"Ada apa Man call aku pagi pagi buta ni?", soal Farhan sambil mengosok gosok mata nya. Mamai baru bangun dari tidur. "Bos , kami nak maklum kan dekat bos yang Tabby dah mati", ujar Man.
Farhan bangun terus dari katil dan gerak ke ruang tamu. Risau jika Humaira terdengar perbualan nya dengan anak buah nya itu. "Kau biar betul , macam mana boleh jadi macam ni?", soal Farhan lagi.
"Doktor Taufik cakap sebab dia keguguran and tak dapat rawatan awal. Darah bersepah dalam bilik dia bos", jelas Man. "Jadi sekarang mayat dia macam mana?",
"Mayat dia Doktor Taufik dah mandikan , lepas tu dia simpan dalam peti mayat dulu", jawab Man. "Okay aku ada rancangan, nanti kau sediakan mayat dia dan hantar dekat alamat yang aku nak bagi kejap lagi",
"Bos nak hantar mayat dia dekat mana bos?", soal Man. "Aku nak hantar mayat dia dekat keluarga dia balik", jawab Farhan sambil tersenyum sinis.
"Aku nak kau hantar dia ke alamat yang aku bagi sekarang juga. Aku tak nak mayat dia sampai lambat faham?", arah Farhan.
"Baik bos, nanti saya uruskan. Jumpa dekat sana", jawab Man lalu panggilan dimatikan.
"Aku tak puas nak seksa kau lagi Tabby", Farhan mengeluh tapi dalam masa yang sama dia turut lega urusan nya dipermudahkan. Gitu.
Farhan terus bergegas mandi dan keluar dari rumah itu untuk berjumpa dengan Zack.
SKIP
"Assalamualaikum, Zack!", pintu rumah diketuk kuat.
"Waalaikumussalam, yow awal nya pagi pagi buta dah cari aku", Zack muncul di muka pintu.
"Jum ikut aku kejap aku ada plan nk bagitahu kau ni", Farhan menarik Zack keluar. "Ya allah apa yang tergesa gesa paksa aku keluar ni, kau tu bukan bos aku lagi tau", bebel Zack. "Alahai kau ni kata sepupu",
Zack menjeling.
"Ha plan apa yang kau nak bagitahu sangat ni?", soal Zack dalam keadaan mengantuk.
"Tabby dah mati jadi nanti mayat dia dah sampai sini kau tolong aku uruskan boleh?", rayu Farhan. Zack menelan air liur. "Apa kau merepek ni? Bila dia meninggal? Kau bunuh dia?", soal Zack.
"Dia meninggal sebab keguguran lah, aku suruh Man hantarkan mayat dia kesini sebab aku ada plan",
"Yelah plan apa",
"Aku nak hantar mayat dia dekat mak dia, tapi aku tak nak dia tahu yang tu Tabby", jawab Farhan. Otak gila nya mula berfungsi. Zack mula rasa kecut. Rasa seram nak uruskan mayat orang macam tu setelah sekian lama dia tak mengikuti kerja-kerja mafia.
"Kau nak buat apa dengan mayat dia?",
"Aku tak pasti lagi aku nak buat apa. Tapi apa yang pasti aku nak mayat dia hancur teruk sampai mak dia sendiri tak tahu yang mayat tu anak dia",
"Kau gila ke? Dah tentu mak dia akan syak benda ni semua angkara kau", Zack membantah. "Come on ni Farhan Rayyan lah takkan kantoi punya, bukan nya benda ni first time aku buat", Farhan ketawa kecil. Macam mengilai pun ada.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...