SEASON 2 PART 9

563 39 1
                                    

Tabby Pov

Kami mula bergerak memasuki ke dalam kawasan rumah. Pada firasat aku , kami sedang menuju ke rumah abah. Mana lah aku tak fikir macam tu kalau dah dari pintu pagar utama sampai lah laman utama rumah ada lelaki yang menjaga dah macam rumah perdana menteri dah.

"okey guys, kita dah sampai," ujar abah.

"so Farhan , Tabby inilah rumah lain abah. Anak anak buah abah semua buat kerja dekat sini".

Aku teruja melihat rumah yang seakan akan istana ini. Apa orang panggil tu? Mansion kan ?

"jum masuk", ajak abah.

end tabby pov

Semua orang sudah berkumpul di rumah tamu menunggu kehadiran Tan Sri Kamal dan yang lain.

"okey , semua dah berkumpul?", soal Tan Sri Kamal .

Mereka semua menangguk .

"baiklah , harini aku nak memperkenalkan ahli baru yang akan menyertai kita alam misi seterusya , iaitu anak tiri aku dan menantu aku.

"ini Farhan , menantu aku", kata Tan Sri Kamal sambil menunjuk kearah Farhan.

"and this one is Tabby , anak aku ",

"So aku nak korang layan dia orang macam mana korang layan aku paham?" sambung Tan Sri Kamal .

"FAHAM BOS" jawab kesemua yang ada di dalam ruang itu.

"Okay kita semua boleh bersurai",

Maka sesi berkenalan dengan ahli geng mafia pun selesai.

"so ? kita nak lunch dekat mana?", soal orang tua tu.

"kita lunch dekat dengan hotel Tabby jela , lagi pun senang Tabby nak balik nanti" , ujar Tabby sambil memandang Farhan dengan wajah yang acah ayu itu.

"tapi I kena balik , lunch dengan Maira. Dah la I tak balik malam tadi", ujar Farhan.

"cuba lah kamu bagi alasan apa apa mana tau dia okey je kalau kamu tak balik", cadang Tan Sri Kamal .

Dasar tak guna punya bapak mertua , ada ke patut ajar si Farhan ni gitu.

"sori abah, Farhan tak boleh ikut", jawab Farhan.

"takpelah kalau macam tu, abah dengan Tabby lunch dekat sini saja. Maid pun dah sediakan makanan",

Farhan menangguk dan meminta diri balik kerumah mejenguk Humaira dan anak perempuan mereka Khadeeja.

dalam perjalanan ke balik ke rumah Farhan cuba menelefon Humaira tetapi tiada sebarang jawapan darinya.

Farhan mula risau, tapi cuba untuk bersangka baik.

Hampir lebih 15 minit berlalu akhirnya Farhan sampai ke rumah nya.

Dia berlari hendak membuka pintu rumah.  Malangnya berkunci.

Farhan segera memeriksa beg dan poket seluarnya untuk mencari kunci pintu rumah.

"Arghhh , shit kenapa aku keluar rumah lupa nak bawa kunci!?" bebel Farhan sambil menepuk dahinya sendiri.

"itu sebab abang tu cuai", ujar Humaira yang tiba tiba membuka pintu.

"sayang , buka kan gate ni", ujar Farhan sambil tersenyum.

(bukan gate depan yang besar , tp gate sebelum pintu. harap korang faham lah. author takde gambar nak tunjuk bagi korang faham huhuhuhu

"kenapa sayang nak bukakkan pula?", soal Humaira sambil bercekak pinggang.

"eh, sayang tak nak bagi abang masuk ke? abang rindu Khadeeja tau", ujar Farhan sambil membuat muka meminta muka simpati.

"ouh, rindu anak jela? baru ingat nak balik? semalam sehari suntuk tak balik tk ingat pulak?", bebel Humaira dengan geram.

"alah sayang , saya hari hari rindu awak dengan Deeja. Cuma semalam tu abah ajak tidur rumah di takkan say nak tolak pulak?",

"awak jangan nak menipu ", marah Humaira.

"ya allah sayang betul , takkan abang nk tipu", Farhan mula hilang sabar.

"Ha nak marah saya lah tu", Humaira tergelak .

"Sayang , buka lah pintu. Kalau tak...."

"Kalau tak apa ?", soal Humaira sambil tersengih.

"kalau tak.... malam nanti abang terkam sayang , haa malam jumaat ni. Jangan main main", Farhan menjeling nakal.

"ISHHHH DIA NI KANNN", marah Humaira.
terpaksa lah jugak bukak an pintu untuk Farhan.

"haaa, macam tulah babygirl abang muheheheheh", ujar

Humaira menjeling.

Farhan yang perasan akan perubahan itu bertanya , "sayang ni marah marah abang dah kenapa?", soal Farhan seakan orang bodoh.

Humaira menyirap dengan suaminya lalu menepuk bahu Farhan sambil membebel , "dah kalau awak tak balik semalaman lepas tu sekarang dah tengah hari baru nak balik mana saya tak menyirap!".

"kan saya dah bagitahu lepas tu dah minta maaf so apa masalahnya?", soal Farhan.

"ingat boleh saya percaya ke abang punya alasan?",

"Haaa dahtu nak abang explain macam mana lagi", Farhan memuncungkan bibir.

"eyyy, dah lah pergi makan sana saya dah masak", ujar Humaira sambil berjalan menaiki anak tangga.

"eh takkan abang nak makan sorang sorang. sayang taknak teman abang ke?",

"alah abang pergi je lah makan sorang sorang , saya nak sambung kemas barang barang", jawab Humaira.

Farhan terkejut , kemas barang? nak pergi mana?

"haa sebelum abang tanya, saya jawab dulu. Semalam permohonan saya untuk ke unversiti dah lulus. Jadi esok saya da kena gerak", jawab Humaira.

Farhan melopong.

"Awak betul betul nak pergi?", soal Farhan.

"ya", jawab Humaira pendek lalu meinggalkan Farhan yang kaku berdiri di bawah.

di dalam bilik , Humaira pov

"haritu beria nak suruh aku pergi sambung belajar, bila aku dah nak pergi buat muka simpati pulak, tak paham betul", bebel aku sendirian.

Satu bagasi sudah penuh dengan baju baju. Banyak lagi barang belum dimasukkan termasuklah barang barang Khadeeja.

Bercakap tentang Khadeeja, aku terus memandang kearah anak perempuan aku yang sedang nyenyak tidur di atas katil.

Kesian dia , lepas ni terpaksa lah berjauhan dengan ayah nya sendiri.

sedang aku mengelamun memandang Khadeeja , pintu bilik terbuka dan Farhan muncul dengan muka kesian nya itu.

"Kenapa abang tak pergi makan lagi?", soal aku.

Farhan mendekati aku sambil berkata.

"lepas ni kita kena berjauhan", ujar Farhan sambil memuncungkan bibirnya.

Aku hanya tergelak kecil. Tapi jauh di sudut hati aku pun sedih terpaksa berjauhan dengan suami sendiri.

"Takpelah , Maira pergi belajar je. Bila ada cuti Maira boleh balik, atau abang boleh jumpa Maira kat sana. Bukan nya Maira pergi tak balik balik pon", bebel aku sekadar menyedapkan hati sendiri.

Farhan tersenyum.

"Abang pergi makan dulu nanti saya turun okey?",

Farhan menganggukkan kepala berlalu pergi...

wait for the next part guys , jangan lupa vote dan share dekat ur friends !

evil-doerWhere stories live. Discover now