"Apa yang berlaku?"tanya Debris semasa kelam kabut masuk ke bilik operasi pada orang kanannya.
"Presiden Denmark dan Moscow di culik tiga hari lepas sehingga kini tiada khabar berita mengenai mereka."
Debris capai kertas yang diserahkan kepadanya sambil berjalan mendekati telefon pejabat yang ada di situ.
"Macam mana dengan Athena?Ada berita mengenai dia?Pasukan kita dah berjaya kesan dia atau belum?"soal Debris lagi semasa meneliti laporan dari dalam kertas tu.
Lelaki yang memberi maklumat itu perhatikan Debris buat seketika sebelum dekat membisikkan sesuatu.
"Sesuatu telah terjadi."
Kepala Debris tersentak memandang ke depan. Apa?Sesuatu terjadi pada Athena?!
"Kenapa?"paling Debris ke tepi.
Lelaki tu kembali mendekatkan ke telinga Debris. Enggan ada yang dengar akan perbualan mereka di situ.
"Saya dapat tahu yang maklumat Athena telah dibocorkan dari Pentagon lagi. Mereka berniat untuk hapuskan Athena serta merta memandangkan usaha mereka gagal untuk bunuh presiden Denmark dan jadikan Presiden Moscow sebagai kambing hitam mereka."bisik pemberi maklumat itu.
Debris yang dengar pandang terkejut. Matanya membulat.
"Atas arahan siapa?"soalnya.
"Menteri Pertahanan sendiri dan beberapa lagi orang atasan."
Debris kemudiannya capai gagang telefon. Dia dail nombor dengan lekas. "Kalau macam tu dapatkan orang kita untuk cari Athena dan maklumkan hal ni pada dia."katanya dia sambil letakkan gagang telefon ke telinga.
Lelaki itu pandang wajah cemas Debris dengan renungan kosong.
"Seperti yang saya beritahu, kami terputus komunikasi sepenuhnya sejak beberapa minggu yang lepas."jawabnya.
Debris pandang ke pembantunya dengan kening berkerut. Jadi selama ni Athena hanya la bidak yang digunakan oleh orang atasan mereka untuk percaturan orang lain?
"Then find her more detail...takkan itu pun nak kena beritahu.."deramnya dengan bengang.
"Hello?"suara Aria sambung di dalam panggilan tak lama kemudian.
"Something happen.."maklum Debris semasa hadapkan belakangnya pada si pemberi maklumat.
"What do you mean?"tanya Aria dalam panggilan.
"Athena dalam masalah, dan sehingga sekarang saya tak dapat capai dia.."bisik Debris sambil mematai orang di sekitar bilik operasi itu. Dia tak nak ada yang dengar.
"Ahaha...memangnya dia tak pernah ke tak dalam masalah?"ketawa Aria yang kedengaran sikit pun tidak risau.
"Kamu gelak?This is serious matter. She gone almost three month without news...don't you worry?"desis Debris dengan keras kerana berasa jengkel.
"It okay. Jangan la risau sangat...orang yang kau tengah risaukan ni adalah Athena la...Athena Louisa...what can happen to her. Even dewi maut pun tak boleh buat apa-apa dengan dia."seloroh Aria dengan yakin.
Kening Debris berkerut tidak puas hati dengan komen Aria. "Tolong saya kesan dimana keberadaan dia."
"Kenapa?Kau tak boleh kesan dia ke?"tanya Aria dengan nada seperti nak ketawa.
Debris buat muka jengkelnya sambil cengkam kuat gagang telefon tu. "This is not a joke. She could be death. Goverment set her up. Try to framing her. You sister could be in danger ora death now."ketapnya dengan bengang.
"Ahahaha....Serius?Kalau macam tu good luck untuk kau orang. Aku harap kau orang hidup lepas ni..."ketawa Aria dengan galak sekali.
Debris dumbfounded.
Seriously?
Apa perempuan ni pekak ke apa?
Tak faham ke apa dia cuba sampaikan ni!
"Kamu gelak?Ini benda serious...tak ada yang lucunya. Saya tak dapat reach Athena, pembunuh upahan ada di merata-rata, misi dia tak berjaya...kamu gelak?"soal Debris dengan nada tak percaya dia.
"Dah memang kelakar gelak la." balas Aria lagi.
"Kamu tak risau ke?"tanya Debris lagi.
"Nak dirisaukan apa...dah dia nak buat semua ni kan. Kau jugak yang beria dia jalankan misi ni. So jangan la risau. Tahu la dia nak buat kerja dia. Hidup atau mati itu kau tunggu. Kalau bukan dia yang hidup, kau orang...kalau bukan kau orang yang mati, dia...simple. Just get prepare."
Debris jauhkan gagang telefon dari telinga dia untuk dipandang dengan kening berkerut tak fahamnya. Kepala jadahnya! Boleh pulak Aria tak kisah dengan semua ni!
Terus gagang telefon tu di letakkan ke bawah sebelum dia berpaling semula ke pemberi maklumatnya.
"Sediakan team mencari. Hantar mereka ke Denmark serta merta dan laporkan kepada saya."arahnya kemudian.
"Baik tuan."angguk lelaki pemberi maklumat tu dengan patuh sebelum berpaling dari situ.
Debris perhatikan pemergian anak buahnya dengan tangan mencekak pinggang menahan marah...
Sampai hati betul goverment buat macam ni dekat Athena. Athena dah banyak berjasa pada negara mereka. Dan mereka hanya balas Athena dengan pengkhianatan?!
Sama ada Athena atau mereka.
Antara dua ini siapa yang akan kekal berdiri sekarang adalah pilihan dia."Semua!Detect kan saya kali terakhir keberadaan Athena dengan segera!"laung Debris dengan lantang kepada mereka semua di situ. "Cari dia sampai dapat walaupun sampai ke lubang cacing sekali pun!"arahnya dengan renungan nekad.
YOU ARE READING
17. Shadow Thieves
ActionSequel dari cerita Miss Komander Athena Louisa Turut di featuring watak dari cerita Violet Elliana Iaitu Violet a.k.a MJ Nama yang terkenal di kalangan penjenayah Andai saja dengar nama itu, mereka tahu nasib mereka tak pernah berakhir dengan baik B...