"Yang kau resah semacam je ni kenapa?", soal Humaira.
Dari tadi Qaseh kehulu kehilir dengan telefon dah macam kucing resah nak ter beranak. Gaya nya seperti menunggu seseorang untuk jawab panggilan telefon nya.
Qaseh memandang Humaira dengan serius.
Macam makcik kantin pandang budak sekolah.
" Kenapa kau ni?", soal Humaira sambil kerut dahi sekali dengan kening nya.
"Laki kau lah", jawab Qaseh.
" Laki aku?", soal Humaira kembali.
"Aku rasa ada something jadi dekat dia. Dia tak jawab call aku dari tadi , and dia tak call aku balik", terang Qaseh.
" Aik , kenapa kau call laki aku. Kenapa pula dia nak call kau balik?", soal Humaira yang kedengaran cemburu.
"Eh , jealous ke?", perli Qaseh.
Humaira menjeling , terdiam dia.
" Kau jangan salah faham , aku cuma nak bagi tahu dia yang kau okay je tinggal dengan aku dekat rumah ni. Kau tu bukan nya nak contact dia langsung kan?", bebel Qaseh.
Humaira tidak menghiraukan bebelan Qaseh. Mata nya hanya tertumpu dia kaca tv.
Tapi , jauh di sudut hati dia pun risau. Betul kah dia tak jawab panggilan Qaseh atau tak call balik. Kenapa ?
"Eyy !! Humaira !! Kau tak risau ke suami kau ni!?", Qaseh menggegar gegarkan badan Humaira yang sedang leka menonton tv.
" Dia tu ketua Mafia , buat apa nak risau?", Humaira menjeling.
"Astaghfirullah, apa kau ni. Dia suami kau lah dah jom !", Qaseh menarik tangan Humaira dan menghulurkan tudung.
"Apa benda kau ni , nak pergi mana dah malam dah ni", Humaira tidak henti henti merungut.
" Kita pergi rumah Farhan , aku takut something jadi dekat dia. Bahaya lah",
"Aduh dia ni. Farhan tu ramai lagi lah anak buah yang boleh heret dia pergi hospital kalau ada apa apa jadi",
Qaseh mencubit lengan Humaira sambil membebel.
" Eyyyy , kau ni kan. Itu kalau ada anak buah dia. Kalau dia tinggal sorang malam ni macam mana?",
"Jangan lah buruk sangka", jawab Humaira dengan muka cebik.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sampai di rumah Farhan
" Assalamualaikum ",
Tiada jawapan.
Loceng rumah sudah dua tiga kali ditekan , namun masih tiada respon yang diterima.
" Macam mana ni weyh?", soal Humaira dengan riak muka nya menunjukkan dia turut risau.
"Mana aku tau , tulah tadi kau sombong sangat cakap takde apa apa jadi. Sekarang ni macam mana ?",
" Kau ada kunci rumah tak?", soal Qaseh.
"Ada , dalam handbag aku. Kejap aku pergi ambil",
Humaira pergi ke dalam kereta , dan kemudian mendapatkan kunci pendua rumah Farhan yang Farhan berikan kepada Humaira semasa Humaira pindah ke rumah ini.
"Nah",
Kunci pagar dimasukkan dan diputar.
" Ha , boleh",
Mereka berdua masuk ke kawasan garaj dan membuka pintu utama rumah.
"Assalamualaikum, Farhan!?",
Tiada jawapan juga.
Humaira naik ke bilik di tingkat atas mana kala Qaseh berlalu ke dapur.
Tak lama kemudian terus Qaseh terpekik jerit memanggil Humaira.
" Humaira !!! Laki kau !!",
Humaira pantas berlari turun tangga dan menerpa ke arah Farhan yang terbaring di dapur.
"Ya allah kenapa ni!?", Humaira panik.
" Call ambulans weyh",
Dengan cepat Qaseh mendail dan mengarahkan ambulans ke alamat rumah Farhan.
"Aku rasa dia ambil ubat ni lah Humaira", Qaseh menunjukkan botol kecik yang dia nampak.
" Ubat apa ni?", soal Humaira.
"Entah lah , aku pun tak berapa pasti",
Bersambung
🌸dont forget to vote💥 ;-)
YOU ARE READING
evil-doer
Romance[ complete story ] mafia warning : author punya first story , ditulis masa author tk matang lagi , jadi mana mana yang tak logik tu harap faham ye ¯\_(ツ)_/¯ tw‼️: ada beberapa chapter 16+ start : september 2020 end: november 2021 Mafia? Ganas ? Mem...