aitss vote dulu sebelum baca
aitss vote dulu sebelum baca
aitss vote dulu sebelum baca
aitss vote dulu sebelum baca
aitss vote dulu sebelum baca
aitss vote dulu sebelum bacaFarhan terlihat tergesa-gesa berjumpa dengan Zack , Zack pun hairan.
"Kau ni gelisah bagai , dah macam kucing nak terberanak", ketawa Zack.
"Kau tahu tak Tansri Kamal tu siapa sebenarnya?",
"Siapa?",
"BAPAK HUMAIRA!",
"Whut",
"Sekarang ni , aku takut dia cuba nak ambil balik Humaira dari aku", ujar Farhan yang kerisauan.
"Aish Farhan , kau tak boleh buat macam tu. Mana tahu Humaira nak jumpa juga bapak dia. lagipun dia dah lama berpisah dengan bapak dia kan",
"Apa salah nya dia nak jumpa bapak dia sendiri , izinkan jelah", nasihat Zack pada Farhan.
"Tapi , kau rasa dia tahu ke yang aku ni siapa sebenarnya?", soal Farhan .
"Kalau dia tahu , biarlah",
"Eh kau dah gile ke , kalau dia tahu aku ni mafia , ketua gangster, and dia suruh aku ceraikan Humaira macam mana ? ha , ha ,?",
"Nope takkan , Tansri Kamal ni pun ada geng. Bukan nya ceo biasa biasa ," ujar Zack.
"Seriously?",
"Yeah , untuk pengetahuan kau , Tan Sri Kamal ni , dulu biasa biasa je kerja bawahan. Mungkin sebab tulah dia tinggalkan keluarga dia sendiri. Lepas tu , dia baik dengan ketua dia. Tapi lepas ketua tu mati dia ambil alih pulak", terang Zack.
"Macam mana kau tahu semua benda ni?", soal Farhan.
"Aku cari maklumat sendiri , lepas tahu dia nak jumpa kau. Tapi tak tau pulak dia bapak mertua kau", jawab Farhan.
Farhan hanya mampu mengeluh.
"Ingat tau pesan aku , jangan putuskan silaturrahim antara Humaira ngan bapak dia. Tu bapak mertua kau jugak", bebel Zack.
"Yelah ," jawab Farhan.
di rumah
"eh abang packing barang ni nak buat apa?", soal Farhan yang sibuk melipat baju dan di letak an dalam bagasi.
Bukan baju Farhan sahaja , tapi baju Humaira sekali.
" Kita kan nak pergi honeymoon", jawab Farhan.
"Aik , saya tak tauu pun",
" Ye laa , ni dah bagi tauu lah ni", Farhan mencubit pipi isterinya.
"Ni abang dah kemaskan sikit baju sayang cuma baju dalam dengan seluar dalam sayang je abang belum masukkan. Karang sentuh sayang marah pulak HAHAHAA", usik Farhan.
Humaira mencebik.
" Eyy , apa abang ni",
"Tak apalah , biar Humaira sambung packing barang Humaira sendiri", ujar Humaira.
" Yeah sayang , " jawab Farhan.
"ouh yea , kita nak pergi ke mana untuk honeymoon ni?", soal Humaira.
" Dekat tempat rahsia", jawab Farhan..
"Haish , bagi tau jelaa", pujuk Humaira.
" Eyy wife abang ni , mana boleeh. Nanti dah sampai sana , sayang tahu lah sendiri ", Farhan memeluk Humaira dengan seeratnya.
" Hmm yelaaa yelaa",
at airport. ( two weeks later)
"Sayang , I want you to meet someone", ujar Farhan.
Mereka sekarang ni menunggu di lobi , kata Zack dia menunggu seseorang.
" Who?", soal Humaira penuh hairan.
"Me", jawab seorang lelaki berkot hitam , berseluar hitam.
" Abah?",
Humaira terus memeluk Tan Sri Kamal dengan erat.
"Ya Allah , besar dah anak abah",
suasana bertukar sayu , dan gembira.
" Abah pergi mana selama ni?", tanya Humaira dengan teresak esak.
"Abah minta maaf Maira , bila abah dah dapat kerja abah tak cari korang semua. Abah tinggalkan korang macam tu aje", ujar Tansri Kamal berkali kali.
"Abah tau tak , masa abah takda mak dah meninggal , Marzuki layan Maira teruk",
" Ye maaf ", ujar Tansri Kamal.
" Dah , Semua dah bersatu balik kan sekarang , jangan sedih ii", Farhan tersenyum.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...