Kami hanya berjalan kaki dari hotel memandangkan restoran itu berdekatan dengan hotel tempat aku menginap.
Sambil berjalan menikmati suasana malam di Mapo-gu, Seoul, kami turut berbual bersama.
"So Humaira dapat sambung study dekat universiti mana?", soal Zack sambil tersenyum ke arah Khadeeja.
"Dekat Hongik University",jawab aku.
"Ouh really? Actually saya ada kawan yang belajar dekat sana juga. Dia Korean , nanti boleh saya kenalkan", ujar Zack.
"Sure, boleh", jawab aku lagi.
Dalam tak sedar berbual , kami pun sampai ke restaurant yang dituju.
Zetty terlihat gembira dengan kehadiran kami.
"Hye si comel", kata Zetty dengan teruja mengambil Khadeeja dari Zack.
Makanan yang di order dah pun sampai. Mungkin Zetty dah order dulu sebelum kami sampai.
Makanan yang siap terhidang di depan buatkan aku tk sabar nak makan. Tambah-tambah lagi makanan ni semua yang aku tak pernah rasa. Dulu masa sekolah menengah selalu berangan dengan Qaseh yang kami nak tinggal bersama di Pulau Jeju. Tapi impian tak kesampaian.
Ada Ddeokbokki , Bibimbap , Korean Seafood Pancake ,dan Ramyeon dan paling wajib di sini kimchi!
"Jal meokkessumnida",
Sedang kami menikmati makanan , seorang lelaki menghampiri kami dan menyapa Zack dan Zetty.
"Zack? Zetty?",
"Eh, Namjoo", ujar Zack.
Sumpah aku tak sangka Zack boleh berbahasa korea dengan fasih. Mungkin lama betul di ikut Zetty bersembunyi dekat Korea. Dari cerita Farhan juga setelah kehilangan Zetty , Zack sudah cuci tangan dari kerja kerja Mafia dan tak berminat untuk teruskan bekerja di bawah company Datin Rosmah.
eh terlari dari topik pulak.
"Dah lama tak jumpa korang berdua", ujar Namjoo.
Nama pun Namjoo rupa pun dah iras ii dengan pelakon Korea tu, Namjoo Hyuk.
"Itulah , kau selalu busy sangat sampai takde masa nak lepak dengan kita orang", ujar Zetty pulak.
"Haish, maaf lah. Sejak aku da bukak company sendiri ni , aku pun makin busy", jawab Namjoo.
"Eh , ni baru balik dari Malaysia bawa awek baru ke?", soal Namjoo sambil bibir dimuncungkan ke arah aku.
"Eh takdelah , ni bini orang. Ni anaknya", ujar Zack sambil menunjukkan Khadeeja yang tersenyum comel di sisi Zetty.
"Humaira", aku perkenalkan diri aku pada dia.
"Namjoo , Namjoo oppa",
ughhh , tolong lah. Kenapa dia suruh aku panggil dia 'Namjoo Oppa' he such a flirt.
"Urm , Namjoo tak nak join kami sekali ke?", ajak Zetty.
"Nah sokay, actually aku datang sini untuk bungkuskan makanan untuk anak aku dekat rumah tu. Kalau dah lama lama karang lapar pula kesayangan aku kat rumah tu", jawab nya menolak ajakan Zetty.
Wait , dia suami orang?
Haish kenapa aku kena kisah , aku pun milik orang.
"Ouh , takpelah. Maybe next time",
"Sure , pape nanti roger je okay? Minta diri dulu , assalamualaikum", ujar Namjoo dan berlalu pergi ke kaunter untuk mengambil makanan yang dia pesan.
"Sayang sangat dia dengan anak tiri dia tu", kata Zetty.
"Anak tiri?", soal aku.
"Haah , anak tiri. Sebelum ni dia ada berkhawin dengan seorang janda anak satu , tapi lepas tu mereka berpisah sebab ex wife dia tu curang. Lepastu dia tinggalkan anak dia dengan Namjoo. Nasib baik lah si Namjoo ni suka budak budak , pandai je dia jaga and sayang budak tu macam anak dia sendiri", terang Zetty.
"EH , sampai bila kita nak berbual ni. Cepat sambung makan sejuk pula makanan ni nanti", Zack memotong perbualan kami.
"Itulah tu, nanti dahh sejuk tak sedap pula kann",
bersambung.. wait for the next part okey. jgn lupa vote <3
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...