Sepucuk surat yang ditinggalkan Mikayla dibaca dengan teliti. Surat itu baru sahaja ditemuinya beberapa minit yang lepas semasa dia meletakkan kotak barang milik anaknya di sisi katil gadis itu.
Ke hadapan bonda dan ayahanda tercinta,
Sebenarnya Kayla tak tahu nak cakap macam mana sebab Kayla rasa semua yang berlaku ni bukan yang terbaik untuk masa depan Kayla tapi bodoh je banyak. Kayla nak ayah dan ibu faham perasaan Kayla yang memang tak boleh terima Adam sial tu. Ayah kena sedar, bukan dia yang beri ayah rezeki. Yang beri semua rezeki tu adalah Allah S.W.T, sedar diri tu ayah, lelaki tu cuma nak mempermainkan ayah je. Jangan jadi lembab sangat sampai perlu percaya kata-kata manusia celaka macam dia. Tolong jangan cari Kayla buat masa sekarang. Kalau Kayla rasa nak balik Kayla baliklah. Itu pun 'kalau nak'.
Sekian dari anakmu, Nur Mikayla bersama anak angkat mu lagi dua orang. Hahahaha.
Dia tahu tulisan buruk ini bukanlah milik Mikayla, akan tetapi dia pasti gadis itu telah pergi.
Tidak sangka rajuk Mikayla telah mendorong gadis itu memutuskan keputusan untuk meninggalkan rumah ini. Dia terus melangkah keluar untuk memberikan surat itu kepada Encik Anuar.
Encik Anuar membacanya dengan perasaan yang marah. Kertas itu direnyuk lalu dicampaknya ke lantai. Bahasa yang digunakan anaknya di dalam surat ini kelihatan biadap!
Dia perlu mengarahkan Adam supaya memberi amaran kepada lelaki barat yang mempunyai banyak tattoo di tubuh itu supaya berhenti menganggu anaknya.
*****
Kelas telah pun bermula seperti biasa. Hanya Freddy yang hadir menemani Mikayla kerana Hezrick outstation manakala Enrique dan Herith diarah menyiapkan tugas di office.
Air yang dipegang Amira diletakkan ke atas salah sebuah meja di cafeteria.
Mikayla meminta diri untuk membuat pesanan makanan sebelum dia terus ke kaunter.
"Psst!" Amira membuat bunyi memanggil Freddy yang duduk bertentangan dengannya.
"Kau nak apa?" soal Freddy tanpa memandang gadis itu.
"Kalau saya nak bawak Kayla pergi karaoke malam ni, Hezrick bagi tak?" soal Amira.
Freddy mengangkat wajahnya membalas renungan gadis itu.
"Tak ada tempat lain ke nak pergi?"
Amira menggeleng beberapa kali. Sudah masuk kali ketiga dia pergi tanpa Mikayla dan kali ini dia bercadang untuk membawa gadis itu bersamanya.
Lagi pun Hezrick tiada, apa salahnya jika lelaki itu membenarkan isterinya keluar bersama kawan-kawan yang lain?
"Mengamuk lelaki tu kalau dia tahu ni," ujar Freddy tenang. Dia lebih kenal perangai Hezrick yang terlebih berjaga-jaga jika berkaitan Mikayla.
"Then tak payah beritahu dia. I akan jaga Kayla sebaik mungkin. Lagipun semua perempuanlah," ujar Amira yang masih cuba memujuk lelaki itu.
"Nanti aku pulak yang kena. Kalau nak pergi jugak, aku kena ikut."
"Okey thank you Fred!" Amira tersenyum gembira. Akhirnya dapat juga keluar bersama Mikayla!
YOU ARE READING
𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬
Action[𝐂 𝐎 𝐌 𝐏 𝐋 𝐄 𝐓 𝐄 𝐃] ♡ 𝐊𝐚𝐫𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚 𝐌𝐫𝐇𝐚𝐳𝐑𝐞𝐲𝐳 ♡ ★𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 + 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧★ Hezrick Xizel, seorang ketua mafia yang tegas dan merbahaya. Dalam tegas, ada baiknya juga kerana dia adalah seorang lelaki yang mudah un...