"Ha ada apa ni? Macam ada benda penting je nak cakap", soal Zack. Awal awal lagi Farhan sudah menghubungi sepupu nya yang berada di Korea itu. "Nanti minta kau sampai kan dekat Humaira , cakap dengan dia aku akan berkahwin dengan Tabby", ujar Farhan.
Zack terkejut , dia tak sangka Farhan betul betul nekad nak nikah dengan Tabby. "Serius lah bro? Korang nak kahwin?", soal Zack sebab susah nak percaya.
"Ya , kita orang akan berkahwin dekat Thailand", jawab Farhan.
"Weyh Farhan , kau dah fikir masak-masak ke nak kahwin dengan perempuan tu? Kau kena ingat yang kahwin ni bukan nya perkara yang main main macam main pondok-pondok tau", Zack kedengaran tak bersetuju. Farhan mengeluh , semalam eomma Tabby tak setuju hari ni Zack pun sama. Masih ada masa kalau dia nak batalkan perkahwinan ini. Tapi dia dah cakap dengan Tabby tentang rancangan nya nak kahwin.
"Ya aku tahu benda ni serius. Aku kena kahwin juga untuk tebus kesalahan aku , tak ada cara lain", ujar Farhan.
"Kalau kau kahwin dengan Tabby , aku tak jamin kebahagiaan kau", kata-kata Zack membuatkan Farhan ragu-ragu dengan keputusan nya. "Aku bukan nak burukkan Tabby , tapi kau sendiri tahu Tabby pun punca rumah tangga kau musnah. Tapi kau masih nak nikah dengan dia?", kata Zack lagi.
"So kau nak aku buat apa sekarang ni?", soal Farhan dengan buntu. Zack mengeluh , masalah dia tapi sibuk minta tolong orang untuk cari jalan penyelesaian. Sendiri buat salah sendiri yang tak mampu nak setel kan sendiri.
"Entah lah Farhan , aku dah buntu. Tak tahu macam mana nak tolong kau", kata Zack lagi. "Kalau kau nak teruskan juga perkahwinan kau dengan Tabby , teruskan lah. Tapi jangan tanya kenapa kau akan terus hilang Humaira and Khadeejah",
Farhan terdiam. Kalau dia berkahwin dengan Tabby berkemungkinan dia tak akan ada peluang untuk berjumpa dengan anak dan bekas isteri dia.
Zack terus mematikan panggilan , dia pun sudah muak dengan Farhan. "Siapa bang", soal Zetty. "Siapa lagi kalau bukan Farhan", jawab Zack.
"Haish , nak apa lagi dia tu?",
"Dia suruh abang bagi tahu dekat Maira yang dia akan kahwin dengan Tabby dekat Thailand", jelas Zack. Zetty ketawa kecil.
"Biar lah dia kahwin , semak je. Jangan biar kan dia dekat lagi dengan Maira", bebel Zetty. "Tak boleh macam tu , kesian dekat dia orang. Abang percaya dia orang masih ada rasa sayang lagi", kata Zack.
"Bohong , kalau dia sayang Maira kenapa dia kena kahwin dengan perempuan tu?",
"Sebab dia rasa bersalah dekat Tabby juga , maybe dia tak nak Tabby tanggung seorang diri", jelas Zack lagi.
DI MALAYSIA
"Jujur lah Farhan you tak ready lagi nak kahwin dengan I sebab sayang Maira lagi kan?", tanya Tabby sambil memandang Farhan. Tengok cara dia bercakap dengan Zack dalam phone tadi pun dah boleh nampak.
"Yup , aku memang sayangkan Humaira lagi. Perempuan macam kau ni pun tak boleh gantikan tempat dia. Tapi masalah nya sekarang , aku kahwin dengan kau ke aku tak kahwin ke semuanya sama. Aku still tak boleh dapatkan dia balik. Siapa je yang tak kecewa kalau partner dia curang and buntingkan anak dara orang", marah Farhan.
"Semuanya still akan sama kan? So untuk mudah kan lagi , awak tak perlu kahwin dengan saya. Easy", ujar Tabby.
"Amboi senang nya kau cakap , kau senang lah lepas ni balik dekat mak kau. Aku? Mummy pun dah muak dengan aku sebab kau",
Tiba tiba Tabby tergelak besar. Farhan menjeling perempuan gila itu.
"Nampak nya rancangan aku dah berjaya", ujar Tabby sambil tersenyum sinis. Dahi Farhan mula berkerut hairan dengan apa yang di masksudkan Tabby.
"Kau merepek apa!?", tengking Farhan. Tabby perlahan lahan berjalan ke arah Farhan lalu membisik "Rancangan aku untuk musnahkan rumah tangga kau dah berjaya", Tabby tergelak seperti orang gila lagi. Farhan masih blur dengan kata-kata Tabby.
"Untuk pengetahuan kau , aku tak pregnant anak kau pun. Aku pregnant anak orang lain. Aku baru dapat tahu yang aku pregnant masa aku sampai sini , tapi boyfriend aku dah lari jadi kau lah sasaran aku untuk jadi pak sanggup", jelas Tabby.
Farhan tersenyum sinis. Selama dikurung dekat markas tu Tabby hanya berlakon lah?
"Patut nya aku boleh je gugurkan kandungan ni. Tapi aku sayang budak ni", Tabby tersenyum lagi.
"Rancangan kau gagal Tabby , kita tak jadi kahwin pun", Farhan memerli nya.
"Kalau kita tak kahwin , aku akan sebarkan dekat semua orang yang kau seksa Zetty dan kau sebenarnya kena tangkap basah dengan Humaira sebab tu kau kena kahwin",
"Kau ugut aku?",
"Yup , aku ugut kau. Yelah , benda hot macam ni biasa nya orang nak tahu. Seorang ceo terkenal dekat Malaysia ni rupanya ketua Mafia yang pernah seksa sepupu sendiri? Lepas tu pernah kena tangkap basah dan terpaksa kahwin dengan budak kampung? Then kantoi curang dengan kakak tiri isteri sendiri?", Tabby ketawa lagi. Farhan mula menyirap.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...