"What the f , Maira boleh maafkan Farhan. Kalau akak lah kan , dah lama akak sepak dulu baru boleh maafkan", bebel Zetty.
Farhan tersedak. Tak tau lah tersedak apa , tersedak halkum sendiri agak nya.
Ingatkan Zack dan Zetty pergi jauh-jauh. Rupenya dia orang curi curi dengar.
"Ish , apa Zetty ni", Zack menepuk bahu Zetty.
"Alah kak. Kan semua orang berhak dimaafkan dan berhak dapat peluang kedua. Macam Maira maafkan akak", perli Maira kembali.
Farhan tergelak kecil.
"Acah suci konon. Kau pun pernah nak musnahkan rumah tangga aku", Kata Farhan dalam hati.
"Alhamdulillah , yang penting semua nya dah jadi macam dulu balik", kata Zack.
"Urm so , apa plan korang selepas ni?", soal Zetty.
"Tak tahu lagi. Sini dah setel kena setel kan yang dekat Malaysia tu pula", jawab Farhan. Si Maira dan Zetty mula lah curiga.
"Ada hal apa lagi dekat Malaysia?", soal Maira.
"Pasal Tabby. Nak seksa dia dulu puas puas baru lah setel semua masalah", Jawab Farhan.
"Suka hati awak lah nak seksa ke nak apa. Tapi saya nak ingatkan awak yang dia tu tengah pregnant. Kesian kan dia sikit", kata Humaira.
"Tengok lah macam mana. Hukuman untuk dia saya kena bagi berat berat. Bukan apa, untuk orang yang nak musnahkan rumah tangga kita ni kita kena ajar sikit. Baru dia insaf", perli Farhan,
Zetty yang terasa tu mula lah terbatuk batuk sebab terasa dengan kata kata Farhan. "Aku tahu lah kau nak perli aku", jeling Zetty.
"HAHAH, aku tak perli kau pun. Terasa apahal?", soal Farhan macam nak cari gaduh. Maira dan Zack hanya mampu menggeleng.
"Sudah lah kau. At least aku tak teruk sampai menipu macam Tabby okey?", bebel Zetty.
"Kalau dah buat jahat tu ngaku ajalah. Buat jahat tetap buat jahat", perli Farhan.
Kali ni dengan Zack pula terasa. Mana tak nya dulu dia pernah terlibat sekali dengan Zetty untuk dapatkan Farhan dari Humaira. Rasa bersalah masih ada sampai sekarang.
"Aish sudah lah. Kenapa pula nak ungkit ungkit ish abang ni", Maira memukul manja bahu Farhan.
"ALAHAI DIA NI nak sweet berasmara depan aku pula", Zack menunjukkan muka meluat dengan tingkah laku manja pasangan baru nak bahagia tu.
"HAHA abang sabar. Nanti bila dah nikah dengan Qaseh abang menunjuk pula depan dia orang hmph", bebel Zetty mempertahankan abang nya.
"Sibuk dengan relationship orang dia tu? Tak akan nak single sampai jadi anak dara tua?", soal Farhan sekali lagi nak mencari gaduh.
Zetty mula menyirap. Gigi nya diketap kuat kuat da macam orang nak push beranak.
"Ada jodoh ada lah". Maira menyampuk.
"Ha betul lah tu. Masalah nya sekarang jodoh aku pun sesat", jawab Zetty.
"Sesat ke or Zetty kahwin dengan orang tua eh nanti? Atau jodoh dia masih dekat tadika?", Farhan mula buat andaian bukan-bukan. Kalau tadi Maira menepuk bahu dia manja-manja sekarang dia tepuk sekuat hati.
"Sudah lah kenapa nak kutuk-kutuk orang ni", marah Maira. Auto terdiam masing masing.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...