Mikayla membalas renungan lelaki tua itu. Dua orang lelaki yang berdiri di belakang orang tua itu berwajah serious dan berpakaian serba hitam seperti bodyguard. Mungkin lelaki tua itu adalah pemilik rumah agam ini.
Hezrick keluar dari tempat persembunyiannya lalu terus menunduk hormat pada si lelaki tua. Herith, Freddy dan Ad yang baru tiba di situ juga membuat perkara yang sama. Hanya Enrique dan Mikayla masih duduk di atas sofa.
"Bangun," arah Hezrick pada Enrique.
Tanpa banyak kata, Enrique terus bangun dan meluru ke arah lelaki tua itu sebelum tangan lelaki itu disalam lalu diciumnya.
Cup!
Bunyi bibirnya menyentuh belakang tapak tangan yang sudah berkedut itu kedengaran sungguh kuat. Ad tersenyum sambil menggeleng kecil melihat Enrique yang tahu hendak menganjing saja.
"Jemput duduk pak cik." Enrique menunjuk sofa di hadapan Mikayla. Lelaki tua itu hanya tersenyum memandang Enrique.
"Mikayla..." seru lelaki tua itu bersama mata yang memandang Mikayla.
Mikayla mengerutkan dahi. Lelaki tua ini mengenali dirinya? Pasti Hezrick yang memperkenalkan mereka.
"Nama panjang dia Nur Mikayla, pak cik," ujar Herith bersahaja.
"Selamat kembali Mikayla..." Kata-kata lelaki tua itu membuatkan Mikayla berasa lebih hairan.
Lengannya ditarik Hezrick menuju ke arah lelaki tua yang dikenali sebagai Sir Firhad itu. Dia terpinga-pinga. Lelaki tua itu terus memeluk tubuhnya membuatkan dia tersentak.
"Eh saya dah bersuami..." Mikayla menolak tubuh Sir Firhad.
"Suami kamu tak kisah." Sekali lagi tubuh gadis itu dipeluk. Mikayla meronta-ronta sehingga terlepas. Dia tidak selesa dipeluk lelaki lain.
"Abang! Kenapa biarkan pak cik ni peluk saya? Saya..." Mikayla bersembunyi di belakang tubuh tegap Hezrick.
"Sebab dia terlalu rindukan sayang," ujar Hezrick tenang. Kedua-dua belah lengan isterinya dipegang.
"Apa? Rindu?!" soal Herith yang kelihatan terkejut mendengar kata-kata Hezrick.
Pak!
Belakang kepalanya ditepuk kuat oleh Freddy. Ad dan Enrique melepaskan tawa besar melihat Herith yang sedang menggosok belakang kepala itu.
"Apa masalah kau terjerit-jerit tepi telinga aku ni?" soal Freddy bengang.
Herith tersenyum kekok sambil menggosok belakang kepalanya. Pandangan dilarikan ke arah anak-anak buah Sir Firhad yang juga mentertawakannya. Panas pula rasa.
"Roda berpusing, ingat tu." Herith menjeling lelaki-lelaki itu. Mereka terus terdiam.
"Suka sangat jadi binatang yang berhidung kembang," celah Enrique bersama gelengan kecil.
"Binatang apa?" soal Ad.
"Babilah! Hahahaha!" jerit Herith sebelum dia melepaskan tawa besar.
"Diam," arah Hezrick tegas membuatkan semua di ruang itu terdiam kecuali Enrique.
"Kenalkan, this is Sir Firhad. Your sugar daddy yeah!" Enrique tersenyum manis ke arah Mikayla yang kelihatan takut dengan Sir Firhad.
"Abang, sugar daddy apa ni?" Mikayla mendongak memandang anak mata Hezrick.
"Hey, lajukan otak tu. Jangan jadi lembab macam Ricky..." kata Herith tanpa rasa bersalah.
YOU ARE READING
𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬
Action[𝐂 𝐎 𝐌 𝐏 𝐋 𝐄 𝐓 𝐄 𝐃] ♡ 𝐊𝐚𝐫𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚 𝐌𝐫𝐇𝐚𝐳𝐑𝐞𝐲𝐳 ♡ ★𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 + 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧★ Hezrick Xizel, seorang ketua mafia yang tegas dan merbahaya. Dalam tegas, ada baiknya juga kerana dia adalah seorang lelaki yang mudah un...