Duduk saja dia dalam kereta tadi, mereka terus pandu ke satu tempat. Entah di mana dan arah mana, sikit pun dia tak ambil pusing sebab apa dia tahu dia cuma tengah tahan sakit je sepanjang pemanduan tu.
Tambah-tambah dengan keadaan dia yang saling tak ubah macam kucing yang basah serta bau darah dari lukanya sikit pun tak berikan dia keselesaan untuk kekal fokus.
Tup-tup! Dah sampai.
Tengok kanan tengok kanan semuanya bangunan dan kawasan lapang. Dia tak ada klu dekat mana mereka bawa dia sekarang ni.
"Keluar!"arah satu suara dengan tegas dari pintu kereta.
Athena yang sedang bersandar letih dekat tenpat duduk belakang pun perlahan-lahan buka mata yang dipejam lalu diam tak bergerak dekat situ.
Memang cari pasal la nak arah dia itu ini. Ingat dia nak dengar ke!Takkan dia keluar dari kereta ni. Hmp!
"Hei...dengar tak?Aku kata keluar!"gesa lelaki dekat luar kereta.
Berdegil untuk tidak dengar arahan tu, Athena diam memandang ke depan dia.
"Fine...kau yang mintak.."kata lelaki tu semasa cengkam tangan Athena dan paksa Athena turun dari kereta serta merta.
Tarikan kasar itu buatkan Athena tergesa-gesa keluar dari situ dan hampir hendak terjatuh di situ. Oohh...main kasar eh!?Dia berdiri menghadap lelaki tersebut sebelum berikan satu tamparan padu ke pipi kanan tu sekuat hatinya.
PANG!
Berpaling kepala lelaki dibuat tamparan Athena. Dan bila dia pegang bibirnya kerana rasa sakit, darah terpalit padanya setelah dia periksa.
Lelaki tu buat muka bengis nak naik angin."Hish!Perempuan ni kang!"
Angkat saja tangan tu ke udara, Athena pegang lengan lelaki tu dengan tangan kanan dia yang elok lalu dicampak badan tu ke lantai serta merta.
Bersama nafas naik turun kepenatan, Athena tunduk memandang lelaki yang sedang mengerang kesakitan memegang lengan yang Athena guna untuk campak dia tadi.
Rasakan!
Macam-macam la lagi dengan dia!
Ingat dia tak kuat ke!
Jerk!
Lantas Athena sandar ke badan kereta tu untuk dapatkan sokongan dari rebah di situ bila kepalanya mula berpusing-pusing dan pandangannya mula berpinar.
Lelaki tadi tak ambil masa lama untuk berdiri semula dan bila dia dah berdiri, dia dapatkan Athena semula untuk balas balik apa Athena dah buat.
"Dasar perempuan tak guna. Kau ingat kau kuat sangat ke!"jerkah lelaki tu lepas cekau kolar jaket Athena sebelum hentak-hentak belakang Athena ke badan kereta.
Semasa kejadian berlaku, Ryder yang baru tiba ke situ dan keluar kereta ternampak. Tanpa berlengah, dia tarik pistol dari belakang kot anak buahnya yang kebetulan sedang berdiri di sebelah dia nak tutup pintu kereta. Lepas dia pegang, Ryder tarik trigger pistol lalu di acukan tepat ke arah kepala tu.
Tak teragak-agak, Ryder pun lepaskan tembakannya.
Splat!
Percikan darah mengenai muka Athena sejurus itu.
Manakala lelaki depan dia tumbang ke tepi lalu terbaring di situ dengan darah mengalir keluar dari tepi kepala.
Athena pandang ke tubuh lelaki itu dengan muka bingung. Apa yang baru je berlaku? Dia angkat kepala untuk pandang ke sisinya tapi tak sempat sebab masa tu jugak, Ryder muncul.
Lelaki ni tembak anak buah sendiri? Dang! This man so hertless! "What the hell?"sebut Athena dengan nada tak percaya masa pandang muka handsome Ryder dengan kening berkerut.
"You okay?"tanya lelaki tu masa pegang lengan Athena dengan perlahan.
Athena buat muka jengkel. "You almost kill me just now...what do you think I feel?" sentapnya.
Ryder hanya menjungkit bahu sebagai jawapan.
Ish! Memang mintak penampar agaknya! Jeling Athena ke Ryder. Sambil memejam mata menahan sakit, dia tunduk ke bawah buat seketika. Sakit-sakit semua badan dia sekarang. Nak nangis pun ada ni hah! Tanya lagi dia okay ke tak! Tebiat betul!
"Sini...saya tolong.."Ryder perlahan-lahan tarik badan Athena dekat padanya lalu di dukung gaya pengantin setelah itu. "Sorry pasal tadi..."kata dia semasa Athena rehatkan kepala ke bahunya lepas di dukung.
Sorry kejadahnya!
Tahu tak apa yang dia hadapi gara-gara nak dapatkan mereka semua!
Haih!
Ada-ada je la semua ni.
YOU ARE READING
17. Shadow Thieves
ActionSequel dari cerita Miss Komander Athena Louisa Turut di featuring watak dari cerita Violet Elliana Iaitu Violet a.k.a MJ Nama yang terkenal di kalangan penjenayah Andai saja dengar nama itu, mereka tahu nasib mereka tak pernah berakhir dengan baik B...