"Kau tak penat ke?" Soal Hezrick kepada Ferliy yang masih menangis sambil mengetuk pintu bilik Firaz tanpa henti.
"Ferliy nak kunci bilik Firaz, bagilah Ricky. Ferliy dah call dan mesej dia tapi handphone dia tak hidup..." Air mata dilap kasar. Mata sayu itu merenung wajah Hezrick.
"Mana boleh sesuka hati masuk bilik orang. Kau ni betul ke tak?" Hezrick berpeluk tubuh.
Esakan Ferliy kedengaran semakin kuat. Punggungnya mula dilabuhkan ke atas lantai. Sungguh dia tidak tahu punca Firaz berubah. Selama ini lelaki itu tidak pernah membuat perangai sebegini.
"Bermasalah betullah perempuan ni." Kata Hezrick sebelum dia membuka langkah meninggalkan Ferliy di situ.
Kunci bilik Firaz yang diambilnya sebentar tadi dihulurkan kepada Ferliy yang masih menangis menutupi wajah menggunakan kedua-dua belah tapak tangan.
"Abang cakap abang takkan tinggal Ferliy tapi sekarang kenapa abang hilang?" Ferliy masih tidak perasan akan kehadiran Hezrick di situ.
Hezrick menghela nafas kecil. Dia terus membuka kunci pintu bilik Firaz sebelum pintu itu ditolak luas. Ferliy yang terkejut dengan pintu yang telah terbuka itu mula menoleh ke arah Hezrick yang masih berdiri sambil merenungnya tanpa riak wajah.
Kakinya diatur masuk ke dalam bilik. Keadaan bilik yang gelap gelita itu membataskan penglihatannya. Suis lampu ditekan. Sekelip mata ruang bilik itu diterangi cahaya lampu.
Firaz yang sedang lena di atas katil dipandang sebelum pandangannya dilarikan pula ke arah Ferliy yang sudah mula berdiri di hadapan muka pintu bilik itu.
"Abang... Abang kenapa tinggal Ferliy seorang isk... Isk..." Ferliy berlari ke arah katil sebelum tubuh yang sedang lena itu dipeluk erat.
Firaz yang merasakan tubuhnya dipeluk perlahan-lahan mencelikkan mata. Pandangan terus tertancap pada Hezrick yang berdiri di sebelah suis lampu.
Wajah gadis yang menangis teresak-esak pada dadanya diusap lembut. Tubuhnya penat dan lemah sejak pagi tadi walaupun dia sudah menelan dua biji ubat tahan sakit.
"Abang balik tengahari awak tidur. Abang balik tadi pun awak tidur. Sejak akhir-akhir ni awak banyak sangat tidur, lepas tu sekarang awak nak salahkan abang?" Soal Firaz seraya bersandar pada kepala katil.
Tubuh gadis itu ditolak lembut supaya tidak melekat pada batang tubuhnya. Terlihatkan wajah Ferliy yang sudah kelihatan merah sepenuhnya membuatkan Firaz tersengih kecil. Manja betul gadis ini, baru tinggal sebentar sudah separuh mati ditangisinya.
"Ferliy tak nak tidur dah lepas ni. Ferliy nak ikut abang pergi kerja. Ferliy tak nak duduk rumah seorang, kalau Ferliy jatuh tangga ke terkurung dalam lif ke macam mana?"
"Sebab tu abang pesan jaga diri. Duduk rumah jangan buas nanti apa-apa jadi kan susah..." Firaz menyeka air mata yang masih bertakung di kedua-dua belah mata sembab itu.
"Bro, aku ada kat sini lagi tau. Kalau Fred tahu yang perempuan ni masuk bilik kau, mahu tak mengamuknya si harimau belang tu." Celah Hezrick yang sejak dari tadi memerhati mereka berdua di atas katil.
"Sabarlah." Firaz menoleh sekilas ke arah Hezrick yang mula menjulingkan bebola mata ke atas tanda menyampah dan meluat.
"Awak pergi tidur. Esok bangun pagi ikut abang pergi hospital." Firaz merenung ke dalam anak mata bewarna biru gelap milik gadis itu.
"Tak boleh ke kita kahwin malam ni? Anak kita rindu abang..." Mata gadis itu kembali berkaca-kaca membalas renungan Firaz.
"Dear, abang tak nak awak convert Islam semata-mata untuk bernikah dengan abang. Abang nak awak buat semua tu dengan hati yang ikhlas..." Firaz menyeka air mata yang mula mengalir di pipi gadis itu.
YOU ARE READING
𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬
Action[𝐂 𝐎 𝐌 𝐏 𝐋 𝐄 𝐓 𝐄 𝐃] ♡ 𝐊𝐚𝐫𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚 𝐌𝐫𝐇𝐚𝐳𝐑𝐞𝐲𝐳 ♡ ★𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 + 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧★ Hezrick Xizel, seorang ketua mafia yang tegas dan merbahaya. Dalam tegas, ada baiknya juga kerana dia adalah seorang lelaki yang mudah un...