Kereta yang dipandu Hezrick memasuki persimpangan jalan menuju ke arah Kafe Mutiara bagi menjemput Mikayla. Gadis itu sudah terbiasa dirinya dijemput Hezrick, mungkin kerana dia berasa lebih selesa berada di samping lelaki itu, mungkin?
Sesekali matanya menoleh ke kiri untuk melihat Mikayla yang nampak kepenatan sejak kafe ditutup sebentar tadi. Tetapi Hezrick sudah memberikan cadangan kepada Kak Dila untuk mencari pekerja baru kerana tidak lama lagi, Mikayla akan tinggalkan kafe itu.
"Kayla..." Hezrick mencapai tangan gadis itu lalu dikucupnya sekilas. Mikayla menoleh ke arah Hezrick, menunggu ayat seterusnya yang akan keluar di bibir lelaki itu.
"Kau tak penat bekerja?"
"Mestilah penat, awak bekerja tak penat ke? Atau awak memang tak bekerja?" Soal Mikayla kembali. Hairan juga melihat setiap hari lelaki ini berada di kafe.
"Aku boss." Jawab Hezrick pendek dan padat untuk menerangkan segala-galanya. Mikayla tidak membalas.
"Kalau aku tak bagi kau bekerja atau sambung belajar, kau nak dengar cakap aku?" Hezrick mengerling ke arah gadis itu.
"Saya tak akan dengar." Mikayla menggeleng beberapa kali.
"Why?"
"Saya dah tak boleh percayakan awak Ricky," Mikayla menghela keluhan kecil apabila teringatkan hidupnya setelah lelaki ini pergi.
"Awak pernah tinggalkan saya, empat tahun itu sudah cukup untuk menyeksa diri, hati dan juga perasaan saya..." Matanya mula berkaca-kaca.
"Setiap hari saya cuba mencari nafas baru bagi meneruskan hidup tanpa awak," sambungnya lagi.
"Ajak kahwin tak nak, dengar cakap aku pun tak nak. Habis tu apa sebenarnya yang kau nak?" Soal Hezrick sedikit kasar.
"Jauhkan diri daripada saya..."
"Cuba cakap lagi macam tu sumpah aku rogol kau dalam kereta ni..." Hezrick menggenggam kemas stereng kereta. Mikayla diam, air matanya dikesat kasar. Itu sajalah yang lelaki ini tahu!
"Kau nak kena rogol ke?" Soal Hezrick yang mula sengaja ingin mengusik. Mikayla menggeleng kecil tanpa memandang lelaki gatal itu.
"Betul ni? Tapi kalau kau nak, aku on je untuk ubah jalan kita..." Hezrick tersenyum nakal.
Pak!
Pantas saja Mikayla memukul kuat lengan Hezrick membuatkan lelaki itu tergelak besar.
Herith melabuhkan punggungnya di sebelah Freddy yang sedang menikmati sepinggan nuget ayam yang masih berasap. Tangannya hendak mencapai seketul nuget itu namun pantas ditepis kasar oleh Freddy.
"Basuh tangan tak?" Freddy memandang Herith.
"Kalau aku tak basuh tangan pun bukannya kuman tu masuk dalam perut kau." Jawab Herith bersahaja.
"Iyelah, ambik ni lepas tu pergi mampus sana," Freddy menolak pinggan itu ke arah Herith.
"Kurang ajarnya dia ni, mama tak didik kau sampai habis ke?" Soal Herith bersama dahi yang berkerut. Freddy menjulingkan bebola matanya ke atas, malas hendak melayan.
"Ricky, kenapa muka kau merah-merah tu, demam ke?" Tegur Herith setelah melihat kelibat abangnya melangkah masuk ke dalam rumah.
"Aku risaulah..." Hezrick mengambil tempat di atas sofa.
YOU ARE READING
𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬
Action[𝐂 𝐎 𝐌 𝐏 𝐋 𝐄 𝐓 𝐄 𝐃] ♡ 𝐊𝐚𝐫𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚 𝐌𝐫𝐇𝐚𝐳𝐑𝐞𝐲𝐳 ♡ ★𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 + 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧★ Hezrick Xizel, seorang ketua mafia yang tegas dan merbahaya. Dalam tegas, ada baiknya juga kerana dia adalah seorang lelaki yang mudah un...