Bab 14

11.5K 511 19
                                    

     Setelah beberapa jam berada di dalam kereta, tinggal 30 minit sahaja lagi untuk mereka tiba di destinasi yang hendak dituju. Persoalan yang bermain di minda Mikayla sejak mereka bertolak sebentar tadi membuatkan gadis itu tidak senang duduk.

     Dia sudah tidak tahu hendak berfikir apa lagi kerana dia tiada jawapan bagi pesanan yang diberi Encik Anuar. Milik orang?

     "Kayla, kita berhenti makan dulu nak?" Soal Amira memecah kesunyian kereta.

     "Boleh jugak, saya pun dah lapar sangat ni."

     "Cuba cek kat mana kedai makan yang paling dekat." Amira mengerling Mikayla.

     Tanpa banyak kata, Mikayla menekan-nekan skrin telefon bimbitnya bagi mencari restoran berhampiran.

     Secara tiba-tiba kereta mereka dirempuh di sebelah penumpang tempat duduk Mikayla menyebabkan Amira menekan break dengan kuat oleh kerana keretanya mula hilang kawalan.

     "Ap... apa tu?" Soal Mikayla yang masih terkejut melihat seorang lelaki bertopeng memanjat hadapan kereta Amira.

     Lelaki itu menghalakan sebatang besi berbentuk kayu besbol ke arah cermin hadapan kereta Amira. Mata Mikayla dan Amira membulat besar, apa yang lelaki itu cuba lakukan?

     Kak! Kak! Kak!

     Dua orang gadis itu mula menjerit ketakutan lalu memeluk sesama sendiri. Mereka langsung tidak tahu serta tidak kenal akan si gerangan yang sedang menganggu mereka ketika ini.

     "Hey si bodoh, tak ada kerja lain ke?" Tegur Enrique yang hanya menayangkan riak biasa.

     Dia elok bersandar pada kereta mewah miliknya memerhatikan lelaki yang sedang memecahkan cermin hadapan kereta milik Amira. Lelaki bertopeng itu menoleh ke arah Enrique.

     "Kau kena bayar semua kos kerosakan kereta tu. Fikir murah? Atau kau jealous sebab tak mampu nak pakai kereta mewah macam tu?" Enrique tersenyum sinis. Kaca mata hitam ditanggalkan.

     "Aku tak perlu bayar apa-apa, aku cuma nak tengok dua ekor betina ni mati!" Jerit lelaki bertopeng itu.

     "Okay, bunuh jelah, good luck bro. Cau..." Kata Enrique sebelum dia memalingkan tubuhnya ke belakang membuatkan Freddy tercengang. Apa sial?

     "Pergi halanglah gila!" Jerit Freddy sebaik sahaja tingkap kereta diturunkan.

     "Biarlah dia nak bunuh, nanti dia yang masuk penjara dan neraka. Kenapa kita kena sibuk?"

     "Simpan jawapan kau tu dulu Enrique bodoh!" Jerit Freddy lagi.

     Enrique menghela nafas pendek. Kaki kirinya memijak hadapan kereta Amira manakala kaki kanannya dilayangkan mengenai perut lelaki itu.

     Lelaki bertopeng jatuh tersembam di atas jalan tar tanpa sempat dia menahan kelajuan kaki Enrique.

     "Aku cakap elok-elok tadi tak nak dengar, kau fikir barang kereta sekarang murah ke? Kalau air liur kau ada harga tak apa tapi masalah sekarang ni air liur busuk kau tu tak ada nilai! Puih!" Enrique meludah wajah lelaki bertopeng itu.

     "Eh siallah! Mati! Mati! Mati!" Enrique melayangkan sepakan bertubi-tubi mengenai perut musuh.

     Darah yang mengalir dari hidung dan mulut lelaki bertopeng diendahkan Enrique. Dia sememangnya hati kering!

𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬Where stories live. Discover now