Bab 33

7.4K 328 15
                                    

     "Aku rasa aku kenal kau dua orang ni..." Herith berhenti melangkah seraya memegang dagunya seperti sedang memikirkan sesuatu.

     "Kau buat apa pagi-pagi buta tak tidur lagi?" Soal Firaz kepada Herith.

     "Aku dengan Enrique tidur dalam kereta kejap lagi. Ni nak pergi ambik bantal dengan selimut," Herith tersenyum manis ke arah gadis tersebut.

     "You yang main sniper hari tu kan? Kenapa nak bunuh Fred? Dia tu dahlah banyak dosa. Tak sempat nak balik ke jalan yang benar nanti, kesian dia terjun masuk neraka..." Kata Herith sebelum dia membuka langkah beredar tanpa menunggu balasan. Sengaja ingin membuat pasangan itu bergaduh.

     Firaz mengerutkan dahi merenung wajah Ferliy dengan renungan yang penuh kehairanan. Gadis ini sanggup memegang sniper untuk membunuh Freddy? Tetapi bila perkara itu berlaku?

     "Awak ada apa-apa nak cerita pada abang, dear?" Matanya masih merenung gadis itu.

     "Hm Ferliy... Ferliy geram dengan dia. Maafkan Ferliy abang..." Ferliy memandang lantai, tidak sanggup untuk membalas renungan lelaki kesayangannya itu.

     "Sniper?"

     "Ferliy pinjam abang punya yang ada kat dalam bilik bawah tu tapi Ferliy dah letak dekat tempat asal," Ferliy mengangkat muka membalas renungan Firaz.

     "Awak ni kan. Nak ajar anak kita jadi pembunuh jugak ke?" Soal Firaz ingin tahu, suka dia melihat wajah ketakutan gadis itu.

     "Abang bunuh orang tu tak apa pulak..." Kata Ferliy perlahan tetapi masih boleh didengari Firaz.

     "Apa awak cakap?" Firaz mula menggunakan nada tegas. Tahu nak menjawab saja budak ini.

     "Ferliy cakap abang jahat. Ferliy dah kenyang dan nak tidur... Hmph!"

     Ferliy bangun dari kerusi kemudian membuka langkah untuk beredar namun lengannya ditarik sehingga dia terjatuh di atas riba lelaki itu. Automatik tubuh menjadi kaku. Tidak mampu bergerak.

     "Jangan nakal macam tu lagi lepas ni. Awak jaga diri awak baik-baik." Satu kucupan sekilas singgah di pipi kiri gadis itu.

     "Good night love." Bisik Firaz perlahan. Ferliy masih diam di atas ribanya tanpa memberikan sebarang reaksi.

     "Hey, tak nak bangun ke? Abang dah mengantuk ni," bisik Firaz lagi.

     "Fer... Ferliy mintak maaf. Selamat malam abang..."

     Cepat-cepat dia berdiri sebelum beredar dari situ. Firaz menggelengkan kepalanya beberapa kali. Tubuh kecil itu direnung sehingga hilang daripada pandangan.

     "Dia broken sangat tu. Kalau dia geram dengan anak kau nanti, dengan kau-kau sekali dia bunuh. Trust me." Celah Herith yang berdiri di belakangnya.

     "Kau betul-betul nak tidur dalam kereta ke malam ni??" Firaz mengangkat sebelah keningnya melihat Herith memeluk selimut dan bantal.

     "Kau ingat kau seorang je ke boleh sweet secara haram? Aku dengan Enrique pun bolehlah. Cau luh."

     Firaz memandang belakang tubuh Herith. Sentap juga mendengar ayat yang mendalam itu.

     Tiba saja di Kuala Lumpur, Mikayla dan Amira terus ke pasar raya bagi membeli barang dapur yang sudah lama habis.

     Selama menjalani ujian, mereka berdua hanya makan di kafe. Langsung tiada masa untuk keluar membeli-belah.

     Mikayla menolak troli manakala Amira berjalan lurus ke hadapan menuju ke arah barangan mentah. Tiba-tiba troli yang ditolaknya dipegang seseorang. Mikayla membulatkan mata melihat si gerangan yang sedang berdiri di sebelahnya.

𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬Where stories live. Discover now