Draco en Blaise kwamen gezamelijk het toverdranken lokaal binnen lopen. De jongen met het sneeuw blonde haar keek direct zoekend om zich heen, hoogst waarschijnlijk op zoek naar mij. Toen zijn blik dat van mij vond glimlachte hij oprecht naar me. Die glimlach verdween echter weer toen hij Harry naast mij zag zitten.
Met een strak gezicht kwam Draco onze kant opgelopen, met Blaise aan zijn zijde uiteraard.
'Hey, jongens.' begroette ik de twee. Blaise glimlachte kort naar mij maar keek toen naar Draco die zijn blik strak op de jongen naast mij hield.
'Dus, jij bent nog steeds goede vriendjes met Potter?' Draco zijn ijzige stem bezorgde mij zoals gewoonlijk rillingen, maar Harry keek hem enkel met opgetrokken wenkbrauwen aan.
'Is daar soms iets mis mee?' vroeg Harry de blonde jongen uitdagend. 'Of heb je Audrey liever voor jezelf alleen?'
Draco keek de jongen vernietigend aan. 'Nee, ik hoef helemaal niets met haar te maken te hebben!' Ouch, dat deed pijn.
Ik keek de jongen gepijnigd aan en beet hard op mijn onderlip. Harry merkte dit echter ook op en keek mij geruststellend aan.
'Malfoy, laat ons dan gewoon met rust en ga iemand anders dwars zitten.' snauwde Harry naar hem en draaide zich toen vervolgens met zijn rug naar de twee jongens toe zodat hij alleen mij kon aankijken.
Ik keek even naar Draco die woedend naar Harry zijn rug staarde en toen vervolgens op keek in mijn blauwe ogen. Hij opende zijn mond om iets te zeggen, maar sloot die toen weer aangezien Snape het lokaal binnen was komen lopen.
'Iedereen op zijn plek!' Snape zijn ijzige stem klonk hard door het lokaal en iedereen nam direct plaats aan een tafel. Het was abrupt stil geworden en iedereen luisterde aandachtig naar de man.
'Vandaag gaan wij een toverdrank brouwen die de afgelopen jaren vaak ik voorgekomen bij de S.L.I.J.M.B.A.L examens.' begon Snape zijn les. 'Dit brouwsel heet Flegmaflip. Kan iemand mij vertellen wat dit drankje doet?'
Hermione die naast ons aan een tafel zat samen met Ron, stak direct haar hand op maar Snape negeerde dit en keek echter naar de leerlingen van zijn eigen afdeling. Ik keek om naar Harry die blijkbaar ook nog nooit van dit drankje had gehoord.
'Niemand?' vroeg Snape opnieuw. 'Wat een schande.'
Hermione liet haar hand weer zakken en keek Snape beledigd aan.
'Het drinken van een Flegmaflip onderdrukt alle angsten en laat ongerustheid verdwijnen.' legde Snape uit die nu heen en weer voor zijn bureau liep. 'Een Flegmaflip wordt echter erg gevaarlijk wanneer men te veel ingrediënten toevoegt. De drinker kan dan in een diepe en soms onomkeerbare slaap vallen.'
Ik keek Snape gebiologeerd aan want dit was namelijk de eerste keer dat ik zo iets merkwaardigs hoorde. Ik kon ook niet wachten om eindelijk aan de slag te gaan.
'De instructies staan in je boek op bladzijde 63 en ik verwacht van iedereen aan het einde van de les aan flacon met het brouwsel erin. De volgde les zul je een beoordeling krijgen voor je brouwsel.'
Iedereen begon direct allemaal ketels onder de tafels vandaan te halen en zijn of haar boek open te slaan op bladzijde 63. Ik volgde Harry zijn voorbeeld die ook zijn ketel onder de tafel vandaan had getoverd, en ik sloeg mijn boek open op de juiste bladzijde. Ik zag direct allemaal ingrediënten en instructies staan.
'Eh, waar moet ik de ingrediënten vandaan halen?' vroeg ik Harry die ook bezig was met het doorlezen van zijn bladzijde.
'Ze staan in de kast.' Harry wees naar een donkerbruine kast helemaal in de hoek van het lokaal. 'Wacht maar, ik pak ook wel jouw ingrediënten.'
Ik bedankte Harry en volgde met mijn blik de jongen naar de kast waar nu al een aantal leerlingen stonden om ook wat spulletjes te pakken. Ik keek even de klas rond en merkte Draco zijn blik op die mij strak in de gaten hield.
Harry kwam weer terug met de juiste aantal ingrediënten bij zich en gaf mij alle benodigde spullen. Harry besloot mij te gaan helpen met mijn toverdrank, aangezien dit mijn eerste keer was en ik ook geen enkel idee had wat bijvoorbeeld een maansteen was.
Toen het einde van de les bijna naderde waren Harry en ik gelukkig al klaar. Ik deed het brouwsel in een flacon en liep samen met Harry naar de voorkant van het lokaal toe om de flacon bij Professor Snape in te leveren. Snape bekeek mijn brouwsel aandachtig en er verscheen een kleine glimlach rond zijn lippen.
'Voor iemand die nog nooit gehoord heeft van de les toverdranken heb je het uitstekend gedaan.' gaf Snape eerlijk toe. '10 punten voor Slytherin.'
Snape pakte toen Harry zijn flacon aan en bekeek die aandachtig. 'Zoals gewoonlijk weer eens diep teleurstellend.'
'Professor, ik wil niet onbeleefd zijn maar Harry en ik hebben precies het zelfde.' zei ik met gefronste voorhoofd en keek de man strak aan. Snape stopte met het bestuderen van de flacon en keek mij nu met een emotieloze blik aan.
'Uiteraard.' mompelde hij geïrriteerd. 'Dan ben ik helaas genoodzaakt om 10 punten bij Gryffindor op te tellen.'
Snape keek mij nors aan maar de twinkeling in zijn donkere ogen was niet te missen en ik glimlacht dankbaar naar de man met het zwarte, vettige haar.
JE LEEST
You're Not Sorry [NL]
Fanfiction𝐁𝐎𝐄𝐊 𝟏; Wanneer Audrey erachter komt dat ze een volbloed heks is veranderd haar leven opslag: Zo blijkt dat ze niet zomaar een doorsnee heks is - maar één met speciale krachten. Krachten die zoveel macht bezitten dat ze de aandacht van het kwa...