"Malam ni."jawabnya dengan perlahan.
"What?Malam ni?"tanya dia dengan terkejut. Cepatnya!
"Ya...sebenarnya Tuan Gilbert dan pengikut yang lain dalam perjalanan ke sana sekarang ni."sambung Darius lagi. "Aku terpaksa stayback sebab atas arahan Tuan Gilbert sendiri."
"Sh*t!Aku tak tahu pulak secepat ni!"gumam dia dengan cemas dalam panggilan.
"Good luck Athena.."ucap Darius sebagai kata-kata terakhirnya.
"Thanks. Kau pun."balas dia sebelum panggilan tu di putuskan.
Dan setelah itu dia pandang lelaki yang sedang berdiri di depannya. "Now what?"soal Jake dengan kening terangkat sebelah. Tuan empunya telefon yang Athena guna untuk call.Darius tadi.
Lama dia pandang muka Jake. Macam muka ni ada jawapan untuk dia je. Tapi sekali tu fikiran dia terlintas satu idea. "Maybe ini masanya aku gunakan mine hidden card.." ujarnya semasa tunduk menaip sesuatu di skrin telefon dengan laju.
Jake jengahkan kepala ke depan muka Athena untuk tengok apa yang di taip. "Hidden card apa?"tanya dia.
Tak sempat Jake nak tengok, Athena terlebih dahulu angkat kepala lalu bertemu muka dengan Jake.
Jake ikut pandang Athena terpinga-pinga. "Apa?"tanya dia lepas di pandang Athena macam tu sekali.
"You gonna be suprise honey...very suprise..." senyumnya dengan sengih lebar menampakkan barisan gigi.
You know...
Apa fungsinya kalau ada ramai infleunce tapi tak di gunakan ya tak?
Jadi...disebabkan Ryder dan ayahnya sendiri tak reti nak mengalah dan ikut kepala angin masing-masing.
Dia pun apatah lagi!
Pernah tengok cerita Avenger the end game. Cerita di mana para pahlawan di kumpulkan dengan serentak untuk hapuskan Thanos buat kali terakhir. Well...ini la pelan Athena.
Disebabkan lawannya bukan la calang-calang, untuk tundukkan dua manusia berkepala batu ni dia perlukan enforcement yang berkali ganda supaya dapat jayakan pelannya.
Untuk itu dia perlukan bantuan dari beberapa orang!
Just beberapa....
Squad pertama, Ezra dan team lelaki tu.
Squad kedua, anak-anak buah Blake sendiri.
Squad ketiga, lain tak bukan, anak buah ibu Athena yang mana di ketuai oleh Zach, a.k.a orang kanan terpenting Xiana.
Dan squad terakhirnya Squad Shadow Thieves sendiri. Macam mana boleh dapatkan kerjasama mereka? Menggunakan Jake, lelaki itu telah berjaya buat pelan rahsia untuk ajak semua ahli pasukan shadow thieves sertai Athena untuk patahkan cubaan pertarungan antara Ryder dan Gilbert. Dan rancangan ini tidak di ketahui oleh Carson. Lelaki tu hanya fikir anak buah lelaki tu yang telah di tukar serta di samarkan sedang bersama dengan Carson di laman bawah sana.
"Athena...kami dah mendarat. Semua dah berkumpul."maklum Ezra melalui airpod yang dipakainya.
"Mm...Wait for me then."jawabnya semasa keluar dari lif lantas di sambut dengan kumpulan Shadow Thieves milik Ryder.
Mereka semua mengenakan pakaian yang sama seperti Athena. Iaitu sut combat hitam cekak leher dan lengkap dengan pistol dan peluru di tali pinggang masing-masing.
"Cik."sambut mereka semasa beri tunduk hormat pada Athena.
Athena jalan lepasi mereka sambil beri anggukan kecil. "Macam mana dengan tugas yang aku suruh kau orang lakukan?"tanya dia pada Ken.
"Sudah kami aturkan. Seluruh staf dan penghuni Robin Hood telah di tempatkan di dalam bilik bawah tanah dengan selamat. Dan mereka di hiburkan dengan tayangan movie." jawab Ken.
Untuk elakkan sebarang kecelakaan yang melibatkan nyawa tak bersalah, Athena telah arahkam kumpulan shadow thieve untuk pindahkan semua penghuni Robin Hpod ke tinglay bawah tamah demi menjaga keselamatan mereka. Dan mengelakkan sesiapa dari mencela sewaktu mereka berperang nanti.
Sambil itu mereka jalan menuju ke pintu keluar dalam berkumpulan.
"Good...kalau macam tu...."Athena tarik senyuman penuh keyakinan di bibir. "Shall we begun Squad!?"ajunya semasa tolak pintu kaca didepannya lalu melangkah keluar ke laman yang kini umpama sebuah medan peperangan yang penuh dengan cahaya dan jentera serta bala tentera!
YOU ARE READING
17. Shadow Thieves
ActionSequel dari cerita Miss Komander Athena Louisa Turut di featuring watak dari cerita Violet Elliana Iaitu Violet a.k.a MJ Nama yang terkenal di kalangan penjenayah Andai saja dengar nama itu, mereka tahu nasib mereka tak pernah berakhir dengan baik B...