Mata Humaira terkebil kebil.
Jari jemari nya yang digenggam oleh Farhan turut bergerak.
Farhan tersedar dari tidur setelah menyedari Humaira menunjukkan respon.
"Humaira?", Farhan menegur .
" Farhan..",
"Alhamdulillah, awak da sedar", Farhan tersenyum.
Senyum yang paling ikhlas yang pernah Humaira lihat dari Farhan.
Humaira hanya mendiamkan diri.
"Saya nak minta maaf, saya tak sepatutnya tinggalkan awak sorang diri malam tu",
" Sepatutnya awak lepaskan saya dari awal lagi, atau tak payah saja kawin dengan saya kalau setakat nak seksa saya", ujar Humaira.
Memang kedengaran Humaira sudah give up dengan selepas kejadian yang menimpa dia.
"Kenapa awak cakap macam ni?", soal Farhan.
Humaira mengeluh.
Bodoh lah Farhan.
" Awak mafia, dan kerja awak bahaya untuk saya!", marah Humaira.
Farhan terdiam.
Tak pernah pula Humaira marah atau berbuat sedemikian rupa .
"Saya rasa hidup saya tak ada yang bahgia awak tau tak. Lepas Marzuki layan saya teruk, awak pula gantung saya tak bertali", Humaira meluahkan rasa nya.
Farhan hanya mampu memandang Humaira.
" Tak apa, saya bagi awak masa",
"Nak bagi masa apa lagi?!",
" Saya rasa saya dah mula sayang dekat awak", ujar Farhan.
Humaira mengesat air mata sambil berkata, "Tak ada guna kalau just rasa, sumpah kau penipu",
Kau?
Hmm..
" Kau ingat aku mudah untuk jatuh cinta ke? Sekali aku sayang, memang susah untuk aku lepaskan",
"Sebab dari aku tak suka atau benci yang buat kan aku rindu dekat kau", ujar Farhan lagi.
Humaira hanya terdiam. Mata nya berkaca juga menahan air mata.
Farhan mendekati Humaira semula.
Jari jemari Humaira dipegang erat.
" Dengar sini, aku nak cuba terima kau. Kau pun kena cuba terima aku balik", pujuk rayu Farhan sambil menatap sepasang mata dihadapan nya itu.
"But..",
Humaira terdiam, tak tahu nak berkata apa lagi.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...