PART 23

2.2K 109 0
                                    

"Humaira nak kemana ni ? Kan dah malam ", Datin Rosmah menghalang Humaira.

Humaira mengesar air mata dengan berkata ,

"Farhan dah tak perlukan saya lagi , buat apa saya nak tunggu ",

Datin Rosmah mula risau , apa yang sebenarnya yang berlaku , apa benarkah gambar itu anaknya .

" Kita tunggu dulu Farhan balik , bagi dia jelaskan , lagi pun tak elok seorang isteri keluar tanpa kebenaran. Ingat Humaira tu pregnant ",

" Saya dah tak kisah , kami kawin pun sebab Farhan kesian , bukan sebab sayang kan ?",

Humaira terus mengambil pakaian dan meninggalkan Datin Rosmah ,

"Tunggu dulu , Humaira !",

Humaira terus berlari ,

Hingga tak sedar , dia tergelincir di tangga dan jatuh .

" Ya Allah , Humaira !",

"Arghhhhh ! Sakiiitt ", di sudah jatuh terduduk .

Dengan baju kelawar putih nya itu , tiba tiba nampak jelas cecair merah mengalir di celah pehanya , dia mengerang kesakitan.

" Mummy .. Sakit ..",

"Ya Allah , darah ni Maira ", Datin Rosmah panik.

_____________at hospital___________

" Puan ni mak kepada Cik Humaira ke ?", soal doktor berbadan tinggi itu.

"Ye saya , macam mana dengan keadaan dia?", soal Datin Rosmah , risau dengan Humaira dan cucu nya .

" Alhamdulillah , Humaira dalam keadaan yang baik , dia perlukan rehat yang cukup , tapi.. akibat dari kehilangan darah yang banyak juga , kami tak dapat nak selamatkan anak dalam kandungan tu ," jelas doktor itu.

Berkaca mata Datin Rosmah mendengar nya ,

"Harap bersabar ya puan , kalau puan nak tengok Humaira , Humaira ada di dalam ",

Datin Rosmah mengangguk dan terus masuk kedalam wad tanpa berlengah ,

" Semua ni jadi terlalu pantas , " ujar Datin Rosmah sendirian .

Mata Humaira terkebil kebil apabila mendengar suara itu.

"Mummy ?", soal Humaira.

Datin Rosmah memandang Humaira dengan tersenyum.

" Humaira okay ?", soal Datin Rosmah .

Tiba tiba , air mata mengalir di pipi Humaira.

"Mummy rasa okay ke kalau anak gugur ? ", soal Humaira .

" Macam macam jadi lepas Humaira kawin dengan Farhan tau tak ?",

Datin Rosmah terdiam.

Dia masih ingat lagi , dikala Humaira diculik oleh Tan Sri Uddin dahulu , sahabat Dato Ss yang akhirnya membuatkan mereka bermusuhan.

"Humaira , tak baik cakap macam tu ", pujuk Datin Rosmah.

" Sekarang ni , masa Humaira perlukan dia. Mana dia? Sibuk dengan kerja haram dia tu kan ?!",

Datin Rosmah hanya mampu terdiam.

"Tak apalah , mummy keluar lah dulu. Give me a space",

Datin Rosmah mengangguk faham ,

"Mummy balik dulu , kalau ada apa apa nanti , call je mummy okay sayang ?",

Datin Rosmah pun berlalu pergi , meninggalkan Humaira.

" I need you Farhan. ..",

_____________Farhan pov_____________

"Apa kau buat lagi ni ha !", tengking aku .

Pagi pagi aku bangun aku hanya bertuala , dan ada Zetty di sebelah aku.

Setahu aku malam tadi kami berdua di dalam kamar ini , tapi bukan dengan kehendak aku.

" You tanya apa yang I buat , You yang tarik I masuk bilik ni and buat bende tak senonoh dekat I !", tipu Zetty dengan berpura pura menangis .

"Ya Allah , aku tak buat apa apa lah ! Kau sengaja nak perangkap aku kan ! Apa lagi kau tak puas hati dekat aku !?",

" You kena kawin dengan I juga ! You dah buat bende bodo tu dengan I lepas tu You nak pergi macam tu je ?!", tuduh Zetty lagi.

Aku menampar Zetty.

Sehingga merah pipi Zetty, dah lah make up tebal seinci , nasib tak jerebu satu Penang dengan bedak dia.

"Kau dengar sini eh , dalam hati ni ada satu nama saja HUMAIRA ! dengar !?", tengking aku lagi.

Aku terus berlalu selepas memakai baju .

( di dalam kereta , di parking hotel )

Aku lihat di phone , banyak miss call dari mummy , ada hal yang penting mungkin.

Dengan pantas aku mendail number mummy dan terus membuat panggilan.

" Hello mummy ?",

"Hello Farhan , " jawab Mummy,

"Is everything okay ? Banyak miss call", soal aku.

" Apa cerita ni ? Kamu tidur dengan siapa semalam?", soal Mummy.

Kenapa mummy tanya macam tu ? Seolah olah dia tahu aku tak keseorangan malam tadi .

"Kenapa mummy tanya macam tu , tidur sorang sorang lah ", jawab aku.

Mummy tergelak kecil , " Are You sure ?", soal Mummy.

"Actually , Zetty..",

" Ya Allah , Farhan jadi betullah ni ?", soal Mummy dengan risau .

Aku pun bertambah risau , aku belum habis explain lagi.

"Apa yang betul ni mummy? Apa yang jadi ?",

" Semalam ada someone send gamba Paan dan Zetty tidur berdua dalam satu bilik , dia send dekat Humaira tau ", jelas Datin Rosmah.

Aku dah agak , memang Zetty yang rancang itu suma.

" Ni mummy , dengar dulu apa yang Paan nak explain ni ",

" Explain apa lagi !? Humaira hampir lari dari rumah tau tak , akibat dari nak lari dia jatuh di tangga , and ..",

"And apa mummy?", soal aku yang bertambah dua kali ganda risau.

" Dia gugur Paan , pasal semua ni",

Aku terdiam ,

"Mummy , Zetty yang rancang semua ni ,"

"Rancang apa pula? "

"Masa mula mula Paan masuk bilik , Zetty ada dalam bilik tu tiba tiba , then Paan dah tak ingat apa yang jadi ",

" Bende tu dah tak penting , sekarang ni kerja Paan dekat sana dah siap ke tak siap , balik je sini", ujar mummy.

"Okay Mummy",

Aku pun terus memutuskan panggilan ..

evil-doerWhere stories live. Discover now