"Dia confess dekat Maira!?", Zetty menekup mulutnya. Dia tak percaya , dalam situasi sekarang boleh pula Namjoo meluahkan perasaannya pada Humaira. Sudah lah Humaira itu janda orang , dia pula? Suami orang!
""Yaa , Maira pun terkejut. Bukan dia dah berkahwin ke? Masa first time jumpa dia cakap nak bungkus kan makanan untuk anak bini", Humaira hairan. Takkan lah suami orang tu berani nak luahkan perasaan pada dia. Dia pun takut kalau tiba-tiba isteri Namjoo menyerang dia nanti.
"Tak lah , sebenarnya dia bergurau saja kelmarin. Pasal anak tu , anak saudara je", jawab Zetty.
Humaira bertambah runsing.
"Tapi serius lah dia luahkan perasaan dia dekat Maira?", soal Zetty lagi sebab susah nak percaya.
Humaira mengangguk kepala dengan laju.
"Haish , Humaira tahu tak yang Namjoo tu sebenarnya sepupu dengan Tabby", kata Zetty.
Aku terdiam. Tak hairanlah sepupu siapa pun dia. Aku tetap tak akan terima sesiapa dalam hidup aku selepas ni.
"Tak logik",
"Tak logik apa nya?",
"Tak logik lah. Maira ingat si mamat korea tu dah ada anak bini. Tiba tiba dia confess pulak dekat Maira. Maira dah fikir bukan-bukan , macam mana lah nanti kalau tiba tiba isteri dia serang Maira", bebel aku.
Zetty tergelak kecil mendengar kan bebelan aku.
"Maira jangan buruk sangka sangat dengan dia , dia tu baik. Cuma , Zetty pun baru tau yang sepupu dia tu Tabby. Tabby pula , your stepsister",
Aku mengeluh.
Kenapa lah dia sibuk nak luahkan perasaan dia dalam situasi macam ni. Lepas ni kalau jumpa dia mesti bertambah janggal.
Di Malaysia
"You need to call your mom , bagi tahu dia yang kita nak nikah. I nak dia seorang je yang tahu. Lagipun I tak nak dia risau pasal keadaan You dekat sini", ujar Farhan.
Tabby terkial kial mengambil telefon nya semula dari Farhan. Sudah sekian lama dia tidak menghubungi Ro Na sejak dia datang ke Malaysia.
"I thought You nak rahsiakan perkahwinan kita. Kenapa nak eomma tahu?", soal Tabby.
"Lambat laun semua orang akan tahu juga. Ini untuk kebaikan you Tabby. You nak ke bila perut you dah besar orang akan caci and hina bukan bukan pasal You kalau dia orang tak tahu yang you dah berkahwin?",
Tabby mengangguk faham.
Perlahan-lahan dia cuba mendail nombor Ro Na , eomma nya.
"Hello , eomma?",
"Hello , Tabby? How are you? Rindu nya eomma dekat Tabby", ucap Ro Na dengan riang sebab rindu akan satu satunya anak perempuan dia.
"I'm fine , Tabby ada benda penting nak bagi tahu ni", Tabby berdebar debar. Rasa risau dan takut.
"Ada apa Tabby? Macam penting sangat je?",
"Tabby akan bernikah , dengan orang sini", jawab Tabby.
"What?? Dengan siapa? Kenapa tiba tiba je ni?", Ro Na bertambah risau. Sudah lah dah lama tak berbual dan berjumpa dengan Tabby. Tau tau dah nak kahwin.
"Urm , dengan anak Dato Ss. Eomma kenal kan?", jawab Tabby lagi. Ro Na mula rasa curiga. Setahu nya , Farhan anak Dato Ss tu sudah berumah tangga. Dah ada seorang cahaya mata dah pun.
"Suami orang tu Tabby , are you crazy?!", Ro Na kedengaran membantah. Anak nya nak nikah dengan suami orang?
"Panjang cerita nya eomma , nanti ada kalau ada masa Tabby akan balik rumah cerita semuanya okay?",
"No Tabby , explain dekat eomma now!",
"Eomma please , nanti Tabby akan ceritakan juga. Eomma doakan semoga urusan kami berjalan lancar okay? I love you, jaga diri", ucap Tabby sambil mengalirkan air mata.
"Tabby ! ",
Belum sempat Ro Na menghabiskan kata-katanya , Tabby terus mematikan panggilan.
"Are you okay? Tengok macam your mom tak setuju", perli Farhan.
"Eomma macam terkejut sebab Farhan yang dia kenal ialah suami orang", jawab Tabby.
"So dia tak tahu apa apa yang jadi dekat sini?", soal Farhan. Tabby menggeleng.
"It's okay , yang penting You dah maklumkan pada dia",
"Dia tak patut nak marah marah I sebab nak kahwin dengan You", kata Tabby sambil mengesat airmata.
"What?",
"Dia juga yang pujuk I untuk datang Malaysia tolong uruskan kerja dekat sini. Even I sebenarnya tak rela pun nak tolong abah",
"You know what? I hate abah", ucap Tabby.
"Me too , dia tinggalkan Humaira dengan family dia macam tu je. Lepas tu kahwin dengan eomma you. Then datang balik dalam hidup kami , lepas tu macam macam jadi", bebel Farhan.
Tabby menjeling.
Tan Sri Kamal , what the hell. Dia tinggal kan keluarga dia. Bina empayar Mafia dekat luar negara. Lepastu kahwin dengan orang sana. Bila dah kaya , cari menantu untuk tolong dia buat kerja. Tapi di sebabkan nak tolong dia semua benda ni jadi.
Tabby pula? Kesian. Selepas dah di paksa tolong Tan Sri Kamal , dia datang sini buat benda lain pula. Goda suami orang. Bila dah bunting baru menyesal. Tan Sri Kamal pun tak amik kisah tentang Si Tabby.
"Siap siap packing barang , esok kita ke Thai. Lagi cepat kita nikah lagi cepat I boleh balik , nak jumpa mummy", arah Farhan.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...