"Haish , bini dah lari pun masih nak cari jugak ke ?" , Zetty memerli dengan gediknya.
Semakin geram jadinya Farhan , sudah la diri nya dipergunakan , kini isteri nya hilang entah kemana.
"Jaga mulut kau tu sikit , kau tu siapa nak cakap macam ni ha ?", Datin Rosmah pun naik angin.
" Apa aunty ni , Zetty ni pun dalam keluarga ni jugak tau. Zetty ni bukan orang lain pun , anak saudara aunty juga", Zetty mula buat muka sedih.
Mengharapkan aunty nya itu , ada belas kasihan terhadapnya.
"Anak saudara ? Eh sedar sikit kau tu anak angkat ! Maksudnya kau tak ada apa apa kaitan langsung !", tengking Farhan.
Suara nya bergema di semua penjuru rumah itu.
" Kau dengar sini !", tengking Farhan lagi , sambil menarik rambut Zetty dan lagi satu tangan nya mencekik leher Zetty dengan kuat. Sehingga meronta ronta Zetty minta dilepaskan."Selagi aku tak jumpa Humaira , selagi tu hidup kau takkan aman kau faham !?", Jerit Farhan lagi.
Zetty terdiam.
Farhan melepaskan pegangan dan mengarahkan anak buahnya untuk membawa Zetty ke markas.
" Mana Zack? ", soal Farhan.
" Dia dah balik ke rumah , lepas hantar bos dengan Zetty tadi", ujar salah seorang anak buahnya.
Farhan meanggukkan kepala.
"Sekarang ni aku nak semua pergi balik hospital , cek cctv , cari bini aku sampai dapat malam ni jugak !", arah Farhan.
Humaira Pov
Mata aku terkebil kebil untuk dibuka.
(Ayat cam pelik , maaf laa author ni makin bodoh HUEHE)
" Dekat mana aku ni?", soal diri aku sendiri.
"Hye",
Aku menoleh kearah suara yang menyapa aku .
Seorang wanita dalam lingkungan usia 40-an datang menghampiri aku sambil membawa segelas air kosong.
" Humaira okay tak? Ada rasa pening pening?", soal nya lagi.
"Saya dekat mana ni ?",
" Dekat rumah Makcik , nama makcik Cik Nah", jelas Cik Nah.
"Macam mana saya boleh sampai sini , setahu saya.. Saya..",
" Malam tadi , Zack bawa Humaira datang sini lepas Humaira pengsan," jelas dia lagi.
Zack? Bawak aku datang sini?
Jadi lelaki yang malam tadi tu adalah Zack.
Zack datang dengan Farhan untuk cari aku ke?
"Suami saya tahu ke saya ada dekat sini?", soal aku.
Cik Nah menggeleng.
"Cik Nah jangan bagi tahu siapa siapa yang saya ada dekat sini ", ujar aku.
Cik Nah mengangguk.
" Tapi , kenapa Humaira larikan diri? Farhan cari tau",
Aku terdiam. Siapa sebenarnya Cik Nah ni ? Kenapa Zack bawa aku ke sini? Dia kenal Farhan ke?
"Kejap , Cik Nah kenal suami saya?", soal aku lagi.
" Kamu kenal Zetty?", soal nya.
Aku anggukkan kepala.
"Zetty tu , anak kandung makcik. Sejak dia jadi anak angkat keluarga Zack , dia tak pernah jenguk makcik, jadi Zack lah yang selalu tengokkan makcik dekat sini", jelas nya panjang lebar.
Aku hanya terdiam.
" Tak apalah , Humaira rehat dulu. Apa apa panggil je Cik Nah ada dekat bilik sebelah",
Aku angguk lagi sekali.
Dia pun berlalu pergi dan tinggal aku seorang diri dalam bilik ni.
Tiba tiba air mata mengalir , mengenangkan saat ketika aku jatuh dan keguguran. Saat dimana aku perlukan suami aku , tapi , semuanya punah.
Melihat orang lain seumur aku , sambung pelajaran , bekerja , aku?
Aku kawin diusia muda , dengan orang asing.
Dengan orang yang aku dipaksa untuk mencintai , semuanya macam mimpi.
Mimpi yang takkan ada penghujung.
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...