Bab 67

2.2K 203 53
                                    

"Abang!!!"

"How many times i told you! Don't call me that!" Tak pasal-pasal lengan aku jadi mangsa habuan pukulan Arryan. Tak sakit pun. Tepuk manja gituw.

"Ala, habis tu bila lagi nak panggil abang, abang?" Melihat Arryan menjegilkan biji mata, aku sengih saja.

"Bila aku dah bersedia lah nanti. Kau ni."

"Bila awak nak bersedia? Bila saya amnesia?"

Pap! Kena pukul lagi.

"Auch! Sakitlah, Arryan!"

"Nak sangat ke amnesia? Kau fikir amnesia tu boleh buat main ke? Berani ek kau cakap pasal benda macam tu? Hish." Arryan duduk di sofa. Aku menyertainya.

"Tak payahlah serius sangat." muncung aku.

"Hah, kenapa kau panggil aku?" Arryan menukar saluran televisyen.

"Awak nak anak berapa?" Arryan telan air liur sendiri. Dia pandang aku macam aku ni bertanduk dua. Apa? Aku salah tanya ke?

"Apahal tiba-tiba tanya? Terkejut tahu tak." dia mengurut dada. Acah terkejut lah kononnya.

"Saja. Sebab saya tak nak anak banyak."

"Kenapa? Nak jaga badan?"

"Bukan lah. Saya busy. Awak busy. Tak ada masa lah nanti nak jaga anak kita."

"Tak kisah. Inshaallah, ada lah rezeki kita nanti. Kenapa kau ni tiba-tiba tanya pasal anak? Nak buat anak?"

"Haah. Jom!"

"Wait what?!" Tanpa membuang masa, aku menarik tangan Arryan untuk naik ke tingkat atas. Jom kita buat anak! Yihaaaa!

_______

Kau tengok? Bella punya terkejut aku dah pulih sepenuhnya daripada amnesia sampai terberanak dia! Baby girl!

Sukalah Hilman bila dapat tahu anak dia perempuan. Mereka berdua memang tak tahu jantina anak. Katanya nak surpise bagai. Cliche kan?

Nama tak tahu lagi. Tapi aku dah bagi dia nama. Bella Junior! Comel sangat! Baby face macam bapaknya. Eh, tapi dia memang baby, mestilah baby face kan?

Aku dan Arryan hanya melihat bayi yang masih nyenyak lena itu dari jauh. Ibunya pun masih tidur. Hilman saja yang setia berjaga memerhati dua orang permaisuri hatinya. Senyuman memang tak lepas dari bibir dia!

Kepala menoleh kepada Arryan. Dia masih ralit melihat bayi comel itu. Terus hati terdetik kalau aku mengandung nanti macam mana?

Kalau Arryan tunjukkan diri dia sebagai suami aku dari awal aku sedar koma, mesti kami telah mendapat seorang atau dua orang cahaya mata sekarang. Tapi kenapa Arryan bertindak merahsiakan segalanya?

"Hey, kenapa ni?" Arryan mengusap dagu aku. Semerta, kepala aku dipanggung menghadapnya.

"Are you tired? Nak balik rumah? Jom. Man! Kami balik dulu. Kalau dah dapat nama anak, roger okay?" Hilman menggangguk sambil tersenyum.

Deep In My HeartWhere stories live. Discover now