Bab 55

7.3K 350 31
                                    

     Dua minggu selepas itu, Mikayla dan Amira hadir ke kelas seperti biasa. Amira juga sudah kembali ke rumah Hezrick setelah puas dipujuk Mikayla.

     Hezrick melabuhkan punggung di sebelah isterinya. Wajah Mikayla dikerling sekilas sebelum dia memandang ke hadapan.

     Seorang gadis duduk di sebelahnya tanpa meminta izin. Tanpa menoleh ke arah gadis itu, dia mengesot menjauhkan jarak mereka. 

     Si gadis menoleh ke arah Hezrick bersama senyuman sinis sebelum dia semakin mendekat.

     "Bodoh betul," kata Hezrick pendek.

     "Asyik nak bodohkan orang je abang ni..." Mikayla memandang sisi wajah Hezrick.

     "Kau tak jealous ke perempuan bodoh ni duduk rapat dengan aku?"

     Mikayla terus menoleh ke arah sebelah kanan Hezrick. Kelihatan seorang gadis cantik dan berpakaian seksi duduk di situ. 

     Matanya dilarikan ke hadapan. Tiba-tiba dia terasa rendah diri setelah tersedar akan dirinya tidak secantik gadis itu. Insecure...

     "Apa yang kau nak sial??" Tiba-tiba Hezrick berdiri menghadap gadis itu.

     Semua pelajar di dalam kelas memandang ke arah mereka kerana terkejut mendengar tengkingan Hezrick. Gadis itu hanya menayangkan riak biasa.

     "You marah I ke? I tak buat apa-apa pun..." jawab gadis itu.

     "Kau!" Hezrick menunding jarinya ke arah gadis itu.

     "Abang duduk kat sebelah sinilah." Mikayla menarik lengan suaminya. Risau juga sekiranya lelaki itu bertindak di luar kawalan.

     Hezrick terus menukar tempat duduk. Telefon bimbitnya yang berbunyi dikeluarkan dari kocek seluar. 

     "Speak," ujar Hezrick sebaik sahaja telefon itu dilekapkan pada telinga.

     "Bagi salam dulu..." tegur Mikayla di sebelahnya.

     Hezrick menoleh ke arah gadis itu sebelum dia memberi salam pada si pemanggil yang sedang bercakap.

     "Okey." Telefon disimpan ke dalam kocek seluar.

     "Jom balik," ujar Hezrick sambil berdiri seraya menarik lengan kiri gadis itu.

     "Huh? Tapi kelas belum mula..."

     "Tak apa nanti aku ajar kau. Aku ada hal tapi aku tak boleh tinggal kau kat sini."

     Belum sempat dia menjawab, lengannya terus ditarik. Dia menurut tanpa sebarang bantahan. Mikayla melambai-lambaikan tangan kanannya pada Amira yang sedang memandangnya sebagai isyarat yang dia perlu pulang.

     Beberapa pelajar lain merenung pasangan itu. Ada yang tersenyum-senyum dan tidak kurang juga yang memandang mereka dengan pandangan menyampah.

     "Kenapa dia selalu ponteng kelas disebabkan lelaki tu? Sugar daddy dia ke?" soal kawan Amira.

     "Itu suami dialah." Amira menjawab ringkas.

     "Seronoknya jadi dia, ada suami kaya, kacak pulak tu. Kalau aku jadi dia, dah lama aku berhenti kolej ni."

     Amira hanya tersenyum. Dia yakin Mikayla pasti tidak akan lama belajar di sini oleh kerana dia sangat kenal akan ketegas Hezrick terhadap gadis itu.

*****

     Tubuh disembunyikan di sebalik dinding. Sesekali kepala dikeluarkan untuk melihat beberapa orang lelaki yang sedang bersembang di sisi sebuah kereta.

𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬Where stories live. Discover now