Seusai solat subuh, Hezrick melangkah keluar dari bilik dan terus turun ke bawah. Freddy yang sedang baring di sofa ruang tamu ditegurnya.
"Kau dah solat ke belum?"
"Entah Enrique," jawab Freddy tanpa menoleh ke arah Hezrick. Tiba-tiba nama Enrique pula dipetiknya.
"Aku tanya kau, bukan Enrique."
"Tak." Freddy menoleh ke arah Hezrick sekilas sebelum matanya kembali melekat pada skrin telefon.
"Pergi solat sekarang." Punggung dilabuhkan ke atas sofa.
Freddy tidak menjawab. Dia bangun lalu melangkah ke tangga. Pintu bilik Enrique ditolak. Kelihatan lelaki itu sedang duduk di kerusi menghadap komputer. Itu saja kerja Enrique setiap hari.
"Kau dah solat ke?" soal Freddy. Enrique yang memakai kaca mata bewarna hitam menoleh ke arah Freddy.
"Err tak lagi. Aku tunggu Herith mandi kejap. Kenapa? Nak jadi imam ke? Sejak bila alim macam ni?"
Freddy tidak menjawab. Punggungnya dilabuhkan ke birai katil. Buku yang terletak di atas meja lampu sisi katil diambil. Dahinya berkerut melihat kulit buku yang menyeramkan itu.
"Kenapa kau baca cerita hantu ni?"
"Aku cuma nak tengok ciri-ciri muka dracular, itu yang sampai beli buku cerita vampire."
"Kau tirulah macam mana sekalipun, perangai kau tetap macam syaitan," omel Freddy.
"Apa? Kurang dengarlah." Enrique mengerutkan dahi memandang Freddy.
"Jom solat," kata Herith yang baru memasuki bilik tidur Enrique.
"Kau curang ke?" Herith mengangkat sebelah keningnya.
"Tak." Enrique menggeleng kecil.
"Habis tu apa yang Fred buat dalam bilik kau pagi-pagi buta macam ni? Kau tidur dengan dia ke? Semalam kau cakap aku seorang je boleh tidur dengan kau dalam bilik ni." Herith menjeling wajah Freddy sebelum matanya kembali melekat pada riak biasa Enrique.
"Kau demam ke? Aku bukan homoseksual. Sebelum batal wudu' aku baik kita solat sekarang. Biar aku imamkan." Enrique terus membentangkan sejadah miliknya.
Freddy dan Herith diam menurut. Tetapi lelaki itu pandai jadi imam ke? Mungkin pandai?
*****
Pelbagai jenis senjata disusun ke bawah seat kereta. Freddy mengangkat beg-beg bagasi yang akan dibawa pulang ke Malaysia.
Bebola matanya diputarkan ke arah tiga buah kereta yang baru sahaja dipakir di hadapan pagar rumah Ad. Dahinya berkerut. Siapa pula mereka itu? Anak-anak buah Ricky datang untuk ucapkan selamat tinggalkah?
"Masuk Fred!" jerit Ad yang berada di balkoni tingkat kedua.
Freddy menunduk setelah perasan akan rifle yang diacu musuh ke arahnya. Musuh mula keluar dari kereta bersama senjata di tangan masing-masing.
"Babilah main serang tiba-tiba macam ni." Freddy menghela nafas. Musuh melepaskan beberapa das tembakan mengenai sisi kereta Hezrick.
Dia terus berlari masuk ke dalam rumah sebaik sahaja mempunyai peluang.
"Berani betul dia orang ni. Kalau aku ada kereta kebal sekarang habis aku lenyek semua sampai jadi daging burger." Enrique merenung ke luar tingkap.
YOU ARE READING
𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬
Action[𝐂 𝐎 𝐌 𝐏 𝐋 𝐄 𝐓 𝐄 𝐃] ♡ 𝐊𝐚𝐫𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚 𝐌𝐫𝐇𝐚𝐳𝐑𝐞𝐲𝐳 ♡ ★𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 + 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧★ Hezrick Xizel, seorang ketua mafia yang tegas dan merbahaya. Dalam tegas, ada baiknya juga kerana dia adalah seorang lelaki yang mudah un...