Berpusu-pusu penumpang lain mengambil tempat dalam sebuah kapal terbang. Bunyi bising yang datangnya dari perbualan beberapa orang lelaki di ruang itu memasuki rongga telinga.
Lengan isterinya ditarik menuju ke tempat mereka. Mereka berdua menaiki penerbangan biasa kerana private jet miliknya mempunyai masalah sejak beberapa hari yang lalu. Hezrick sendiri tidak tahu apa yang telah dilakukan Enrique sehingga ketiga-tiga kapal terbang miliknya tidak dapat berfungsi.
Tangan kanannya memberi isyarat kepada seorang pramugari yang sedang memeriksa. Secara perlahan dia mengarahkan pramugari itu mendiamkan penumpang yang bising.
Jenis manusia begini sememangnya tidak mengambil peduli tentang orang sekeliling. Buktinya lelaki-lelaki tua itu masih bergelak-tawa walaupun sudah ditegur.
"Fuck," carut Hezrick bengang. Belakang tubuhnya disandarkan pada penyandar kerusi.
"Mulut tu." Mikayla menegur suaminya.
"Sumpah aku rasa macam nak pergi tumbuk muka orang tua tu," kata Hezrick yang masih memejamkan matanya. Dia cuba menahan geram.
"Sabar okey? Penat nanti dia diamlah."
Tapak tangan mereka bersatu. Dia menggengam erat tangan kecil itu bagi menenangkan dirinya yang terasa panas dek bunyi tersebut.
*****
Pandangan diliarkan ke sekeliling bagi mencari kelibat seseorang. Tubuh kecil Mikayla ditolak perlahan merapati dinding oleh kerana terdapat ramai manusia sedang berjalan di lapangan terbang itu. Telefon bimbit dikeluarkan sebelum jarinya menaip nombor seseorang.
"Where?" soal Hezrick sepatah sebaik sahaja talian mereka bersambung.
Terasa belakang bahu dicuit seseorang membuatkan Hezrick terus memalingkan tubuhnya ke belakang.
"Bah!" sergah si gerangan itu bersama mata yang membulat besar.
Lelaki itu melepaskan tawa melihat Mikayla yang terkejut dengan sergahannya.
"Fuck you." Hezrick menjeling Ad.
Ad mencebik sebelum wajahnya bertukar manis memandang Mikayla.
"Jom sayang. Kita tinggalkan je lelaki tua ni. Kita yang masih muda kena jalan depan, risau sesat pulak nanti." Ad terus menarik lengan Mikayla.
Hezrick diam. Tangannya menolak troli barangan mereka. Kaki melangkah membontoti Ad dan Mikayla.
"Lepaskan tangan isteri aku, budak bodoh." Troli ditolak semakin laju ke hadapan sehingga terlanggar punggung Ad. Ad berhenti lalu memandang riak biasa Hezrick.
"Kalau teringin nak sentuh punggung aku jujurlah awal-awal. Aku okey je nak tadah untuk kau." Ad mengecilkan mata memandang Hezrick.
"Aku nak bagi amaran pada kau, jangan sesuka hati sentuh bini aku. Tolak troli ni sebelum aku patahkan hidung kau." Hezrick terus menarik lengan Mikayla.
"Itu pun nak marah, dasar si cemburu buta..." omel Ad sambil menolak troli tersebut.
"Abang merajuk lagi?" Mikayla mendongak sedikit memandang wajah Hezrick di sisinya.
"Entah," jawab Hezrick sepatah tanpa memandang isterinya.
"Saya mintak maaf..." Lengan suaminya dipeluk erat.
YOU ARE READING
𝐈'𝐦 𝐘𝐨𝐮𝐫𝐬
Action[𝐂 𝐎 𝐌 𝐏 𝐋 𝐄 𝐓 𝐄 𝐃] ♡ 𝐊𝐚𝐫𝐲𝐚 𝐤𝐞𝐝𝐮𝐚 𝐌𝐫𝐇𝐚𝐳𝐑𝐞𝐲𝐳 ♡ ★𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐜𝐞 + 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧★ Hezrick Xizel, seorang ketua mafia yang tegas dan merbahaya. Dalam tegas, ada baiknya juga kerana dia adalah seorang lelaki yang mudah un...