DI AIRPORT KOREA
"Khadeeja jangan nakal nakal okay? Dengar cakap aunty Zetty okay", pesan aku pada Khadeeja.
Mujur Khadeeja sudah terbiasa dengan Zetty. Tiadalah dia merengek macam dengan orang lain.
"Okay lah , I gerak balik dulu. Sampai sana jangan lupa call I okay?", ujar Zetty.
"In Sya Allah , " ujar aku sambil bersalaman dengannya.
Kami pun berjalan menuju ke tempat kami berlepas.
"Zack , macam mana kalau Farhan marah Maira sebab Maira tiba-tiba balik ke Malaysia?", soal aku.
"Takkan lah dia nak marah pula",
"Okay macam ni , apa kata Zack pergi balik KL dulu nanti Maira ikut",
"Haik? Maira nak kemana dulu?", soal nya.
"Maira nak balik ke kampung Maira , alang alang tu Maira boleh ziarah Mummy sekali", jawab aku.
"Are you sure taknak Zack temankan?",
"I'm sure , lagi pun lepas Maira tengok tengok rumah then tengok mummy.. Maira akan balik cepat",
Zack hanya mengangguk.
Setelah berejam penerbangan. Akhirnya kami sampai juga di Malaysia. Tak sampai berapa minggu , aku sudah balik ke tanah air sendiri.
"So Maira nak balik kampung macam mana?", soal Zack.
"Maira naik bas , kemudian nanti pandai-pandai lah Maira setelkan hal yang lain. Zack jangan risau okay?", ujar aku.
Aku pun terus menaiki grab dan terus menuju ke Terminal Bas Bersepadu. Mujur lah aku datang pada hari biasa dan tak ramai orang. Tiket bas pun mudah sahaja nak dapat.
FARHAN POV
Kami sudah pun sampai ke Kuala Lumpur. Sampai saja sana aku terus balik ke rumah asal aku.
Masuk sahaja kawasan rumah terus aku rindukan Maira dan Khadeeja.
Bila lagi Maira dan Deeja nak pulang ke Malaysia? Tapi buat masa sekarang lebih baik mereka tak pulang.
Why? Tabby.
Aku risau segala-gala yang aku buat akan terkantoi.
Telefon berdering. Aku mengeluh. Nombor yang tak dikenali.
"Hello , siapa ni?", soal aku.
"Zack", aku terdiam. Zack!? Baru sekarang kau nak muncul!?
"Zack?! kau ke tu?",
"YELAHHH FARHAN , aku ni. Aku baru balik Malaysia", jawab nya lagi.
"Bruhhh , I miss you ", kata aku sambil ketawa.
"HAHAHHAH me too , nanti petang kita jumpa okay? Banyak benda aku nak cerita ni", ujar Zack.
"Boek laa , petang kita jumpa", jawab aku.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...