41. Přímý zásah

903 74 0
                                    

28.6.1976

Je zvláštní, jak jedno slovo či jedna věta dokáže změnit více lidí naráz.

Severus Snape byl mnohem více zamlklý než kdy dříve. Pokusil se, svou chybu napravit a urovnat to alespoň s Lily, avšak neúspěšně. Teď ho její slova pronásledovala všude kam se pohnul.

„Severusi, co očekáváš? Oba jsme ti říkali, že se bavíš se zlými lidmi a že na to doplatíš! Omylem jsi mi řekl mudlovská šmejdka? Omylem jsi Harryho nazval zbabělcem a zaútočil na něho? Tady už není co odpouštět. Změnil ses k nepoznání. Ještě o prázdninách se mnou mluvil můj kamarád, který by klidně poslal všechny k šípku, když se jednalo o Harryho. Ale nakonec jsi poslal do háje nás. Nevím, jestli ti Harry bude chtít odpustit, ale podle toho jak na tom teď je o tom pochybuju. A u mě odpuštění nehledej. Jsem jen obyčejná mudlovská šmejdka!“

Měla pravdu. Ve všem. Když procházel chodbami a zahlédl Harryho, pokaždé ho zaplavila vina. Chlapec byl pohublý a pod očima se mu rýsovaly tmavé kruhy. A jediný, kdo na tom měl vinu byl on, Severus Snape. Pokazil co se dalo a teď není cesty zpět.

Severus nebyl jediným, koho trápily a sužovaly výčitky.
Harry, který by se měl na Severuse právem zlobit, se po nocích utápěl v myšlenkách stylu, co by, kdyby. Když se se svými pocity svěřil Firenzovi, který jako jediný měl na věc nezúčastněný pohled, zjistil od něj, že by byl špatným přítelem, kdyby se do toho nevložil.

Možná měl mladý kentaur pravdu, ovšem Harrymu to v trápení nijak nepomohlo a tak jen dál pozoroval Severuse, který během posledních dnů viditelně zestárl.

Pokud bychom se domnívali, že se situace dotkla pouze těchto dvou mládenců, mýlili bychom se. I mezi Poberty došlo ke změnám.

Po nehezké hádce mezi Jamesem a Lupinem, kdy se k Potterově úžasu na Remusovu stranu přidal i Black, se jeho chování značně změnilo.

Byl donucen se zamyslet nad správností svého chování a ač Snapea ze srdce nenáviděl, musel uznat, že kdyby tolik neprovokoval, nemuselo k ničemu dojít. Ovšem i Black si to od Lupina schytal za své nabádání Pottera k nepravostem.

Sám Remus nevěděl co si má myslet a jak se cítit. Ač byl na jednu stranu trochu rád, že nemusí bojovat se Snapem o Harryho, cítil se za tenhle pocit provinile. Když svého kamaráda pozoroval, viděl na něm jak se trápí i přestože se Harry snažil, aby nebylo nic poznat. Rozhodně však nehodlal teď o cokoliv usilovat, jak mu Black radil. Pro něj i nadále platilo co si řekli v knihovně.

Lily Evansová nesla celou situaci ze všech nejlépe. Už delší dobu věděla, že se její přátelství se Severusem žene do záhuby. Ovšem nebyla slepá ani hloupá, aby neviděla jak celá tahle nepříjemnost zasáhla všechny zainteresované. Byla pevně rozhodnuta Harrymu poskytnout jakoukoliv pomoc, pokud o ní bude stát. Severusovi neměla již co nabídnout, vše promrhal. A to co poznala na Lupinovi, to byl jen jeho boj.

PROKLETÝ OBRACEČ : Harry JonesKde žijí příběhy. Začni objevovat