Bab 1

22.7K 687 27
                                    

     Tiga orang lelaki berpakaian serba hitam melangkah keluar daripada kereta jenis Mercedes-Benz bewarna purple metallic dengan penuh bergaya. Dua orang daripada mereka masing-masing memasukkan kedua-dua belah tangan ke dalam kocek seluar manakala ketua mereka yang berjalan di tengah memusing-musingkan kunci kereta meluru ke arah musuh.

     Dengan beraninya si ketua berdiri betul-betul di hadapan musuh yang sedang menunggu kehadiran mereka bertiga. Wajah yang cukup sinis terpamer setelah melihat bilangan anak-anak buah musuhnya yang ramai. Pengecut ? Ya itulah yang bermain di fikirannya ketika ini. Dialah Hezrick Xizel, seorang lelaki berdarah kacukan British dan Sepanyol.

     Seorang lelaki yang tiada rasa takut di dalam diri. Seorang lelaki yang dingin terhadap wanita, kecuali pada seorang wanita yang telah melahirkannya dan juga seorang gadis yang telah mencuit sekeping hati kerasnya.

     Seorang waris kumpulan mafia The Demonio Dentro. Berumur 23 tahun sudah memiliki segala-galanya oleh kerana keberanian dan kecekapan yang ada dalam dirinya, Master Herros Xizel iaitu ayahnya sendiri memberi kepercayaan yang sangat tinggi untuk Hezrick dalam menguruskan The Demonio Dentro.

     Hezrick atau lebih dikenali sebagai Ricky tersenyum sinis dengan tangan yang mula dimasukkan dalam kocek seluar hitamnya. Musuh yang berhadapan dengannya ketika ini memang menempah tiket ke neraka!

     "Budak-budak aku dah bagi amaran, tapi kau buat keras pulak ye?" Kata Hezrick bernada sinis. 

     "Aku tak kacau kawasan kau," Mariqe menggeleng kecil bersama riak wajah kosong seperti tidak melakukan sebarang kesalahan.

     Hezrick tergelak kecil, kepalanya digeleng-gelengkan beberapa kali. Dia mengarahkan Enrique mengambil laptop bagi menunjukkan bukti kepada Mariqe.

     Skrin laptop itu memaparkan beberapa kawasan Hezrick yang bertanda merah kerana telah dicerobohi musuh dan juga informasi yang details tentang kumpulan Mariqe.

     "Sebenarnya, ni kawasan aku. Tempat aku jual dadah, kenapa kau bodoh sangat masuk dalam kawasan orang, eak? Kau bernasib baik sebab aku ni bagus, jenis dengar cakap boss. Kalau tak, dah lama aku shoot kepala bujur kau ni." Bebel Enrique panjang lebar.

     "Dunia akan kiamat kalau kau dengar cakap Ricky, bro..." Sampuk Freddy bersahaja. Enrique Scilert patuh arahan boss? Boleh pergi matilah. Hezrick meletakkan jari telunjuk pada bibirnya menyuruh lelaki-lelaki kacak itu diam. 

     Mariqe melihat peta kawasan itu dengan wajah yang tenang. Dia sedar bahawa dia tidak boleh memanipulasikan keadaan kerana Hezrick hanya boleh diajak berunding, bukan dibawa main.

     Setelah sekian lama Hezrick menunggu, dia mula merenggangkan otot-ototnya dan bersedia untuk berlawan. Wajah Mariqe bertukar menjadi cuak dan pucat, ya dia mengaku bahawa dia takut dengan lelaki muda yang jauh lebih berkuasa daripadanya ini.

     "Okay I won't let it happen again next time, deal?" Ujar Mariqe sambil menghulurkan tangan kanan untuk bersalam.

     Hezrick menyambut huluran salam itu tanpa segaris senyuman di bibir. Dia masih dengan prinsipnya 'Jika boleh bincang, berbincanglah habis-habisan tanpa menitiskan darah.' Dia berlalu memasuki perut kereta dibontoti Freddy dan Enrique. Perbincangan mereka diselesaikan dengan cara yang teramat mudah!

     Hezrick mengerling tajam wajah Enrique melalui cermin yang menghala ke bahagian penumpang belakang, lelaki itu menayangkan wajah yang tenang sahaja bermain telefon bimbit tanpa menghiraukan Hezrick yang sedang merenungnya.

     "Ada apa-apa nak cerita pada aku, Enrique Scilert?" Soal Hezrick bernada tenang.

     Dia dapat membaca wajah tenang Enrique, pasti ada sesuatu yang berlaku. Lelaki itu sangat bijak menyembunyikan sesuatu perkara daripada pengetahuannya tetapi dalam jangka masa yang sementara sahaja.

𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬Where stories live. Discover now