szobámba.
- Akkor hogy megyek haza, ha megjönnek?
- Kilógsz. Nekem is szokott sikerülni - nevettem. Nem hiszem, hogy megnyugtatta, de ő akart bejönni...
- Ha nem zavar, lezuhanyoznék, elég kellemetlen vizes cuccokban lenni.
- Ugyan miért zavarna? Beférek melléd, hercegnő? - kuncogott, én pedig csak fejcsóválva magamra zártam a fürdőm ajtaját.- Hallottál valamit, amíg fürödtem? - kérdeztem pizsomába bújva, mikor kiléptem a szobába, de akkor láttam,
hogy Marci a babzsákokon alszik,
kezében a telefonjával és a pénztárcájával. Eléggé kitekert pozícióban volt, nem hagyhattam elgémberedni szegényt, de ötletem se volt, hogyan kezeljem a kialakult helyzetet. A haja és a ruhája még nedves volt, tanácstalanul guggoltam elé.
Óvatosan megmozgattam a vállát a nevét suttogva, ami furcsa reakciót idézett elő. Először ugyanis elmosolyodott, azt hittem felkelt, a
nevemet suttogta, de aztán nem válaszolt többet. Megmelengette a szívem, de kicsit furcsa is volt.
Újra megráztam a testét, kicsit hangosabban szólítottam, ő pedig végre felnyitotta szemeit.
- Elaludtál, és nem tűnt túl kényelmesnek a helyed - mosolyogtam rá.
- Ne haragudj! Mostanában nem alszom túl jól, talán ez az oka - szabadkozott.
- Most mégis sikerült - meredtem tiszta szemeibe, amik elvarázsoltak.
Be kell vallanom magamnak, imádom a szemeit!
- Azért, mert megnyugtatsz, Emma - szépen tagolt mondata nem tudott eljutni az agyamig teljesen, mert nem mertem felfogni. Ha igazat beszél, akkor bajban vagyunk érzelmileg. Rendeződni látszik a kapcsolatunk,
erre ilyeneket mond? Jaj nekem!
- Na, de mostmár mennem kéne, igaz? - mocorgott a babzsákon.
- Ami azt illeti - állítottam meg a mozdulatsorban, és gondoskodni szerettem volna róla. Ha tud aludni,
legalább most az egyszer pihenje ki magát rendesen, akkor is, ha ez azt jelenti, megint együtt töltjük az éjszakát! - Maradhatsz is - vontam vállat, próbáltam lazának tűnni - Megnézhetnénk egy filmet, vagy csak aludhatunk, ha tényleg ilyen fáradt vagy - elpirultam, éreztem, ő pedig látta, de nem tette szóvá. Csak megsimította a pofim, és felállt.
- Köszönöm - suttogta, miután felhúzott, és ránéztem.
- Nem kell! Adok takarót, alhatsz a földön - mutogattam, ő pedig halkan felnevetett.
- Mindezek után hagynád,
hogy a padlón szunyáljak?
- Ne legyél telhetetlen - emeltem fel a mutatóujjam. És egyébként is, tiszta víz volt...
KAMU SEDANG MEMBACA
Ellentétek
RomansaEmma egy 18 éves fiatal lány, akinek élete látszólag tökéletes, és mindene megvan amiről csak álmodhat. Kifinomult ízlése és jó tanulmányi eredményei ellenére a kissé konzervatív lány mindennapjai egyik napról a másikra változnak meg egy egyszerű vé...