Season 2 PART 3

713 59 0
                                    

"Khadeejah dah tidur ke sayang?", soal Farhan.

"Dah abang", jawab Humaira sambil duduk di sebelah Farhan.

Farhan tiba tiba melentokkan kepalanya dia bahu Humaira.

Humaira hanya ketawa kecil .

Farhan mengalihkan pula posisinya.

Farhan baring di atas betis Humaira.

Humaira mencium dahi Farhan kemudian bertanya ,

"Kenapa manja manja pulak ni?", soal Humaira sambil membelai rambut Farhan.

Farhan sambil tersenyum berkata

"Sebenarnya abang nak tanya something",

"Apa dia?", soal Humaira.

"Humaira nak tak sambung belajar dekat luar negara?", soal Farhan.

"Eh , kenapa tiba tiba tanya macam tu?", soal Humaira kembali.

"Takdelah , abang terfikir. Kan Humaira still muda lagi , baik Maira sambung belajar", ujar Farhan.

"Habis tu? anak macam mana? Maira takut terabai study ngn anak", 

"Pasal tu jangan la risau. Maira sambung belajar dekat Korea. Dekat sana ada mak tiri awak kan , boleh lah dia tengok tengok kan sayang dengan Deejah", pujuk Farhan sambil bangun nak mencium pipi Humaira.

"Maksudnya abang nak saya dengan Deejah je pergi sana?  Abang stay sini?", soal Humaira.

Farhan mengangguk.

"Ehhh , ke abang saja suruh saya sambung belajar sebab abang dah kawin lain dekat sini??!!!", Humaira mencubit lengan Farhan.

Cuak Farhan bila si isteri mula overthinking.

"ARGH , MANAA ADAA ",

"Dah tu kenapa? Kenapa Saya dengan Deejah je pergi sana?",

"Saya kan ada kerja dekat sini. In Sya Allah saya akan selalu ziarah awak dekat sana. Lagipun tak lama kan awak dekat sana nanti",

Humaira mencebik.

"Tapi abang tak paksa , terpulang lah pada Maira", ujar Farhan lagi.

Humaira pula yang rasa bersalah.

"Abang masuk tidur dulu tau ," Farhan mencium pipi Humaira dan terus berlalu ke dalam bilik.

❀Humaira pov❀

Patut ke aku pergi korea sana? Aku mula dah rasa serabut.

Tapi aku rasa aku dah banyak menyusahkan Farhan. Sudah la dia kawin dengan aku tiba tiba.

Bahayakan nyawa nya untuk aku masa aku kena culik dulu.

Kalau aku ikut cakap dia pergi sambung belajar dekat sana itu kira balas budi dia ke?

At least aku berpelajaran sikit , dapat kerja and boleh survive sendiri.

Aishhh apa aku merepek.

Ya lah maksud aku , tak delah aku goyang kaki je dekat rumah dengan duit Farhan.

At least lepas sambung belajar aku dapat kerja sendiri.

Aku serabut balik!!!!!

hye readers , kalau korang perasan this is season 1 punya tmpt. but i will publish season 2 dkt tmpt yang sme lps ni.

Kira nya author skali kan season 1 dan Season 2 okay <3

evil-doerWhere stories live. Discover now