Bab 22

9.2K 385 4
                                    

     Zack merenung wajah Amira yang duduk di kerusi bertentangan dengannya. Gadis itu hanya diam sejak mereka bertemu sebentar tadi. Pelbagai cara sudah digunakan begi melembutkan hati Amira supaya mengekorinya namun hati Amira terlalu keras.

     Mereka masih berada di dalam birthday party kawan Amira. Bagaimana lagi caranya dia perlu memujuk gadis ini?

     Wajahnya langsung tidak dipandang Amira. Benci sangatkah? Tetapi apa puncanya? Dia masih tidak mempunyai jawapan yang tepat untuk itu.

     "Amira, you langsung tak nak bercakap dengan I? Macam mana I nak tahu silap I pada you? Tolonglah sayang, jangan buat keputusan tanpa fikir tentang I..." Kata Zack seakan merayu pada Amira.

     Amira menjeling tajam wajah Zack, langsung tiada rasa untuk membalas kata-kata lelaki yang telah mengkhianati cintanya itu.

     "Hey, nak kena lepuk ke huh?" Zack cuba untuk bergurau dengan gadis itu.

     "You yang bermasalah, jangan cuba nak salahkan I pulak." Amira melontarkan pandangannya ke sisi.

     "Dan sekarang apa sebenarnya yang I dah buat? I abaikan you? I tak banyak masa dengan you? I bercinta dengan bengkel I? Cakap sayang, I betul-betul tak faham..." Wajah Zack sudah berona kemerah-merahan kerana bengang dengan Amira yang langsung tidak mahu memberikan kerjasama.

     "You curang dengan perempuan lain di belakang I!".

     "What?!" Dahi Zack berkerut. Apa sial? Mana ada aku curang.

     "Apa what-what huh?!" Amira mengecilkan matanya membalas renungan Zack.

     Wajah lelaki itu langsung tidak nampak seperti orang bersalah tetapi lebih nampak bodoh jika hendak dibandingkan dengan sebelum ini.

     "Mana you dapat berita ni?" Zack masih tidak mengerti dengan apa yang Amira katakan.

     "Oh jadinya betullah you curang?"

     "Mengarut. I tak ada perempuan lain selain you... auch!" Zack mengerang kesakitan setelah merasakan kakinya dipijak tapak kasut bertumit tinggi milik gadis itu.

     "Jangan cakap apa-apa pada I sebab I takkan percaya lagi dengan you! Playboy!"

     "That's not my fault dear..." Zack membela dirinya dari terus dituduh.

     "Liar!"

     Zack menghela keluhan kecil. Susah benar ingin berbincang dengan perempuan tentang sesuatu hal, sudahlah dia tidak pandai memujuk malah dia lebih tidak tahu cara untuk menyakinkan gadis ini tentang cinta ikhlasnya.

     Kocek seluar diraba sebelum dia mengeluarkan sekotak baldu kecil, kotak baldu itu diletakkan di atas meja. Sepasang matanya merenung wajah manis Amira dengan renungan yang penuh makna. Gadis itu masih tidak mahu memandangnya.

     "Ambik ni dan jom kita pergi jumpa mama dan papa you sayang. I dah tak tahu nak cakap macam mana lagi."

     "For what? You nak cakap yang you dah buat kesilapan besar then you nak kahwin dengan I? Atau you nak I jadi mangsa seterusnya?" Bertubi-tubi soalan keluar dari mulut Amira.

     Tangan kanan Zack diangkat sebelum dahinya ditepuk kuat.

     Fikiran gadis ini sudah sampai ke planet Pluto yang telah hilang dari radarnya. Bagaimana lagi? Ada sesiapa yang mahu membantunya?

𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬Where stories live. Discover now