Part 10

1K 95 0
                                    

SPLAT!

Terpercik darah dekat muka lepas pisau belatinya mengelar batang leher orang di depannya yang kemudiannya tumbang ke lantai mengelupur nak bernafas.

Bersama renungan kosong, badan tu dia langkah lalu menyelinap dalam gelap dekat tempat tu untuk ke lokasi tujuannya.

Mana-mana musuh yang bertembung dengan dia, di tumbangkan serta merta dan sesenyap yang boleh. Tak nak ada musuh lain tahu akan kehadirannya di situ.

Sedang dia selinap dari satu tempat ke satu tempat, langkahnya terhenti taktala pintu besi yang berada di hujung koridor terbuka lalu di sertai bunyi tembakan.

BANG!

BANG!

Oh sh*t!

Sh*t!

Dengan kalut dia selinap sorokkan diri di belakang dinding berdekatan lalu intai sedikit dari dinding tu untuk melihat kejadian tembak menembak yang menjadi-jadi bila sekumpulan orang berpakaian seakan sut ninja warna hitam line merah keluar dari situ dan melompat ke sana sini dekat koridor nak elakkan diri dari di tembak dengan kumpulan lelaki berbaju pelindung lab warna putih biru dekat belakang.

What the hell!

Katanya dia seorang je dekat sini?

Asal ada orang lain serang tempat ni jugak!

"Athena...awak dengar tak ni?"

Ni lagi!

Memang nak kena siapa supply info dekat dia salah macam ni!

"Saya dengar..."bisiknya melalui ear in yang dipakai dekat telinga kanan.

"Apa yang tak kena...dekat radar ni beritahu awak tak bergerak."

Pistol dekat belakang seluarnya di tarik keluar dari poket senjata lalu di bawa dekat depan muka. Macam mana dia nak bergerak kalau dia sendiri tak tahu apa yang berlaku! Grr. Memang nak kena betul dia orang ni nanti!

"When I back there alive...you are the first person that I gonna beat half death.." bisik Athena dengan bengang.

"Kenapa pulak?"balas suara dalam ear in tu lagi.

"Sebab kau orang aku terlibat dalam hal ni!"gumam Athena semasa bersedia hendak keluar dari tempat persembunyiannya.

Masa orang berpakaian seperti ninja tadi lari ke arah Athena, time tu jugak Athena munculkan diri depan mereka lantas acukan senjata ke arah mereka yang sedang berlari menuju ke arahnya.

Orang berpakaian seperti ninja tu ingat Athena nak tembak mereka, sekali tu, Athena lepaskan tembakan ke arah musuh yang mengenakan pakaian keselamatan lab putih belakang mereka rupanya.

Berdesup-desup la peluru spygun Athena keluarkan peluru lalu mengenai musuh-musuh tersebut tanpa sikit pun sentuh orang berpakaian seperti ninja tu.

Mereka yang berpakaian ninja tu kehairanan tapi mereka tak berhenti dari berlari, mereka lari berselisih dengan Athena begitu saja tanpa menoleh.

Athena yang di tinggalkan sendirian hanya berdiri di situ tidak brrgerak sehingga la musuh terakhir tumbang di mamah pelurunya.

"Apa yang berlaku?"tanya suara dalam ear in tu lagi.

Athena sentuh ear innya lantas berkata. "Target masih avaible atau tak?"soalnya sambil jalan melangkah mayat di lantai koridor tu.

Darah jangan cakap la.

"Masih available..."jawab suara tu lagi.

Memang dah banjir lantai berjubin putih tu dengan darah mangsa tembakan Athena tadi.
Setiba di pintu yang sama kumpulan ninja tadi keluar, Athena melangkah masuk ke ruangan tu.

17. Shadow ThievesWhere stories live. Discover now