PART 29

2.2K 113 0
                                    

Setelah puas berbincang dan bertekak dan bergaduh dan berbebel dan bermacam macam lagi , akhirnya Humaira membuat keputusan untuk pulang ke Kuala Lumpur.

Bukan dengan Farhan tetapi bersama rakan nya Qaseh.

Selama berjam memandu akhirnya sampai jua ke kawasan kediaman baharu buat Humaira.

"Assalamualaikum", pintu rumah itu dibuka.

Mereka melangkah masuk kedalam rumah.

Bagasi itu di letakan di sebelah sofa.

"Duduk kejap aku buat air", Qaseh beredar ke dapur.

Humaira angguk kepala dan duduk berehat sebentar , duduk di sofa empuk di ruang tamu itu.

Lima minit kemudian , Qaseh muncul.

" Kau memang betul tak nak berbaik ke dengan Farhan? ", soal Qaseh.

Humaira mengeluh. Dia sendiri kadang kadang tak tahu jawapan nya. Keliru dengan diri sendiri.

Kadang hati masih sayang. Tapi mulut cakap tidak. Masih rindu , tapi bila ada di depan mata rasa benci.

Keliru dengan diri sendiri.

Sakit dan tak tau untuk buat keputusan.

" Aku tak tau", jawab Humaira pendek.

"Kau dah dengar dari Farhan dan Zack kan dia orang cakap kejadian ni semua adalah rancangan. Makna nya betul lah yang Farhan memang tak salah", Qaseh duduk di sebelah Humaira.

" Ye, aku dah dengar dan faham. Tapi aku takut nak kembali pada dia. Sejak aku kawin dengan dia aku tak pernah rasa betul betul bahagia. Lepas kawin aku kena layan dengan teruk , lepas kena culik baru dia hargai aku. Aku ingat lepas tu dia memang betul betul dia cinta aku , tapi macam ni pula jadinya", luah Humaira.

"Tapi itu semua dah takdir", ujar Qaseh.

" Kenapa berat sangat ujian aku ni , aku rasa benda ni semua terlalu awal untuk aku tempuh kau tau tak? ",

Qaseh mengangguk.

" Ye pada aku memang awal , sebab kau muda lagi dah kena kawin dan hadap semua ni. Tapi kalau dah nama ujian dan takdir , Allah tak kisah nak uji kau sama ada masih awal atau tak. Allah uji kau sebab dia tau kau mampu", pujuk Qaseh.

"Dah lah , takpe. Kau minum air ni", Qaseh menghulurkan jus oren itu pada Humaira.

" Lepas minum , kau naik atas mandi ke apa lepas tu rehat. Aku tak nak kawan aku ni stress tau?",

"THANKS, aku dah tak ada sapa sapa dah dekat sini. Ayah aku abang aku semua aku dah tak tau dekat mana", Keluh Humaira.

" Jangan cakap macam tu , aku kan kawan kau. Aku kena tolong kau", Qaseh tersenyum.

😳
Heyyo !!
Ye dah lama author tak update story , sebab nyaa author leka main game and tak ada idea untuk story.

Maaf yaa , buat anda tertunggu tunggu!

Untuk yang menunggu tu thank you so much !!!!

Jangan lupa untuk vote ya!! Kalau ada part yang korang belum vote pergi vote sekarang kalau tak nak author menghantui hidup korang HAHAHA!!

evil-doerWhere stories live. Discover now