20. Školní trest

972 83 1
                                    

12.10.1975

Albus Brumbál, hluboce zamyšlen, pochodoval po své pracovně sem a tam. Chvílemi pohlédl na hodiny nad krbem a dál si mumlal pod vousy. Každým okamžikem by se měli dostavit dva mladíci, aby si odpykali svůj trest.

Pokoušel se o něj infarkt, když spatřil jak na sebe Potter s Jonesem míří hůlkami. Zatím nebylo jasné, jak ani proč se sem Harry dostal a proto bylo potřeba udržet ho v bezpečí.

Trest, který si pro ně připravil měl velký význam i pro něj. Od profesorů slyšel, že Harry Jones naprosto vyniká a zvládá i úkoly vyšších ročníků. On sám měl dojem, jako kdyby Harry za měsíc zestárl o několik let. Nejen fyzicky, ale především mentálně. Jeho chování naprosto vybočovalo od běžného chování jedenáctiletých dětí.

Na stole, v rohu místnosti ležel speciálně upravený hlavolam. Na ministerstvu se používá k procvičení znalostí a schopnosti pracovat v týmu bystrozorů. Nelze ho vyřešit jinak, než vzájemnou spoluprací. A to čeká Pottera a Jonese. Jako bonus, bude mít Brumbál možnost sledovat Harryho v praxi a ověřit si domněnky svých kolegů.

Ozvalo se zaklepání a do ředitelny vstoupili dva výtečníci.

„Dobrý večer, pane řediteli.“

„Á pan Potter, pan Jones. Jsem rád, že jste přišli včas. Pojďte, ukáži vám váš úkol.“

Zavedl je ke stolku a ukázal na hlavolam.

„Vaším úkolem je, donutit hlavolam plynule pracovat. Musíte využít veškeré své schopnosti a uvažování a především spolupracovat. Hlavolam pozná, kdo kterou část plnění vymyslel. Při správném postupu září oranžově, při špatném červeně a když je hotovo zeleně. Pusťte se do toho!“

„Pane profesore, jak můžeme spolupracovat? Jones v prvním ročníku nemůže mít potřebné znalosti?“

Harry se na Pottera zašklebil, ale mlčel. Nepotřeboval se hádat s Pobertou, místo toho se soustředil na hlavolam a usilovně přemýšlel, jak správně postupovat.

„Pane Pottere, nejsem si jist, zda je toto adekvátní argument. Proč jste v tom případě mířil na studenta prvního ročníku hůlkou?“

James Potter zrudl, těžko říct zda studem či vztekem. Posadil se naproti Harrymu a jal se zkoumat hlavolam. Pak začal pronášet různá zaklínadla a po každém použití hůlky zazářilo červeně. Harry se posměšně ušklíbal a s rukama založenýma na hrudi sledoval jeho počínání. Po Potterově šestém pokusu už nevydržel mlčet.

„Jak vidím, mozek jsi nenašel a ještě jsi ztratil sluch.“

Kdyby pohled zabíjel, byl by Harry Jones na místě mrtev.

„Chceš mi to předvést, skrčku?“

„Milerád.“

Harry mávl hůlkou a hlavolam zazářil oranžově. Potter se neubránil šokovanému pohledu.

„J-jak?“

„Kdybys poslouchal ředitele, tak by ti došlo, že hlavolam bude pořád červený, když budeš kouzlit sám, Pottere. Měli byste do toho hledání dát více energie.“

Potter byl vzteky bez sebe a okamžitě vyslal kouzlo. Opět červené světlo. Jones byl na řadě. Oranžová.

„Jsem sice student prvního ročníku, ale pokud se nesjednotíme a budeme používat protichůdná kouzla, tak tady budeme pekelně dlouho.“

„Sklapni, Jonesi!“

Harry jen pokrčil rameny a dál se střídala oranžová s červenou.

Brumbál to sledoval od svého stolu a byl si jist, že poznatky jeho kolegů byly na místě. Nebyl hlupák, aby nevěděl, že žádné zaklínadlo, které Harry použil nebylo z prvního ročníku.

„Tak jo, Jonesi. Jaké kouzla teda používáme?“

Harry se spokojeně šklebil.

„Termální, Pottere. Všechny, které vyzařují teplo.“

Ředitel školy se spokojeně usmál. Našli způsob. Přesněji Harry našel způsob a James se musel podřídit. V této zlé době, kdy se dozajista blíží válka, by kouzelník jako je Harry Jones mohl být ohromným přínosem.

PROKLETÝ OBRACEČ : Harry JonesKde žijí příběhy. Začni objevovat