"Okay now , Zack nak tanya Humaira something",
"Apa dia?",
"Sebelum You pindah , Farhan ada buat apa apa yang You syak something ke?", soal Zack.
"Ada , dia banyak kali jumpa abah Maira. Dia kata bincang pasal kerja", jawab aku.
"Farhan bukan kerja bawah company Datin Rosmah ke? Kenapa dia jumpa abah Maira pula?", soal Zetty pula.
"Abang, sebelum abang hilangkan diri dari mereka semua. Ada projek apa apa ke yang Farhan nak buat?", soal Zetty pada Zack.
"Rasa nya takde. Last abang aturkan perjumpaan Farhan dengan Tansri pun dah lama. Tapi setahu abang , cuma Tan Sri yang ada konflik dengan daddy Farhan", ujar Zack.
"Konflik apa ?", soal aku dan Zetty.
Zack pun menerangkan konflik yang terjadi di antara mereka.
"Entah ntah , Farhan sengaja hantar Maira sambung belajar sebab mereka ada misi mereka sendiri", ujar Zetty.
"Tapi takkan lah Farhan nak menentang daddy dia sendiri?", soal aku.
"Tak mustahil juga Maira , Farhan banyak rapat dengan daddy dia semasa kerja saja. Jadi tak mustahil dia boleh tentang daddy dia sendiri", ujar Zack.
Aku mengeluh. Pening kepala mendengar nya.
"Baru baru ni Farhan kata nak balik Johor , balik ke rumah mummy nya", kata aku.
"Abang tak pasti , tapi rasanya mereka ke Johor atas sebab lain. Mungkin dia nak jemput Datin Rosmah dan ada hal lain juga", kata Zack lagi.
"Maira rasa tak sedap hati lah", ujar aku. Sememangnya semasa panggilan telefon dengan Farhan tadi buatkan aku syak sesuatu.
Farhan mendesah ? Siapa yang buat dia mendesah sebegitu rupa?
"Kalau Maira balik ke Malaysia sekejap boleh ke?", soal aku.
"Maira mungkin akan ganggu plan dia orang or maybe plan dia orang akan terbongkar?", kata Zack.
"Apa yang Maira nak buat kami sokong je. Lagi pun kuliah Maira seminggu lagi kan , sempat lah Maira nak balik Malaysia kejap. I boleh jagakan Deeja", kata Zetty pula.
"Thanks guys , tapi Zack boleh teman Maira balik Malaysia?",
"Sure , anything for you", kata Zack sambil tersenyum.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...