Setelah kematian Zetty , hidup Farhan dan Humaira bertambah gembira. Manakala Dato Ss sudah pun di tangkap atas kesalahan rasuah. Mujurlah kegiatan lain tidak terbogkar. Kalau terbongkar kes lain , mampus Farhan.
"Apa jadi dengan Zetty?", soal Humaira sambil menghulur kan secawan kopi kepada Farhan.
"Abang...tak buat bende bende pun just bunuh dia je hmm", Farhan tersengih.
Bulat biji mata Humaira , bunuh je ? Dia ingat bunuh bunuh macam bunuh binatang ke? Bunuh binatang pun kadang kadang tak sanggup.
"Bunuh!????",
"Eitss , sayang jangan risau. Apa yang penting sekarang ni dia dah mati okay??", Farhan menhirup kopi itu.
"Takkan takde polis yang siasat abang",
"Tak , abang dah campak dia dekat hutan. Kalu campak dalam hutan takdelah orang perasan. Lagipun dah hancur teruk muka. Nak buat DNA pun , bukan dia ada saudara mara", ujar Farhan.
"Apa lah abang ni , mengata arwah macam tu pulak",
"Padan muka dia, nak jadi jahat sangat kan, haa terima laa padahnya",
"Kalau mak dia dengar kan sedih",
"Tak payah nak kesah pasal Mak dia, mak dia happy sebab ada Zack yang kisahkan dia", bebel Farhan.
"Yeaa laa encik mafiaa ku sayang", Humaira mencuit pipi suaminya itu.
Farhan hanya ketawa melihat gelagat Humaira itu.
"Oh , abang hampir terlupa lah. Ni abang nak bagi ni tadi", Farhan menghulurkan surat.
Humaira membuka sampul surat itu.
"ABANG!!!", jerit Humaira.
"Aish apaa!??",
"Abang nak kawin lagi satu ke apa!?", bebel soal Humaira sebaik sahaja membuka sampul surat itu.
"Aish apa sayang ni??",
"Habis tuu ni apaa?",
"Itu contoh kad jemputan kahwin kita lah. Abang nak tunjuk design yang ni kalau sayang suka ", terang Farhan.
"Kad kahwin kita?", soal Humaira.
"Ye lah , abang rancang nak buat majlis kawin. Kita kan tak bersanding",
Humaira menahan malu. Merah terus mukanya .
"Tapi.. kalau Humaira nak izikan abang kahwin lagi satu boleh aje", gurau Farhan.
"Ehh , jangan nak memandai yaa",
Farhan tersengih-sengih , seronok dapat mengusik Humaira begitu.
"Lagi satu , abang nak Humaira sambung belajar. Lepas habis belajar boleh lah Humaira kerja dekat company Mummy", ujar Farhan lagi.
"Sambung belajar?",
"Yup,"
"Kalau sambung belajar , siapa nak jaga abang?", soal Humaira.
"Abang boleh jaga diri sendiri lah sayang",
Mereka tersenyum.
Humaira pov.
ya allah , tak pernah rasa sebahagia ni. Jangan lah kau tarik balik nikmat ni Ya Allah..
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...