SEASON 2 PART 10

553 36 0
                                    

Aku dikejutkan dengan alarm yang aku set semalam. "Abang?", panggil aku.

Tiada jawapan. Aku pusing kebelakang , Farhan tiada di samping aku.

Aku pun memeriksa telefon , tertanyata Farhan ada meinggalakan pesanan whatsapp.

Farhan- maaf abang ada hal awal pagi ni, maaf sebab tak dapat hantar sayang ke airport. Abah akan datang hantar awak nanti. stay save sayang <3

aku berasa sedikit kecewa. Apa yang penting sangat selain daripada aku?

ada simpan perempuan lain? atau dia dah sayang aku ?

ke dia ada kerja atau misi macam kerja Mafia tu?

haish, time time ni lah aku nak bersangka buruk ya.

"Bersangka baik lah mungkin dia memang ada hal penting dekat tempat kerja atau sebagainya , stay positive Maira", ujar aku sekadar untuk menyedapkan hati sendiri.

Tiket penerbangan harini pada pukul 9.30 pagi.

Sekarang menunjukkan jam 7.00 pagi.

Aku pun segera menyiapkan Khadeeja dulu sebelum menyiapkan diri sendiri.

JAM 8.30 PAGI

Sebuah kereta berhenti di depan rumah aku sebelum beberapa kali membunyikan hon kereta.

Aku sangkakan abah , rupanya pemandu yang telah diupah oleh abah.

Farhan kata Abah yang akan hantar aku ke airport akhirnya upah orang lain jugak.

Rasa terbuang pulak diri ni, aku mengeluh berat.

Setelah siap semua bagasi di masukkan kedalam kereta , aku dengan hati yang  berat bercampur rela melangkah masuk kedalam kereta.

"YOU CAN DO THIS MAIRA", i said to myself.

skipppppppp

Hampir beberapa minit perjalan akhirnya aku pun sampai ke lapangan terbang.

Dah sampai sini makin bersemangat pula aku nak sambung belajar walaupun sedih terpaksa tinggalkan si suami.

Harap dia tak lupakan aku.

Astaghfirullah, takkan lah.

Aku memasuki ruang menunggu. Mujurlah aku sampai tak terlalu awal dan tak terlalu lambat.

Mujur juga Khdeeja behave dan tak merengek.

"Humaira?", aku berpaling ke arah suara seorang perempuan yang memanggil nama aku.

"Ya saya Humaira? Awak siapa?", soal aku kepada perempuan yang bertudung manis di hadapan aku.

"Saya Zetty , adik Zack",

evil-doerWhere stories live. Discover now